در دنیای امروز، موفقیت یا شکست کسب‌وکارتان به میزان زیادی تحت تأثیر فعالیت‌های شما در اینترنت قرار دارد. ممکن است یک کسب‌وکار آنلاین داشته باشید یا فقط بخشی از کسب‌وکارتان آنلاین باشد اما درهرصورت، فروش آنلاین تأثیر زیادی روی رشد کسب‌وکار شما دارد. زمانی که شرکت‌ها گزارش سه‌ماهه‌ی خود را منتشر می‌کنند، میزان رشد کسب‌وکار آنلاین، در خرید و یا فروش سهام یک شرکت توسط سرمایه‌گذاران تأثیر بسیار زیادی دارد.
اگر رشد آنلاین کسب‌وکار شما متوقف شده است، ممکن است به دلیل یکی از موارد زیر باشد:

۱-استراتژی‌های شما قدیمی شده‌اند.
فناوری‌ها و استراتژی‌ها به‌سرعت در حال تغییرند. فناوری‌ای که امروز استفاده می‌شود ممکن است دو ماه بعد کارایی نداشته باشد. استفاده از استراتژی‌هایی قدیمی مانند بازاریابی ایمیلی کار درستی است اما تکیه‌بر روش‌های قدیمی برای رشد کسب‌وکارتان کافی نیست.
از استراتژی‌های جدیدتری مانند سئو و یا شبکه‌های اجتماعی برای رشد کسب‌وکارتان استفاده کنید.

۲- تلاش می‌کنید تا از رهبران صنعت الگوبرداری کنید.
این طبیعی است که بخواهید از یک کسب‌وکار موفق الگوبرداری کنید اما مشکل اینجاست که دلیلی وجود ندارد که یک استراتژی موفق برای کسب‌وکار شما هم موفق عمل کند. با شناخت کسب‌وکار و مشتریانتان استراتژی‌ای را برای رشد انتخاب کنید که بتوانید اعتماد مشتریان را به دست آورید. کسب اعتماد، نقطه‌ی آغاز رشد کسب‌وکار شماست.

۳- به ایجاد ترافیک برای سایتتان توجه نکرده‌اید.
مهم نیست که چقدر وب‌سایت خوبی دارید و یا قیف‌های بازاریابی خود را چه قدر خوب تنظیم کرده‌اید، اگر ترافیک وب‌سایت نداشته باشید، درواقع کسب‌وکاری هم ندارید. برای ایجاد ترافیک می‌توانید از روش‌هایی مانند پادکست، مصاحبه، ارسال پست مهمان در وب‌سایت‌های دیگر و نوشتن برای نشریات معتبر و... استفاده کنید.

۴- بیش‌ازاندازه به رسانه‌های اجتماعی تکیه کرده‌اید.
در ده سال گذشته، رسانه‌های اجتماعی ابزاری عالی برای کسب‌وکار‌ها در سراسر جهان بوده‌اند. بااین‌حال در چند سال اخیر، وضعیت تغییر کرده است. شاید امروز مجبور شوید که برای کسب مخاطب هزینه پرداخت کنید به دلیل اینکه بیشتر رسانه‌های اجتماعی محبوب نیاز دارند تا برای سهامدارانشان سود ایجاد کنند.

۵- با مخاطبانتان ارتباط دوطرفه برقرار نکرده‌اید.
در شرایط امروزه اگر شخصی با شما یا پیامتان ارتباط برقرار نکند، احتمال کمی وجود دارد که بخواهد با شما تجارت کند. پس هر کاری که می‌توانید برای ایجاد ارتباط با مخاطبانتان انجام دهید. از شبکه‌های اجتماعی با تعداد کاربران بالا استفاده کنید و محتوایی جذاب را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. نظرات مخاطبان را پی گیری کنید و این امکان را فراهم کنید که محتوای شما را به اشتراک بگذارند. از انواع مختلف محتوا مانند ویدئو، پادکست، اینفوگرافیک و... که اشتیاق بیشتری را برای اشتراک‌گذاری محتوایتان به وجود می‌آورد استفاده کنید. تمام این کار‌ها باعث می‌شوند که بین شما و مخاطبانتان ارتباطی دوطرفه شکل بگیرد.


www.entrepreneur.com
پنج دلیل اینکه کسب‌وکار آنلاین شما رشد نمی‌کند - ictstartups.ir