این خیلی اتفاق مهم و خوبی است که در مورد بهبود نرخ تبدیل اطلاعات لازم را داشته باشید. ولی این موضوع درباره چه چیزی صحبت می‌کند و چرا به آن نیاز دارید؟ بهبود نرخ تبدیل یک فرآیند مداوم در جهت بهبود عملکرد سایت و بالاتر بردن درصد بازدید کننده به مشتری است.
بسیاری از سایت‌ها هستند که به دلیل نشان ندادن پیام مناسب یا اشتباهاتی که در طراحی یا موارد دیگر نرخ تبدیل پایینی به دست می‌آورند یا حتی بدتر، سایت دارای اشکالات و ابهاماتی در عملکرد است که کاربر پس از تعامل با سایت بیشتر گیج شده و نتیجه فعالیت خود را به درستی مشاهده نمی‌کند؛ بنابراین این دسته از مشتریان به سرعت یا در بهترین حالت به مرور زمان از سایت دلزده شده و آن را ترک می‌کنند. چاره کار در چیست؟ چطور می‌توان گام‌هایی برداشت تا بهترین نتیجه ممکن در زمینه بهبود نرخ تبدیل حاصل شود.
۵ گام برای ساختن نرخ تبدیل بهتر

۱: ایجاد یک استراتژی تست کردن که کسب‌وکار را به اهدافتان نزدیک‌تر کند.

هر چیزی در سایت شما می‌تواند مورد آزمایش و تست قرار بگیرد، اما باید اینکار با یک استراتژی مناسب انجام شود. اگر استراتژی مناسبی را برای تست کردن در نظر بگیرید می‌تواند به طور مثال در نظر بگیرید که از کجای سایت فرآیند بهبود عملکرد را شروع کنید که بهترین نتیجه و خروجی برای مشتری حاصل شود. یا اینکه برای کدام یکی از سگمنت‌های مشتریانتان فرآیند بهبود اولویت بیشتری دارد. درک درست از اهداف کسب‌وکارتان و اینکه چطور آن‌ها می‌توانند از طریق بهبود فرآیند تست کردن مورد بررسی قرار بگیرند یکی از نقاط مهم در شروع فرآیند بهبود نرخ تبدیل است.
۲: در مورد داده‌های کمی وکیفی تصمیم‌گیری کنید

نرم‌افزاری که وظیفه جمع‌آوری داده‌های سایت شما را دارد بسیار مهم است. توسط این نرم‌افزار شما می‌توانید داده‌های مربوط به بازدید از سایت را جمع‌آوری کرده و با تحلیل آن‌ها نتیجه‌گیری لازم را انجام دهید. این داده‌ها در یک بازه زمانی خاص باید جمع‌آوری شده و از کیفیت لازم هم برخوردار باشد. منظور از زمان مناسب این است که شروع و انتهای بازه زمانی که تست انجام می‌دهید را مشخص کنید. همچنین داده‌ها باید مربوط به جامعه مخاطب و هدف شما باشد. در واقع هر بازدیدی که از سایت شما صورت می‌گیرد به معنی درست بودن و با کیفیت بودن مخاطب نیست. همچنین تعداد نمونه‌های لازم برای تصمیم‌گیری در خصوص داده‌ها باید مناسب باشد. با تعداد محدود نمی‌توانید تصمیم‌گیری درستی انجام دهید.
۳: اولویت‌های بهبودبخشی را بر اساس فرضیات درست دسته‌بندی کنید.

باید تصمیم‌هایی که می‌گیرید بر اساس فرضیات درست باشد. برای اینکه بتوانید بر اساس یافته‌های درست، فرضیات درست هم پایه‌گذاری کنید می‌توانید از یک نمونه فرم مثل آنچه در ادامه می‌آید بهره ببرید.
نمونه فرم: با تغییر دادن پارامتر —– به —–، من انتظار دارم نتیجهٔ ——– را به دست آوردم که تأثیر آن بر روی ——-، مثبت باشد.
۴: حالا می‌توانید تست را شروع کنید.

روش‌ها و پلتفرم‌های متعددی برای انجام تست وجود دارد. از تغییر دادن محتوای گرافیکی، چیدمان، کپی‌نوشته‌ها و موارد متعدد دیگر. انتخاب این موارد بر اساس آن چیزی است که در بخش سوم به آن پرداخته‌اید.از مدت زمانی که برای انجام تست در نظر گرفته‌اید اطمینان حاصل کنید که بازه زمانی لازم دیده شده باشد. همچنین سعی کنید تست را با استفاده از جامعه مخاطبی برگزار کنید که هدفتان هستند. پاسخ‌های این گروه به مراتب درست‌تر و دقیق‌تر از سایر شرکت کنندگان خواهد بود و در نتیجه بهتر از همیشه می‌توانید به آن استناد کنید.
۵: نتایج به دست آمده را بررسی کنید.

نتایج را بر اساس فرضیاتی که داشتید بررسی کنید و ببینید که آیا فرضیاتی که آزمایش کرده‌اید درست بوده‌اند یا خیر خیلی مهم است که آنچه انتخاب به دست آورده‌اید بتواند در رد یا تأیید فرضیات شما کمکی انجام دهید. به این دلیل که هم زمان و هم هزینه زیادی برای انجام تست صرف شده است و اگر نتوانید نتیجه درخور توجهی به دست بیاورید،‌ هزینه‌ای که کرده‌اید سوخت می‌شود.
بهبود نرخ تبدیل یک فرآیند مستمر است که با نگاهی به نتایج تست‌هایی که انجام می‌دهید می‌تواند حاصل شود؛ بنابراین استراتژی مناسبی برای انجام تست‌ها انتخاب کنید و پیگیرانه به آن‌ها متعهد باشید.

https://www.clickyab.com/blog/%db%b5...f%db%8c%d9%84/