گوشه بازار، بخش کوچک اما سودآور از یک بازار است که بازاریاب‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند روی آن توجه و تمرکز داشته باشند. گوشه بازار به‌خودی‌خود وجود ندارد بلکه با شناسایی نیازها و خواسته‌های مشتریان که توسط رقبا شناسایی نشده‌اند و همچنین با ارائه محصولاتی که رضایت آن‌ها را جلب می‌کند، ایجاد می‌شوند.

گوشه بازار، بخشی از بازار که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که باعث می‌شود بتوان محصولات و خدمات خاص را در آن ارائه داد. گوشهٔ بازار، قسمتی از بازار است که شرکت‌های بزرگ‌تر لزومی به سرمایه‌گذاری در آن ندیده‌اند؛ چراکه سود حاصل از سرمایه‌گذاری در این بخش بازار برای آن‌ها قابل‌توجه نبوده است (البته ممکن است واقعاً این بخش از بازار را هم تشخیص نداده باشند!) گوشهٔ بازار فرصت مناسبی برای کارآفرینان نوپا فراهم می‌کند و درنتیجه آن‌ها برای راه‌اندازی استارت‌آپ خود، فرصت‌های پنهان این گوشه از بازار را کشف و از آن‌ها بهره‌برداری می‌کنند.