چطور صفحه فرودی حرفهای داشته باشیم؟
دانستن مواردی که به به طراحی حرفهای یک صفحه فرود کمک کند میتواند تعداد بازدید کنندگان و نرخ تبدیل بالاتری برای هر کسبوکاری فراهم کند؛ چیزی که دقیقا از یک سایت و کسبوکار آنلاین انتظار داریم. به همین خاطر میخواهیم یک بار دیگر در مورد فاکتورهایی برای هر چه بهتر طراحی کردن صفحه فرود بپردازیم.
یک صفحه فرود چیست؟
قبل از اینکه صحبت خود را در مورد طراحی صفحه فرود شروع کنیم، ببینیم که اصلا یک صفحه فرود چیست؟
- از نگاه یک مسئول فنی/توسعه دهنده: یک صفحه فرود شامل همان موارد اولیهای میشود که شاید صفحات وب آنها را دارند (HTML، CSS، محتوا، تصاویر، ویدئوها و …)
- از نگاه یک بیزینسمن: یک صفحه وب است که از بازدید کننده میخواهد تا فعالیت خاصی را انجام دهد. کاری مثل عضویت در یک لیست خبرنامه.
- از نگاه کاربر: یک صفحه وب است که معمولا بعد از کلیک کردن روی یک بنر تبلیغاتی به این صفحه رسیدهاند.
دلایل مهم و خوبی که برای طراحی یک صفحه فرود وجود دارند عبارتند از:
- باعث میشوند تا مردم در یک لیست خبرنامه عضو شوند.
- یک محصول خاص با یک شرایط ویژه به آنها فروخته شود.
- باعث میشوند که مخاطب بک فایل، کتاب یا نرمافزار را دانلود کنند.
راهنمایی برای طراحی یک صفحه صفحه فرود موثر
حال نوبت به بررسی فاکتورهای یک صفحه فرود مناسب میرسد. با هم به تعدادی از این موارد نگاهی میکنیم.
Call To Action
یک CTA به طور واضح درباره انجام شدن یک عمل و اتفاق از سوی کاربر صحبت میکند.به عنوان مثال میتوان یک CTA را نوشتهای روی یک دکمه با عنوان «عضویت در لیست خبرنامه» عنوان کرد. همینطور که گفتیم اغلب اوقات یک CTA در واقع یک دکمه (یا عضوی) روی صفحه است که باید روی آن کلیک کرد.
نکات:
- صریح باشید: در مورد اینکه کاربر برای چه چیزی باید روی دکمه مورد نظر کلیک کند و چه اتفاقی بعد از میافتد صریح صحبت کنید.
- محدود کردن تعداد CTAها در صفحه: اگر تعداد زیادی CTA در صفحه داشته باشید،کاربرد دقیقا متوجه نخواهد شد که برای چه موضوعی به این صفحه آمده و طبیعتا احتمال اینکه به آنچه شما میخواهید برسد بسیار کم خواهد بود.
- طراحی مناسبی برای دکمهها در نظر بگیرید: طراحی یک دکمه باید به قدری قانع کننده باشد که کاربر را به سمتی سوق دهد که روی آن کلیک کند. علاوه بر این، اگر طراحی یک دکمه خوب باشد، همه نگاهها به سمت دکمه جلب شده و کار پیدا کردن دکنه در صفحه را راحتتر میکند.
- اطلاعاتی در صفحه قرار دهید که برای کاربر راهنمایی مناسب باشد: کاربران به خصوص آنهایی که به تازگی با شما و محصولاتتان آشنا شدهاند، به احتمال زیاد برای انجام برخی کارها، داشتن اطلاعات در مورد بخشهای خاص و حتی افزایش اعتماد به کمک شما نیاز خواهند داشت. بنابراین این اطلاعات را به شیوه مناسبی در صفحه قرار دهید تا نظر افراد بیشتری را به خود جلب کنند.
عناوین
یک صفحه قدرتمند و خوب، از یک عنصر خیلی مهم بهره میبرد و آن هم «عناوین قدرتمند» است. عناوین یک صفحه، پیغامهای اصلی از فعالیتی که شما انجام میدهید را به مشتری ارسال میکنند و مشتری هم با دیدن این عناوین از یک دید کلی نسبت به آنچه در صفحه خواهد دید و با آن طرف خواهد شد پیدا میکند.
یکی از مهمترین کاربردهای «عناوین» درصفحه این است که بازدید کننده یا مشتری با دیدن آنها، در کمترین زمان میتواند تصمیم بگیرد که آیا در صفحه درستی است یا نه. بنابراین حداقل زمان برای اینکه شما به کاربر یک پیغام درست برسانید را باید با استفاده از این عنصر مهم رعایت کنید.
وقتی در حال نوشتن یک عنوان برای بخش مورد نظر خود هستید به این موضوع فکر کنید که :«آیا این عنوان به اندازه کافی جالب و جذاب است که مشتری آن را به طور کامل و مناسب بخواند؟»
نکات:
- کوتاه بودن عناوین: سعی کنید تا جایی که امکان دارد طول این پیامها کوتاه باشد و به صورت خیلی شفاف و مستقیم در مورد آنچیزی که باید، صحبت کنید. مدت زمانی که مشتری به این صفحه نگاه میکند بسیار کم است بنابراین باید بیشترین استفاده از آن را ببرید.
- طراحی این بخش برای جلب نظر: استفاده از یک فونت مناسب و زیبا در کنار استفاده از رنگهای دوست داشتنی یاحتی یک قاب مناسب،میتواند نظر بیننده را به خود جلب کند و کاربر مدت زمان بیشتری روی این بخش دقت کند.
- از کلمه کلیدیهای مرتبط استفاده کنید: استفاده از کلمههای ویژه و مرتبط با محصول یا خدمتی که ارایه میکنید میتواند در همان نگاه اول نظر بیننده را به خود جلب کند. اتفاقی که در کمترین زمان ممکنه میتواند حجم زیادی از اطلاعات را ارایه کند.
سادگی
صفحههای فرود باید ساده باشند. اگر یک صفحه فرود خیلی پیچیده و گرافیکی باشد، ممکن است باعث حواسپرتی بازدید کننده شود و تمرکز او را از بین ببرد. پیچیدگی بالای این صفحه شانس رساندن بازدید کننده به نقطه نهایی را کاهش میدهد.
نکات
- همه فاکتورهای داخل صفحه باید در عین سادگی به کاربر برای رسیدن به هدف کمک کنند: موضوعی که بسیار مهم است این است که نباید چیزی اضافه در صفحه وجود داشته باشد.
- فقط یک CTA اصلی داشته باشید: تعداد زیاد CTA ها در صفحه میتواند اذیت کننده باشد و کاربر را دچار سردرگمی کند. بنابراین برای اینکه کاربر به سادگی یفهمد باید چه کار کند، تنها یک CTA در صفحه نگه دارید.
- فضای سفید مناسب داشته باشید: برای اینکه اطلاعات،عکسها و خلاصه هر آنچه در صفحه دارید با هم قاطی نشوند، بهترین کار استفاده مناسب از فضای سفید رنگ است. بین اطلاعاتتان حتما فضای سفید مناسبی قرار دهید.
این مطلب ادامه دارد…
https://www.clickyab.com/blog/%da%86...d9%85%d8%9f-2/