تبلیغات چریکی جت های شخصی سسنا
اوگیلوی برای تبلیغات چریکی جتهای خصوصی، کبوترهای نامه بر را با پیشنهاد یک سواری مجانی برای ثروتمندان فرستاد و خواست که کبوترها را به همراه آدرسشان پرواز دهند، نتیجه:
یک جت 600 هزاردلاری فروخته شد
وقتی تبلیغ جت های خصوصی سنسا سیتیشن به دیوید اوگیلوی از بزرگان تبلیغات آمریکا، سپرده شد، او روش متفاوتی را برای ارتباط با مشتریانش که قشر بسیار مرفه جامعه بودند، به کار بست ” تبلیغات چریکی”. او چند کبوترنامه رسان را با اطلاعاتی درباره هواپیمای سنسا سیتیشن، برای چند تن از ثروتمندان فرستاد و به آنها پیشنهاد یک سواری رایگان با این هواپیماها را داد و از آنها خواست که آدرس خود را به پای کبوترها ببندند و آنها را پرواز دهند. به جز چند کبوتر که توسط مشتریان خورده شده بودند، بیشتر کبوترها برگشتند. در نتیجه این تبلیغ اوگیلوی توانست یک هواپیمای جت سسنا را به قیمت 600 هزار دلار بفروشد!
فکر می کنید هزینه این تبلیغات چریکی و اجاره چند کبوتر نامه رسان چقدر بود؟
مطمئنا کمتراز دو سه هزار دلار!
همیشه لازم نیست برای فروش اجناس لاکچری به شکل لاکچری پول هزینه کنیم. لازم نیست از رسانه های رسمی و راه های شناخته شده استفاده کنیم. مهمترین سرمایه یک آژانس خلاقیت و تبلیغات، ذهن روشن و قدرت خلاقیت نیروهای انسانی آن هستند، نه بزرگی و معروفیت آژانس و نه تعداد زیاد رسانه هایی که دراختیار دارد. این همان چیزی است که در صنعت تبلیغات ایران تبدیل به یک معضل بزرگ شده است، آژانسها تبلیغات ایران، رسانه می فروشند نه خلاقیت!
http://www.8tag.co/%d8%aa%d8%a8%d9%8...d9%86%d8%a7-2/