وقتی درباره افزایش نرخ تبدیل صحبت می‌کنیم معمولاً در لحظه اول به بنرهای کلیکی، شبکه‌های اجتماعی، صفحه فرود و موارد مرتبط دیگر فکر می‌کنیم؛ اما اگر کمی جلوتر برویم و مشتری را در لحظه ثبت‌نام و کمی پس‌ازآن در نظر بگیریم شاید کمی ماجرا متفاوت باشد. مشتری را در لحظه‌ای تصور کنید که فرم ثبت‌نام در سایت را پر کرده و ایمیل اول یا همان ایمیل خوشامدگویی به سایت برای او ارسال می‌شود. این ایمیل می‌تواند نقش مهمی در افزایش نرخ تبدیل بازی کند و اعتماد بیشتری به مشتری داده و حتی داده‌های بیشتری از او بگیرد. پس باید این ایمیل را کمی بررسی کنیم.
همان‌طور که در بالا گفتیم ایمیل خوشامدگویی زمانی به مشتری ارسال می‌شود که اعتماد اولیه او به سایت جلب شده و حالا می‌خواهد به‌طورجدی از خدمات شما استفاده کند. ارسال یک ایمیل خوب با زمان‌بندی درست و با متن خوب می‌تواند این اعتماد را چند برابر کرده و با این کار علاوه بر بالاتر بردن نرخ تبدیل، مشتری راضی‌تر و وفادارتر برای کسب‌وکار شما ایجاد کند.
برای اینکه بتوان از ایمیل خوشامدگویی بهترین نتیجه را به دست بیاورید باید موارد متفاوتی از آن را با تست‌های A/B بسنجید و نتایج به‌دست‌آمده را برای بهبود عملکرد سایت به کار بگیرید.
آزمودن تعداد ایمیل‌های ارسالی

فرض کنیم که شما ارائه‌دهنده آزمایشی یک سرویس برای ۱۴ روز هستید و کاربر هم در همین لحظه برای استفاده از آن ثبت‌نام کرده است. درواقع شما ۱۴ روز فرصت دارید تا با ارسال ایمیل‌های متفاوت و متعدد وی را به استفاده از پلن‌های متفاوتی که ارائه می‌کنید تشویق کنید؛ اما چند ایمیل باید در این ۱۴ روز ارسال کنید؟ روزی یک‌بار؟ هفته‌ای یک‌بار؟ اگر گزینه اول را انتخاب کنید مشتری احساس اسپم کردن از طرف شما پیدا می‌کند و اگر گزینه دوم را انتخاب کنید، در فاصله بین ایمیل اول و دوم شاید اصلاً مشتری شما و حتی نیاز خود را فراموش کند.
در زمانی که شما دارید به پاسخی برای سؤالات بالا فکر می‌کنید باید این موضوع را مطرح کنیم که هر دو سؤال بالا از فرضیات قدیمی و این روزها غلط در بازاریابی ایمیلی هستند. چرا که پاسخ صحیح به این سؤال به نوع کسب‌وکار شما برمی‌گردد.
با یک فرضیه جدید شروع می‌کنیم. اگر شما یک سرویس ۱۴ روزه ارائه می‌کنید و مشتری برای استفاده از آن ثبت‌نام کرده است، به‌احتمال‌زیاد موضوع مهم و اورژانسی را باید پشت سر بگذارد. پس سریعاً از سرویس شما استفاده می‌کنند و درنهایت خوب یا بد بودن آن را نهایتاً در ۷۲ ساعت قضاوت می‌کنند؛ بنابراین در این مدت‌زمان می‌توانید ایمیل‌هایی متفاوت با متن و زمان‌بندی‌های مختلف برای او ارسال کنید تا با کمک به سؤالاتی که ممکن است برایش مطرح شود، نرخ تبدیل بالاتری به دست بیاورید.
اطلاعاتی که از یک گروه از مشتریان به دست می‌آورید می‌تواند به شما در زمینه بهبود زمان‌بندی و حتی متن داخل ایمیل کمک کند؛ بنابراین اگر با تعداد متفاوتی از مشتریان طرف هستید،‌ ایمیل‌های مختلفی را تست کنید تا بهترین نتیجه موردنظر را کسب کنید.
آزمودن زمان ارسال ایمیل‌ها

تست کردن زمان ارسال ایمیل‌ها یکی از بهترین کارهایی است که باید هر چه سریع‌تر آن را انجام دهید، اما به‌احتمال‌زیاد متن و محتوایی که این ایمیل‌ها خواهند داشت هم باید مورد آزمون قرار بگیرد. در اینجا به محتوایی که در آن می‌خواهید بنویسید و ارسال کنید اشاره نمی‌کنیم، بلکه به مفهومی می‌پردازیم که اکثر شرکت‌ها با آن طرف هستند. این موضوع چیزی نیست جز «ایجاد حس اورژانسی بودن». اشاره به مواردی که مدت زمان محدودی دارند به طور شفاف و داشتن CTA خوب برای هدایت مشتری برای انجام کار خاصی می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ که صدالبته محتوایی که چنین حسی ایجاد می‌کند را باید با آزمون‌های مختلف بسنجید و پیدا کنید.

یکی از روش‌های آزمودن چنین روشی، استفاده از ارسال ایمیل‌های یادآوری است. ایمیل‌هایی که می‌تواند به مشتری یادآوری کند چه مقدار زمان به پایان مهلت موردنظر باقی‌مانده. می‌توانید این ایمیل یادآوری را در فاصله‌های ۴۸ ساعت، ۲۴ ساعت و ۱۲ ساعت مانده به پایان مهلت ارسال کنید و ببینید کدام‌یک از بقیه نرخ تبدیل بهتری برایتان به دست می‌آورند.
آزمودن شخصیت مشتری در سایت

به این موضوع فکر کنید که اگر کمی داده درباره مشتری‌تان داشته باشید می‌توانید آنچه او نیاز دارد را به‌طور مستقیم ارائه کنید. درواقع اگر مشتریان خود را در دسته‌بندی‌های مختلف طبقه‌بندی کنید به‌راحتی برای هر گروه آنچه مطابق نیاز اوست را ارائه خواهید کرد. با این کار می‌توانید CTR سایت خود را تا ۴ برابر نسبت به میانگین قبلی افزایش دهید. داشتن کوچک‌ترین اطلاعی درباره نیاز، سلیقه یا خود فرد می‌تواند به شما کمک کند تا دقیق به سراغ آن چیزی بروید که مشتری نیاز دارد؛ اما چطور می‌توان این اطلاعات را از طریق ایمیل خوشامدگویی به دست آورد؟
در زمان ثبت‌نام شما به‌احتمال‌زیاد داده‌های مختلفی مثل نام، تاریخ تولد، شرکت و حتی محل زندگی مشتری را کسب کرده‌اید. می‌توانید با استفاده از این اطلاعات، ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده زیادی برای مشتری ارسال کنید و بازخوردهایی که به آن می‌دهد را بررسی کنید. اینکه چه تبلیغی به او نشان دهید یا اینکه بر ساس کمپینی که وارد صفحه فرود خاصی شده است می‌تواند داده مناسبی برای ارسال ایمیل‌های بعدی باشد. به‌هرحال این ایمیل را هم باید مثل سایر موارد تست کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.
آزمودن شیوه‌های به دست آوردن بازخور

مشتری در این وضعیتی که ما درباره آن سؤال می‌کنیم،‌ یکی از ذی‌قیمت‌ترین دارایی‌های شماست. چراکه می‌تواند به شما درباره وضعیتتان توضیح دهد، نظرهای بهبوددهنده داشته باشد و در کل شما را چند پله بالاتر ببرد. برای اینکه بفهمید نظر مشتری چیست می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. می‌توانید یک ایمیل ساده با لحنی معمولی بفرستید و با بیان چند موضوع و مقدمه، نظر او را درباره موضوع خاصی جویا شوید. یا می‌توانید با ارسال ایمیلی که به پرسشنامه‌ای منتهی می‌شود بهترین نتیجه را از طریق پر شدن این پرسشنامه کسب کنید.
بسته یا هدایای ارزشمند غیرمترقبه را تست کنید

روند دریافت ایمیل‌های خبرنامه به شیوه‌ای است که اگر درست طراحی شده باشد هر مشتری جدید با دریافت ایمیل‌های مختلف با سایت و خدمات آن آشنا شده، موارد مورد نیاز را یاد می‌گیرد، اطلاعاتی درباره موارد مختلف به دست می‌آورد و در نهایت شروع به دریافت ایمیل‌های روتین می‌کند؛ اما نظرتان در مورد اینکه از نظر احساسی تحت تأثیر قرار بگیرد چیست؟
فرض کنید که شما به صورت زیر اقدام به ارسال ایمیل به مشتری جدیدتان می‌کنید و در روز ۲۱ ام ارسال ایمیل برای فروش اجناستان را در دستور کار قرار می‌دهید.
برای آزمون این تأثیر به برخی مشتریان در روز ۱۹ ام هدیه‌ای بدهید. افرادی که چنین ایمیلی دریافت کرده‌اند با هدیه‌ای واقعی روبرو بوده‌اند. به طور مثال قطعه یا بخشی از آلبوم موسیقی یا فیلم را دریافت کرده‌اند. بررسی‌ها نشان داده چنین افرادی تا ۲ برابر نرخ تبدیل بالاتری به شما ارائه می‌کنند.

حالا شما باید ببینید که چه هدیه‌ای می‌توانید ارائه کنید تا نظر مشتری را به خود جلب کنید. معمولاً هدیه‌هایی مثل دانلود رایگان یک کتاب، موسیقی یا هدیه‌ای در کنار خرید اصلی آن‌ها می‌تواند در گزینه‌های شما مورد بررسی قرار بگیرد.
ظاهر ایمیلتان را تست کنید

همیشه اولین چیزی که دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ظاهر و طراحی گرافیکی است. ظاهر ایمیل شما می‌تواند شخصی طراحی شده باشد. یا از یک ظاهر مجله گونه یا حتی شبیه به یک صفحه ساده فرود طراحی شده باشد. به همین دلیل این مورد اهمیت زیادی دارد که کدام طرح برای شما نرخ تبدیلی بهتری کسب می‌کند.
سؤالی که با نتیجه این آزمون می‌توانید به آن پاسخ دهید این است که کدام گروه از مشتریان از کدام سبک بیشتر خوششان می‌آید. نکته مهمی که در ایجاد ارتباط بهتر با مشتری می‌تواند به‌شدت به بالاتر رفتن نرخ تبدیل سایت شما کمک کند.



https://www.clickyab.com/blog/%da%86...8%db%8c%db%8c/