اگر شما هم دارای وب‌سایتی هستید که هنوز از نرخ تبدیل سایت‌تان اطلاعی ندارید، یا اگر نرخ تبدیل سایت نسبت به آنچه که شما توقع و انتظار دارید خیلی پایین‌تر است و فقط تعداد بازدید کنندگانتان بالاست، صادقانه بگوییم که باید فکری جدید برای کسب‌وکار خود بکنید. شما باید به این موضوع فکر کنید که چه کاری باید برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری انجام دهید؟
نرخ تبدیل یکی از مهمترین مواردی است که در کمپین‌های بازاریابی خود باید به آن توجه داشته باشید. پایین بودن این نرخ نشان دهنده‌ی این موضوع است که کمپین بازاریابی یا تبلیغاتی شما نسبت به آنچه که فکر می‌کردید عقب‌تر است و طبیعتا مشکلاتی در این راه وجود دارد. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید، با هم به برخی راه‌حل‌ها برای افزایش نرخ تبدیل کمپین‌ها.نگاهی می‌اندازیم .


اعتمادسازی ارزشمند است

به پاسخ این سوال فکر کنید: آیا شما لوازم حیاتی خود را از جایی که به آن اطمینان ندارید می‌خرید؟ احتمال زیاد پاسخ شما به این سوال منفی است. همین پاسخ برای استفاده از سایت‌هایی که به آنها اطمینانی وجود نداشته باشد صادق خواهد بود. طراحی سایت، اطلاعاتی که در آن وجود دارد،‌ اطلاعاتی که برای استفاده از محصول یا خدمتی که عرضه می‌کنید،‌ رنگ‌بندی‌ها و بسیاری پارامترهای دیگر می‌تواند در جلب اطمینان و اعتمادسازی به شما کمک کند. توجه کنید که نماد اعتماد الکترونیکی یا هر نماد دیگری که بتواند به مشتری شما اطمینان دهنده باشد،‌می‌تواند در جلب اعتماد مشتری شما به کار بیاید.


حواس بازدیدکننده را پرت نکنید

دقت مشتری به محتوایی که می‌خواهد از آن استفاده کند یا اطلاعات محصولی که می‌خواهد آنرا بخرد بسیار مهم است. گنجاندن اطلاعات بسیار زیاد،‌ المانهای تصویری زیاد و در نهایت طراحی بد می‌تواند تمرکز بازدید کننده یا مشتری را از مطلب مورد نظر دور کند. برای اینکه بتوانید تمرکز فرد را برای انجام کار خاصی جلب کنید،‌باید از CTA یا Call To Action استفاده کنید. CTA در واقع اعلانی است که شما به مشتری نشان می‌دهید تا عمل خاصی را انجام دهد. مثلا «خرید» یا «ثبت‌نام» کردن یا پر کردن یک فرم کوتاه. این کار می‌تواند باعث هدایت مشتری به انجام دادن کار خاصی و در نهایت به صورت هدفمند افزایش نرخ تبدیل شود. بنابراین هر المانی که اضافی است و باعث سردرگمی مشتری می‌شود را حذف کنید و از CTAهای درست استفاده کنید.
ترسها را جبران کنید

شاید باور نکنید ولی افراد برای اینکه آنلاین خرید کنند، در لحظات مهم،‌ چندین و چند بار فکر می‌کنند. دلیل این موضوع هم ساده است: عدم اطمینان و ترس. نکته مهم در تصمیم‌گیری و فرآیند خرید این است که بسیاری از افراد می‌توانند در لحظه آخر قبل از فشار دادن دکمه پرداخت، تصمیم خود را عوض کنند. به همین دلیل باید همه امکانات خود را برای از بین بردن این ترس بکار بگیرید. این فرآیند به خصوص در زمان و شیوه پرداخت می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. توضیحاتی درباره فرآیند پرداخت، گارانتی محصول و شیوه تعویض یا پس گرفتن،‌ ضمانت پرداخت پول در صورت عدم رضایت و مواردی از این دست می‌تواند در تصمیم‌گیری به مشتری کمک کند.
ساده صحبت کنید

گاهی بیان کردن مفاهیم ساده با عبارات و کلمات پیچیده می‌تواند گیج‌کننده باشد. پس توضیحات یا تصاویر خود را تا جایی که امکان دارد ساده‌ بنویسید و طراحی کنید. ساده‌ نوشتن بهترین راه حل برای انتقال مفاهیم است.
مزیت استفاده از خدمات شما چیست؟

طبیعی است که هر فعالیتی در دنیای کسب‌وکار باید منجر به فروش و درآمدزایی شود. اگر با این موضوع موافق هستید،‌ فراموش نکنید که در مورد یک موضوع کلیدی با مشتریان خود صحبت کنید: «مزیت رقابتی شما و دلیلی که باید از شما خرید کنند چیست؟» این موضوع با عنوان USP یا Unique Selling Proposition شناخته می‌شود. شما باید این موضوع را به طور دقیق توضیح دهید تا مشتریان با اطمینان بیشتری از شما خرید کنند و حتی تبدیل به مشتری دائمی شما شوند.
مجموع موارد بالا در کنار طراحی‌های کاربردپذیر و استفاده از مفاهیم مشابه می‌تواند در بالاتر رفتن نرخ تبدیل به شما کمک قابل توجهی کند.


https://www.clickyab.com/blog/%d8%a7...6%db%8c%d9%85/