یک کپی‌رایتر متوسط جملات متوسط می‌نویسد؛ اما به‌احتمال‌زیاد شما نمی‌خواهید یک فرد متوسط بمانید. همه نویسنده‌ها می‌خواهند که عالی بنویسند و خوانندگان آن‌ها تحت تأثیر قرار بگیرند. حال وقتی صحبت درباره نوشتن کپی یا جملات کوتاه می‌شود کار بسیار سخت‌تر و حساس‌تر می‌شود.
هر چیزی که شما می‌نویسید،‌ چه یک عبارت کوتاه روی دکمه باشد، چه یک متن برای صفحه درباره ما، چه متن یک ایمیل و در کل هر آنچه می‌نویسید همه و همه با یک جمله آغاز و پایان پیدا می‌کند. اینکه چه بنویسیم و چطور بنویسیم از مسائل مهمی هستند که باید به هردوی آن‌ها دقت کرد.
موضوع اول که خارج از بحث نوشتن کپی یا متن‌های تأثیرگذار است، این است که چطور بنویسید. شاید ساده‌ترین بخش هم همین باشد. این‌که چگونه بنویسیم به‌طور عمده به دانش عمومی ما از زبان موردنظر برمی‌گردد. اگر متنی به فارسی می‌نویسیم باید با نگارش درست زبان فارسی، ساختار جمله، دیکته صحیح کلمات و هر آن چیزی که به ساختار زبان فارسی برمی‌گردد را بدانیم. طبیعی است این موضوع برای زبان‌های مختلف دیگر نیز صادق است؛ بنابراین بخش مهمی از نوشتار ما به دانش ما از ساختار زبان موردنظر برمی‌گردد.
حال باید به تأثیرگذاری و ماندگاری جملات بپردازیم. نوشتن یک متن درواقع مانند ساختن دیواری است که هرکدام از کلمات مانند آجرهایی هستند که با قرارگیری در کنار یکدیگر می‌تواند سازه‌ای مستحکم برایتان به ارمغان بیاورند. ولی زیبایی این دیوار به رنگ‌ها و طرح‌هایی است که در جملات بکار می‌برید. راز ماندگاری جملات در برانگیختن احساسات افراد با استفاده از تصاویر، احساسات و قول‌هایی است که به تصویر می‌کشید و می‌نویسید.
شاید اشاره به کوتاه‌ترین داستان جهان که نوشته ارنست همینگوی است بتواند مثال خوبی برای این موضوع باشد: «کفش بچه برای فروش؛ هیچ‌وقت پوشیده نشده» داستانی کوتاه ولی احساس‌برانگیز که به‌عنوان یکی از بهترین داستان کوتاه‌های جهان شناخته می‌شود.
شما هم وظیفه‌ای مشابه دارید؛ باید کاری کنید تا بازدیدکنندگان فرم ایمیل خبرنامه‌تان را پر کنند یا مبلغی به‌صورت داوطلبانه دونیت کنند و مثال‌هایی مانند این‌ها. نکته‌هایی خوب و تأثیرگذار نوشتن در چیست؟


جملاتتان حقایق را بگوید.

این‌گونه جملات می‌توانند بااینکه کوتاه باشند ولی موضوعی را صریح و دقیق بیان کرده و به پایان برسند. تابش نور اتاق را روشن کرده. این جمله یک مثال ساده از بیان واقعیتی ساده است. برای اینکه بتوانید جملات ساده ولی کاملی بنویسید بهتر است در جملات خود درباره این موارد فکر کنید «چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا و چرا». این موارد می‌توانند کمک‌کننده باشند. هر چه در جملات خود بتوانید پاسخ‌هایی روشن به این ۵ سؤال بدهید، جملاتی کامل‌تر و روشن‌تر خواهید داشت.
تصویرسازی کنید.

بهترین راه برای اینکه جملاتی خلق کنید که به یاد بماند،‌ استفاده از تصویر است. تصویرسازی قابلیتی از افراد است که می‌توانند با آن موارد مهم را بهتر به خاطر بسپرند. از فعل‌ها و اسم‌هایی استفاده کنید که یادآور خاطره یا تصویری باشند که به یاد خواننده بمانند.
محرک احساسات باشید.

شما به‌راحتی با رعایت اصول بالا می‌توانید احساسات را برانگیزید؛ اما به‌عنوان یک کپی‌رایتر شاید نتوانید متن زیادی بنویسید یا چند جمله پشت سرهم برای یک بنر نگارش کنید. پس بهتر است برای کپی‌های خود به این سؤال پاسخ دهید: «بیننده این بنر یا متن چه حسی باید پیدا کند؟»، «چه مشکلی را می‌تواند حل کند؟»، «به چه موضوعی باید فکر کند؟». پاسخ این سؤالات می‌تواند حس بعد از خواندن جمله‌تان را تداعی کند و به کمک آن بتوانید بهتر از قبل بنویسید.
تمرین، تمرین و باز هم تمرین

راز همه این موارد در نوشتن و تمرین و پشتکار در آن است. خیلی ساده است که بتوانید با یک متن کوتاه نظر یک بازدیدکننده را به خرید یک جنس جلب کنید ولی این ساده بودن در تمرین و ممارست زیاد به‌دست‌آمده است. به‌عنوان یک کپی‌رایتر، متن شما باید ارزشمند باشد تا بتوانید تأثیری که می‌خواهید را روی مشتری خود بگذارید و او هم با دیدن یک متن به محصول یا خدمات شما اطمینان کند. موضوع ساده‌ای که می‌تواند با چند غلط نگارشی و املایی مشتری را از سایت شما دور کند.
یک مشتری چطور می‌تواند به شما و خدماتتان اطمینان کند وقتی‌که یک متن ساده ایمیل پر است از غلط املایی و نگارشی؟ چطور می‌تواند آن را به خاطر بسپارد درصورتی‌که متن شما یک متن ساده و بی‌روح است. برای کپی که می‌نویسید وقت بگذارید تا برنده شوید.



https://www.clickyab.com/blog/%da%86...c%d9%85%d8%9f/