رشد شبکه‌های اجتماعی و رشد استفاده از آن‌ها شاید باکمی افت روبرو شده باشد اما هنوز هم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی آنلاین از آن‌ها استفاده می‌شود. بعید است که کسب‌وکار امروزه قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست‌کم بگیرد و به آن توجهی نداشته باشد. البته نکته‌ای که درباره شبکه‌های اجتماعی باید توجه داشت این است که استفاده از این ابزار و فعال بودن در بخش‌های مختلف آن لزوماً باعث افزایش مستقیم فروش شما نمی‌شود. بلکه با توجه به افزایش آگاهی مشتریان نسبت به شما می‌تواند غیرمستقیم آنچه می‌خواهید را به دست آورید.
استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بهبود نرخ تبدیل

یکی از بهترین کاربردهای شبکه‌های اجتماعی بالاتر بردن شناخت و آگاهی عمومی از برند و کسب‌‌وکارتان است که می‌تواند تأثیر مثبتی بر فرآیند کاری شما داشته باشد؛ اما کاربردهای شبکه‌های اجتماعی در بالاتر بردن نرخ تبدیل چیست؟
۱: ایجاد شناخت از برند

معمولاً ۸۰٪ از بودجه بازاریابی آنلاین صرف جذب مشتریان جدید می‌شود. این جذب شدن مشتری هم باید با آگاهی و شناخت از برند باشد. معمولاً هم ابتدا و آغاز این شناخت با موتورهای جستجو، تبلیغات کلیکی و شبکه‌های اجتماعی است. آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که فعال بودن کانال‌های ارتباطی مختلف فرضاً مثل یوتیوب که به‌عنوان دومین موتور جستجو و بزرگ‌ترین پلتفرم شبکه اجتماعی شناخته می‌شود می‌تواند نقش بسیار مهمی در کسب‌وکار شما داشته باشد.
۲: انتخاب کانال ارتباطی درست

طبیعی است که کانال ارتباطی شما تأثیر زیادی در میزان نرخ تبدیلی که کسب می‌کنید دارد. به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر عضو فیس‌بوک هستند.
  • ۸۰ میلیون نفر عضو پین‌تر است هستند.
  • به‌طورکلی و عمومی بیشترین مخاطب شما در فیس‌بوک است.
  • ۷۰٪ افرادی که در پین‌تر است به دنبال خرید هستند نسبتی معاد ل ۱۷٪ در فیس‌بوک دارند.
  • نسبت افرادی که در پین‌تر است پول خرج می‌کنند به افرادی که در فیس‌بوک هزینه می‌کنند ۱۸۰ دلار در مقابل ۸۵ دلار است.
  • سایت‌های معتبر نسبت فروش خود در پین‌تر است را به فیس‌بوک بسیار بیشتر اعلام می‌کنند.

شما هم باید به نسبت فعالیتی که دارید در مورد کانال‌های خود اطلاعت لازم را داشته باشید و بدانید کدام کانال نرخ تبدیل بهتری برای شما دارد.
۳: افزایش اعتماد با استفاده از شبکه‌های اجتماعی

به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا لوگو یا مواردی که باعث ایجاد اعتماد مشتری به سایت‌های آنلاین می‌شود در نزدیکی دکمه پرداخت وجود دارند؟ چرا باید مشتری هنگام پرداخت کردن پول این لوگوها یا مستندات را ببیند؟ جواب ساده است و در یک کلمه خلاصه می‌شود: اعتمادسازی؛ بنابراین شبکه‌های اجتماعی یکی از کانال‌های مهم در افزایش اعتماد مشتری است که باید جدی گرفته شود. کم بودن اعتماد مشتری یعنی پایین بودن نرخ تبدیل.
در اینجا هم باز باید بدانیم که بیشترین مخاطب مرتبط با شما از کدام کانال استفاده می‌کند تا با استفاده از کانال مربوطه بتوانید تعداد بیشتری از مخاطب را تحت تأثیر قرار دهید.
۴: تهیه، تولید و توزیع محتوای مرتبط با خودتان

زمانی که عکسی می‌اندازید یا ویدئویی تهیه می‌کنید یا یک پست وبلاگ می‌نویسید شما در حال تولید محتوا هستید؛ بنابراین یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید از این محتوا استفاده کنید، کانال‌های مربوطه در شبکه‌های اجتماعی است. پتانسیل توزیع محتوا در شبکه‌های اجتماعی بسیار بالاست و شما به‌راحتی و با کمترین هزینه می‌توانید محتوای تولیدشده خود را در اختیار مخاطب قرار دهید.

۵: اشتراک‌گذاری

مهم‌ترین کاربرد یک شبکه اجتماعی، امکان به اشتراک‌گذاری است. شما در یک شبکه اجتماعی به‌راحتی می‌توانید محتوای تولیدشده تا را به اشتراک بگذارید و با استفاده از امکان به اشتراک گذاشتن آن توسط مشتریان و مخاطبانتان موج سازی کنید. به‌این‌ترتیب امکان جلب نظر شدن به خود را افزایش می‌دهید و در این حالت بازاریابی آنلاین شما می‌تواند روزهای خوب و موفقی را سپری کند.


https://www.clickyab.com/blog/%db%b5...d8%af%d9%87-2/