دکمه‌های Call to Action در بسیاری مواقع در زمان طراحی چندان که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرند. در صورتی که آخرین مرحله‌ای که بازدید کننده آن را می‌بیند و توسط آن تشویق می‌شود که روی دکمه کلیک کند، همین دکمه CTA است. ساده اگر بگوییم CTA ها آنقدر مهم هستند که نمی‌توانید آن‌ها را کم اهمیت بشمارید. هدف اصلی از یک CTA تشویق کردن بازدید کننده به انجام کاری و در نهایت تبدیل شدن او به یک مشتری است. به طور خلاصه یک CTA خوب می‌تواند نرخ تبدیل را برای شما بالاتر ببرد.
بهینه‌سازی CTA برای بدست آوردن نرخ تبدیل بالاتر چندان سخت نیست. در ادامه به ۳ نکته در این باره می‌پردازیم.
طراحی خاص یک Call to Action

نکته مهم در طراحی یک CTA متفاوت بودن این دکمه با بقیه موارد در صفحه فرود است. این دکمه باید به بازدید کننده بگوید دقیقاً اینجا همانجایی است که باید کلیک کند تا به هدفش برسد. پس چند نکته در طراحی این دکمه اهمیت دارد:

  • استفاده از رنگ‌هایی که جلب توجه کننده باشند.
  • دکمه باید از رنگ یا طرح پس‌زمینه قابل تشخیص و تمایز باشد.
  • عبارت دقیق و شفافی باید روی دکمه نوشته شده باشد.
  • اندازه دکمه باید به قدری باشد که به خوبی دیده شود ولی از زیادی بزرگ یا بدفرم طراحی شدن آن هم باید جلوگیری کنید و آنقدر بزرگ نباشد که گاهی با یک بنر تبلیغاتی اشتباه گرفته شود.
  • همه جای دکمه باید قابل کلیک کردن باشد. گاهی اوقات دیده می‌شود که تنها نوشته روی دکمه به مقصد نهایی لینک می‌شود که این کار درستی نیست.

انتخاب مشتریان را به عهده خودشان بگذارید

هدف اصلی یک CTA این است که مشتری برای رسیدن به یک هدف روی آن کلیک کند و در واقع گزینه دیگری برای انتخاب نداشته باشد؛ اما تحقیقاتی هم نشان داده که وقتی مشتری می‌تواند بین گزینه‌های مختلف حق انتخاب داشته باشد،‌ راحت‌تر اتخاب کرده و با اعتماد بیشتری خرید می‌کند. به همین دلیل می‌توانید به بازدید کننده خود حق انتخاب بین دو گزینه را بدهید. یک گزینه اصلی و هدف نهایی و یک گزینه نه چندان خوب. این مورد می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تست A/B باشد. به طور مثال انتخاب عضویت در ۲ شبکه اجتماعی مختلف می‌تواند یکی از مثال‌های این موضوع باشد.
پیامتان را ساده و صریح ارسال کنید

طراحی یک CTA می‌تواند به شیوه‌های مختلفی صورت بگیرد. یک CTA می‌تواند یک دکمه، یک عکس یا یک نوشته باشد؛ اما هر چه که باشد باید پیام اتفاقی که برای بازدید کننده می‌افتد را به سادگی و شفافیت بیان کند. توجه داشته باشید که سادگی همیشه برنده است؛ بنابراین هم در طراحی و هم در انتخاب عبارت روی CTA نهایت دقت را بکار ببرید تا ساده و صریح باشد.

همینطور که گفتیم، CTA ها معمولاً آخرین المانی هستند که طراحان به طراحی آن می‌پردازند. به همین دلیل ممکنه است کمترین توجه را به آن داشته باشند؛ اما به این نکته دقت کنید که این CTA ها هستند که بازدید کننده با کلیک روی آن از بازدید کننده به مشتری تبدیل می‌شود. نرخ تبدیل شما در دستان CTA ها است.

https://www.clickyab.com/blog/%db%b3...7%d9%84%db%8c/