یکی از مواردی که در صفحه فرود یا حتی سایت از آن باید به خوبی استفاده شود، عنوان‌هایی که در هر صفحه یا هر جای مهمی از صفحه از آن‌ها استفاده می‌شود. این عناوین می‌توانند در نگاه اول اطلاعات مهم و دید کلی از موضوع مطرح شده در صفحه به مشتری ارائه کنند و نقش مهمی در بالاتر بردن نرخ تبدیل شما ایفا کنند.
برای نوشتن یک عنوان خوب باید موارد متعددی را در نظر گرفت و حتی با انواع تست‌های A/B عنوان نوشته شده را در معرض آزمایش مشتریان قرار داد و بهترین حالت ممکن را در انتخاب کرد.
اما سؤال مهم این است که اصولاً چرا یک عنوان نیاز داریم و اهمیت نقش آن در چیست؟

در بالا هم گفته شد که هر صفحه به یک عنوان نیاز دارد. عنوانی که می‌تواند اطلاعات مهمی به مشتری یا مخاطب ارائه کند؛ بنابراین باید از یک محموعه قانون کلی برای نوشتن عناوین استفاده کرد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • عناوین باید مشخص و واضح باشند
  • کوتاه و موجز باشند
  • روی یک موضوع تمرکز کرده باشند
  • بتواند به سرعت مخاطب را به عکس‌العمل وادار کند

اگر در مورد فعالیت شما موضوع خاصی وجود دارد که می‌خواهید به مشتری آن را بگویید،‌ به یکی از بهترین عناوین دست‌پیدا کرده‌اید. اگر تعداد زیادی از مشتریان شما با استفاده از تبلیغات PPC به صفحه فرود شما می‌رسند و درباره برند و فعالیت‌های شما چیزی نمی‌دانند، پس بهتر است عنوان اصلی صفحه مورد نظر درباره برند و فعالیت‌های شما باشد.
اما مثل همه موارد دیگر در طراحی صفحه فرود و بخش‌های مختلفی که دارد، عنوان صفحه یا بخش مورد نظر در صفحه فرود هم باید با رعایت استانداردها و قوانین خاصی نوشته شود تا بهترین نتیجه را به دست آورد.
فرمولی برای داشتن یک عنوان مؤثر و تاثیرگذار در صفحه فرود

برای داشتن چنین صفحه فرودی که هم مؤثر باشد و هم خاص می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

  • نوشتن عنوان اصلی در میان خط (نه سمت راست و نه سمت چپ)
  • اندازه و رنگ فونت انتخابی بزرگ و تیره (مشکی یا خاکستری) باشد. البته اگر رنگ پس‌زمینه سیاه است برای عنوان از رنگ سفید استفاده کنید.
  • اگر از کلمات انگلیسی استفاده می‌کنید، حرف ابتدایی هر کلمه را از حروف بزرگ کمک بگیرید.
  • اگر عنوان بزرگی دارید با استفاده از خط تیره آن را به بخش‌های کوچک‌تر بشکنید تا از خسته شدن چشم جلوگیری کنید.
  • در پایان جمله و عنوان از نشانه‌های گرافیکی استفاده نکنید. چرا که جمله شما را سبک می‌کنند.
  • می‌توانید از نشانه‌های «» یا “” برای مشخص شدن محدوده عنوان استفاده کنید.
  • برای توضیح بیشتر یا معنی بخشیدن به عنوان از زیرعنوان استفاده کنید. زیر عنوان با فونت کوچک‌تر، تعداد کلمه بیشتر در زیر عنوان اصلی استفاده می‌شود و توضیحی تکمیلی درباره آن است.

فرمول ۱: بیان یک مساله و اشاره به راه حل آن می‌تواند یکی از مواردی باشد که کاربر را برای خواندن ادامه مطلب تحریک کند.
فرمول ۲: به SEO خیلی توجه کنید. موتورها جستجو به تگ‌های h که به عنوان تگ‌های عنوان در کد شما ظاهر می‌شوند بسیار حساس و علاقه‌مند هستند؛ بنابراین کلمات کلیدی مورد نظرتان برای صفحه فرود را در این عناوین بگنجانید.
فرمول ۳: قول‌ها و وعده‌های شما یکی از مواردی است بازدید کنندگان به آن‌ها علاقه‌مندند و آن‌ها را دنبال می‌کنند. بنابرای می‌توانید متن عنوان صفحه را به یکی از این موارد اختصاص دهید.
فرمول ۴: رقابت شما با رقبا بر اساس مزایای شما می‌تواند کفه ترازو را به سوی شما پایین بیاورد؛ بنابراین این مزایا می‌توانند مواردی باشند که به اطلاع بازدید کننده شما می‌رسد.

فرمول ۵: یکی از مواردی که می‌تواند بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل کند، دانستن آن چیزی است که به عنوان ارزش یا هدیه از طرف شما دریافت خواهد کرد؛ بنابراین بیان این موضوع می‌تواند نکته مهمی برای مشتری شدن بازدید کننده باشد.
عناوینی که در صفحه استفاده می‌کنید عنصر اول و مهمی در تاثیرگذاری روی بازدید کننده و بالاتر بردن نرخ تبدیل یا نرخ کلیک باشد؛ بنابراین وقت گذاشتن و رسیدن به یک جمله یا عبارت برای عنوان اصلی ارزشمند و است و به هیچ‌وجه زمان شما را تلف نمی‌کند.

https://www.clickyab.com/blog/%d9%81...f%db%8c%d9%84/