یکی از مهم‌ترین دلایلی که مدیران سایت‌ها یا صاحبان کسب‌وکار از کمپین‌های PPC برای توسعه فعالیت‌های تجاری خود استفاده می‌کنند،‌ سهولت ایجاد تغییر در این کمپین‌ها به‌صورت ساده و تنها ظرف چند دقیقه است. همچنین نرخ تبدیل بالاتر این نوع تبلیغات نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر می‌تواند هر مدیری را به این نوع تبلیغات علاقه‌مند کند.
با توجه به این شرایط و این دلیل مردم علاقه‌ای ندارند تا زمان زیادی برای راه‌اندازی کمپین‌های خود وقت صرف کنند، سیستم‌های ارائه‌کننده خدمات تبلیغات PPC تلاش کرده‌اند تا ساده‌ترین شیوه راه‌اندازی را برای کمپین‌ها طراحی کنند؛ اما گاهی این موضوع یعنی ساده بودن راه‌اندازی یکی کمپین باعث می‌شود تا مدیران و صاحبان کسب‌وکار پس از راه‌اندازی کمپین‌ها، توجه خود را به آنالیز و بررسی کمپین‌ها از دست بدهند. هر کمپین باید پس از راه‌اندازی به‌صورت مستمر بررسی‌شده و نیازها و مشکلاتی که در سر راه موفقیت کمپین به وجود می‌آید رفع شود. در ادامه به چند نکته درباره موفقیت کمپین‌های PPC می‌پردازیم.


هر روز کمپین خود را بررسی کنید

این موضوع شاید در ابتدا خیلی وسواس گونه به نظر برسد ولی باور کنید که بررسی نکردن روزانه کمپین‌هایتان می‌تواند نتایج بدی به همراه داشته باشد. شما برای هرکدام از این کمپین‌ها هزینه‌ای صرف می‌کنید که بعید است علاقه داشته باشید تا این هزینه بدون نتیجه به باد برود. پس بررسی و آنالیز روزانه اتفاقاتی که برای کمپینتان افتاده باید در دستور کارتان باشد تا بتوانید نقاط قوت و ضعف کمپین PPC خود را بررسی کنید و برای هرکدام تصمیم‌های درستی بگیرید. هر چه سریع‌تر مشکل پیش‌آمده را حل کنید، سریع‌تر می‌توانید برای موفقیت کمپین خود تصمیم بگیرید. پیشنهاد ما برای شما در بررسی کمپین‌هایتان،‌ یک بررسی روزانه است ولی درصورتی‌که این موضوع برایتان میسر نیست،‌ طوری برنامه‌ریزی کنید که نهایتاً هر ۳ روز یک‌بار این بررسی صورت گیرد.
با توجه به تغییراتی که در صنعت تبلیغات اینترنتی به‌خصوص PPC رخ می‌دهد،‌ متغیرهای زیادی می‌تواند در موفقیت یا شکست کمپین شما تأثیر داشته باشند؛ بنابراین با این بررسی‌ها و آنالیزها می‌توانید گزارش دقیق برای این هرکدام از این متغیرها به دست بیاورید.


به‌طور مستمر تبلیغ‌ها و صفحه‌های فرود طراحی‌شده را بهبود ببخشید

خیلی ساده است! تبلیغات شما هیچ‌وقت نباید ثابت بماند. بنرهای تبلیغاتی استفاده‌شده باید همواره و طبق برنامه‌ای مدون تغییر کنند تا توجه مشتریانتان به این بنرها جلب شود. این موضوع در مورد صفحه‌های فرود طراحی‌شده هم صدق می‌کند. شما اگر بهترین صفحه فرود را هم طراحی کرده باشید،‌ پس از مدتی جذابیت خود را از دست می‌دهند. در حالتی که ضعف صفحه فرود هم کشف می‌شود باید سریعاً نسبت به رفع آن اقدام کنید و گام‌های درست و مؤثری درراه بهینه کردن این صفحه بردارید. همواره به این سؤال فکر کنید که چطور می‌توانید این صفحه را بهبود دهید؟ این تغییراتی که ما از آن صحبت می‌کنیم، لزوماً تغییراتی زیاد و سنگین نیست. تغییراتی کوچک در چیدمان، رنگ، نوشته‌ها و مواردی که در صفحه فرود دارید می‌توانند کمک‌کننده باشند. بهترین چیز در مورد تغییرات کوچک در نحوه عملکرد آن‌ها است. اگر این تغییرات کمک‌کننده هم نباشند، لطمه‌ای هم به صفحه فرود شما وارد نمی‌کنند.

شاید تنها نکته مهم این باشد که کمپین شما مثل فرزندی تازه متولدشده است و نیاز دارد تا به آن رسیدگی شود. همان‌طور که هیچ‌وقت فرزندتان را رها نمی‌کنید، کمپین‌های تازه متولدشده را هم رها نکنید.


https://www.clickyab.com/blog/%d9%85...%8c%d9%86-ppc/