بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) چیست ؟
در تجارت الکترونیک به معنی دستیابی به نفوذ بیشتر، در بازار از طریق وبسایتهایی است که گروههای خاصی از کاربران اینترنت را هدف قرار میدهند. بهعنوانمثال، Amazon.com که کتاب، دارو، اسباببازی و بسیاری موارد دیگر را به فروش میرساند هزاران وبسایت خاص علاقهمند و وابسته به خودش دارد که بازدیدکنندگان میتوانند ازآنجا به محصولات ارائهشده توسط آمازون دسترسی داشته باشند. کل معاملات فروشی که در وبسایت آمازون صورت میگیرد مجهز به فرآیند کامل حواله پرداخت آنلاین است. آمازون یک درصد از قیمت اقلام فروختهشده را بهعنوان کمیسیون به وبسایتهای وابسته که فروش از آنها سرچشمه گرفته میپردازد.