طراحی یک صفحهٔ فرود با تبدیل بالا فقط به ظاهر خوبش محدود نمی‌شود. اگر می‌خواهید رابطهٔ بلندمدتی با کاربر داشته باشید، باید کمی فکر پشت صفحهٔ فرودتان بگذارید تا متنی ترغیب‌کننده و هوشمندانه داشته باشد. در اینجا چهار نکته را آورده‌ایم که لازم دارید تا صفحهٔ فرودی بسازید که صرفاً زیبا نباشد– با متنی که تبدیل بیاورد.

۱. تصور نکنید که مشتریان شما (یا محصول شما) را می‌شناسند

هیچ پیش‌فرضی نداشته باشید – مخاطب شما آنقدر که فکر می‌کنید آگاه و زیرک نیست. از خانهٔ اول شروع کنید، با این کار مطمئن می‌شوید که هیچ اطلاعات مهمی را از تو نیانداخته‌اید.
صفحهٔ فرود JANA را ببینید با عنوانی که برای تازه‌واردها تقریباً بی‌معنی است:

اگر با بیان درست مشکل و توضیح اینکه راهکار شما چطور آن را درست می‌کند شروع نکنید ممکن است مخاطب را گیج و بی‌علاقه کنید (یا حتی آنکه از شما سرخورده شود.)

برای اینکه مطمئن شوید صفحهٔ فرودتان تا جای ممکن روشن و واضح است، از مشکلی شروع کنید که ذهن مخاطب را بیش از همه مشغول کرده و از آنجا به سمت خودتان برگردید. متن را با چند دوست یا غریبه چک کنید و ببینید وقتی در شرکت شما شاغل نباشند آیا آن را «می‌فهمند» یا نه.
۲. قبل از اینکه سعی کنید به مخاطب چیزی بفروشید، او را درک کنید

گاهی مرز باریکی بین بیان قدرت و توانایی، و تحقیر مخاطب وجود دارد. در گفته‌هایتان از طعنه و طنز استفاده نکنید، مگر اینکه این خصوصیتی باشد که خوانندهٔ شما آن را می‌پسندد.

متن: راز خلق نقاشی‌های آبرنگ خیره‌کننده چیست؟
یک «اصل» نقاشی که هر هنرمند حرفه‌ای آن را می‌فهمد ولی مبتدی‌ها آن را درک نمی‌کنند. مگر اینکه این کتاب را تهیه کنند؛)
قصد ArtTutor در اینجا این است که با زبانی طنز مخاطب را به دریافت کتاب هدایت کند، ولی با این زبان به مخاطبش انگ مبتدی بودن زده و او را از خودش دور کرده است.
همیشه اول به مخاطب نشان بدهید که مشکلش را می‌فهمید. نه فقط شما را بیشتر خواهد پسندید بلکه به این اعتبار صفحه هم کمک می‌کند، چون اگر شما مشکل را درک می‌کنید پس حتماً بهترین راهکار را هم برایش دارید.
۳. از صافت برتری و اغراق دوری کنید (و مشخص حرف بزنید)

گاهی در صفحهٔ فرود ادعاهایی می‌شود که اعتبار آن را به کل زیر سؤال می‌برد.

«انقلابی در آموزش» ادعای بزرگ و دهان‌پرکنی است.
چطور از این جملات بی‌معنی گنگ و مضر دوری کنیم؟ با مشخص حرف زدن. باید ارزشی که ارائه می‌دهید را مشخص و روشن بیان کنید – ارزشی که مخاطب در جای دیگری پیدا نمی‌کنند.حتی تصدیق و تعریف‌هایی که نقل می‌کنید هم باید مزایای خاصی را منتقل کنند.


اگر تصدیق نقل شده گنگ باشد، به نظر جعلی بیاید، یا هیچ درک جدیدی از محصول ارائه ندهد حتی ممکن است بیشتر مخاطب را پس بزند تا که جلب کند.
۴. همهٔ متن را با هدف کمپینتان همخوان کنید


از طراحی بد این صفحه (که انگار در Paint انجام شده) که بگذریم، مشکل اصلی این است که این صفحه به شکلی در هم تنیده گروه‌های مختلفی را مخاطب قرار می‌دهد (و پیشنهادهای متقاوتی به هرکدام ارائه می‌دهد.) مخاطب بخش بالا سرمایه‌گذاران است و مخاطب بخش پایین کسانی که می‌خواهند استارتاپ راه بیاندازند.

هر تکه از متن باید در همکاری با هم در راستای یک هدف واحد باشد.به عبارت دیگر، باید همخوان باشد.
یک تمرین سرراست برای اینکه مطمئن شوید که متن صفحهٔ فرود با هدف کمپین همراستا است:

  • هدف کمپین را یادداشت کنید.
  • تمام متن صفحه را هم یادداشت کنید.
  • از خودتان بپرسید «آیا همهٔ قطعات این متن به هدف کمپین مربوط است؟» اگر جواب خیر بود، یا پاکش کنید یا بازنویسی‌اش بنویسید.

قبل از اینکه حتی به رنگ‌بندی فکر کنید…

قبل از اینکه به شکل و قیافهٔ صفحهٔ فرود فکر کنید اول باید متن صفحهٔ فرودتان را درآورده باشید. چیزی را که لازم است بگویید بنویسید و بعد طراحی ایجاد کنید که آن را به شکل بصری ارائه دهد.
یک گام به عقب بروید. متن را مجزا با تمرین همخوانی کمپین چک کنید. آیا ترغیب‌کننده است؟ باورکردنی است؟ آیا برای مخاطب هدفتان جذاب است؟ و وقتی که تمامش را درآوردید، آن را به بوتهٔ امتحان بگذارید.




https://www.clickyab.com/blog/%db%b4...%db%8c-%d9%81/