نکتههایی درباره کپیهای نوشته شده در صفحه فرود از زبان متخصصین
داشتن نرخ تبدیل خوب که حاصل مجموعهای از فعالیتهای مختلف که شامل طراحی صفحه فرود، طراحی کمپین PPC و طراحی بنرهای مناسب میشود موضوعی است که همه کسبوکارها به دنبال آن هستند. یکی از موارد مهم در کسب نرخ تبدیل بالا، استفاده از کپیهایی است که هرچند ممکن است کوتاه باشند، ولی تأثیر آنها شگفتانگیز و عالی است. به همین دلیل از زمان دو متخصص حرفهای که تخصصشان در این زمینه است مطالبی در ادامه گردآوردهایم که با هم آنها را بررسی میکنیم.
برنامهریزی یک سفر را برای بازدیدکننده انجام دهید – Henneke Duistermaat
https://startupforum.ir/images/imported/2017/11/339.png
تصور کنید که میخواهید سفری از یک شهر سفرتان را آغاز کنید به جایی که نمیدانید. چطور برای این سفر برنامهریزی میکنید؟ احتمالاً پاسخ شما این است که امکانپذیر نیست. در واقع پاسخ این سؤال به این صورت است که باید بدانیم مقصد سفرمان کجاست.
نوشتن یک مطلب یا عنوان یا کپی برای صفحه فرود هم به همین ترتیب است. باید در ابتدای طراحی صفحه و نوشتن کپیها بدانیم که هدف از این کار چیست. اهدافی مثل:
- بیشتر دانستن
- عضو شدن
- شروع استفاده آزمایشی از یک محصول
- دانلود یک نرمافزار یا گزارش
- خرید کردن
دقیقاً مثل یک سفر کاربر شما باید بداند از کجا به کجا خواهد رفت. طول مسیر سفرش (طول صفحه فرود) هم در این راه تا رسیدن به مقصد مهم و تأثیرگذار است. طبیعی است که یک صفحه فرود برای رسیدن به یک گزارش نسب به یک صفحه فرود برای خرید یک محصول کوتاهتر است.
برای اینکه مشتری سریعتر به آنچه میخواهد برسد باید مسیر این سفر را برای او هموار کنید و از قرار دادن بخشهای مختلفی که سرعت او را کاهش دهد خودداری کنید؛ بنابراین در نوشتههای خود دقت کنید که این نوشتهها باعث گرفتن سرعت بازدید کننده نشود. بازدید کننده میخواهد زودتر به مقصد برسد و اگر این کار با مشکل یا کند انجام شود ممکن است او را از دست بدهید. چه چیزهایی به این موضوع در نوشتهها کمک میکند؟
- پاسخ به سؤالاتی که ممکن است در ذهن مشتری باشد
- اولازهمه اطلاعات مهم را ارائه کنید
- اطلاعات تکراری را حذف کنید
- لینکهای غیرضروری را حذف کنید
- دقیقاً راجع به موضوع اصلی حرف بزنید و حاشیه نروید
- از اندازههای متفاوت ولی مناسب برای فونتها بهره ببرید
مشکل را بشناسید، بررسی کنید و از بین برید – Demian Farnworth
یکی از اولین شغلهای Demian پس از فارغالتحصیلی از کالج (رشته ادبیات انگلیسی)، نوشتن شرح محصول بوده. درواقع یک شغل کامل به عنوان کپیرایتر. با توجه به اینکه محصولاتی که Demian در مورد آنها مطلب مینوشته جزییات بسیاری داشته ولی فضای نوشتار کم بوده، مشکلات اولیه پدیدار شده. برای اینکه این مشکل حل شود، با جستجوهای زیاد به یک فرمولی دست پیدا میکند که نام PAS را روی آن گذاشت. این فرمول به صورت زیر است:
- P: مشخص کردن مشکل
- A: بررسی مشکل
- S: رفع مشکل
Demian در تمام نوشتههای خود از این فرمول استفاده میکند. به طوری که ابتدا با یک سؤال مشکل را مطرح کرده، آن را با چند جمله کوتاه (حتی سؤال) بررسی میکند و در نهایت با یک جمله راه حل یا سرنخی برای پیدا کردن راهحل به مشتری ارائه میکند.
برای اطمینان از اینکه نوشتهتان کامل شده باید بتوانید به ۲ سؤال پاسخ دهید. متن را بخوانید و از خودتان بپرسید «خب که چی؟» آیا چیزی که میخواستید به مشتری بگویید از نظرتان کامل است؟ اگر پاسختان مثبت است، آن را منتشر کنید. اگر نه باز هم بنویسید باز هم بپرسید.
https://www.clickyab.com/blog/%da%a9...5%db%8c%d9%86/