خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
یکی از اصول تجارت «شناخت مشتری» است؛ اما اغلب صاحبان کسبوکارها و مدیران برندها از این اصل پیروی نمیکنند. یک تحقیق خوب از مشتریانتان به شما اجازه میدهد که بفهمید مشتریان شما چه کسانی هستند، از اخلاق و عادتهایشان سردر بیاورید و از آرمانهای آنها مطلع شوید. درواقع قرار است این مشتریان را در دنیا و محیطی «واقعی» زیر نظر بگیرید. در این صورت میتوانید اطلاعات دقیق و باارزشی در مورد آنها کسب کنید. انتخاب برند و خریدها معمولاً غیرارادی هستند و چیزی فراتر از یک نگاه میتواند در انتخاب و تصمیم افراد نقش داشته باشد. حالا چگونه به این شناخت دست پیدا کنیم. ۱. انگیزه اگر شما فروشگاهی دارید که در آن مواد غذایی عرضه میکنید با ایجاد یک سری انگیزه در مشتریان خود مثل محصولات رایگان، از آنها اطلاعات کسب کنید. با طرح یک سری سؤالات این افراد را بشناسید. این سؤالات میتواند نظرسنجی در مورد محصولات شما تا اطلاعات شخصی آنها و شناخت شخصیتشان باشد. ۲. پنل پنلی از مشتریان هدف خود که میتوانید با آنها صحبت کنید، درست کنید. آنها را خوب بشناسید. آنها را به قهوه یا پیتزا دعوت کنید. یک گروه پویا میتواند به شما کمک کند تا شخصیتشان را بشناسید، حتی اگر در مورد محصولات شما صحبت میکنند. ۳. محیط سعی کنید به محیطی که مشتریان هدفتان زندگی میکنند، نزدیک شوید. سعی کنید به چیزهایی که از صحبت کردن به دست نمیآید بیشتر دقت کنید. ۴. استفاده از محصولات از محصولاتی که تولید میکنید یا میفروشید استفاده کنید. اگر بتوانید تجربهای که مشتریانتان در مورد محصولاتتان کسب میکنند را داشته باشید میتوانید به آنها بیشتر نزدیک شوید. ۵. رسانههای اجتماعی اگر در رسانههای اجتماعی همچون توییتر و فیسبوک فعالیت دارید سعی کنید با مشتریان هدف خود بیشتر در تماس باشید و با آنها ارتباط برقرار کنید. ۶. بودجه اگر میدانید مشتری هدفتان در هفته چقدر هزینه صرف میکند، تلاش کنید یکبار هم یک هفته همانند آنها با این مقدار پول زندگی کنید. این تمرین شما را در موقعیت مشتریتان قرار میدهد و میتوانید متوجه شوید چرا از برند خاصی از محصولاتتان استفاده میکند. ۷. محدودیتها و عوامل حواسپرتی به محدودیتها و عوامل حواسپرتی مشتری خود در هنگام خرید فکر کنید این شرایط را برای خود بازسازی کنید. اگر عینک میزنند شما هم هنگام خرید از عینک استفاده کنید. اگر با فرزندان خود به خرید میآیند شما هم خود را در این شرایط قرار دهید. ببینید در موقعیت آنها چه عواملی آنها را وادار به انتخاب میکند. ۸. شروع تا پایان اگر یک سرویس خاصی را عرضه میکنید یکبار فرآیند ثبتنام را از ابتدا تا انتها طی کنید. بسیاری از صاحبان کسبوکار این کار را انجام ندادهاند و این خود جای تعجب دارد. ۹. کیف پول تابهحال فکر کردهاید که کیف مشتری خود را بررسی کنید (البته با اجازهٔ آنها)؟ تعجب خواهید اگر بفهمید محتویات آنها سبک زندگی مشتری شما و عادتها خریدشان را نشان میدهد. حالا که تلاش کردید درکی از مشتری هدف خود داشته باشید بهتر است این تجربیات را عملی کنید. تمام نکاتی را که برداشت کردهاید را مستندسازی کنید. سعی کنید همیشه به خاطر داشته باشید که این فرد کیست. این اطلاعات را بر روی یک کارت بنویسید و از آن بهصورت مداوم استفاده کنید. اینگونه سازمان شما از این اطلاعات در کار روزانهشان استفاده خواهد کرد. https://www.clickyab.com/blog/%da%86...e%d9%88%d8%af/
مشاهده قوانین انجمن