انجمن گفتگو استارتاپ های ایران به نقل از تی نیوز :

استارت آپ مفهومی است که با بازارشناسی و به طور کلی شناسایی و شناختن گره خورده است، اما زمانی که صحبت از استارت آپ می شود، ذهن ها به سمت کسب وکار و کارآفرینی سوق پیدا می کند. ذات استارت آپ با عدم اطمینان و عدم شناخت همراه است زیرا در تلاش برای شناسایی برای ورود به بازار است. یعنی استارت آپ ایده ای است که در یک فضای ناشناخته زده می شود و بازار، مشتریان، درآمد و... آن نامعلوم و در ابهام است، اما کسب وکارها و کارآفرینی به مرحله تولید رسیده اند و وارد چرخه کسب وکاری شده اند که با استارت آپ متفاوت است. یعنی استارت آپ می تواند تبدیل به کسب وکار و کارآفرینی شود، اما در صورتی که ایده درست پالایش شود و ابهام ها از بین بروند و شناخت حاصل شود و به مرحله تولید هوشمندانه و حاصل از شناخت برسند. میثم شفیعی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و متخصص بازاریابی و فروش: غیر اثربخش بودن ورود سنتی به بازار باید کمی به عقب تر بازگردیم و از این صحبت کنیم که مفهوم استارت آپ چرا به وجود آمد. شاید تا قبل از این هزاره عموما برای راه اندازی یک استارت آپ نیاز به ایده خاصی نبود، یعنی بازار تقاضا داشت و کافی بود ...
______________________________
ادامه در منبع : https://tnews.ir/news/59e495977560.h...9%d8%a7%d8%b1/