بهینه سازی انرژی و تولید انرژی الکتریکی از امواج دریا
جهانگیر رومز خاکساری عضو موسسه حامی نوابغ جوان/ nokhbeha. com طرح بهینه سازی انرژی و تولید انرژی الکتریکی از امواج دریا و همچنین احداث نیروگاه حرارتی بدون استفاده از آب را برای نخستین بار به ثبت رساند
جهانگیرمتولد شهر شیراز، ساکن اصفهان فارغ التحصیل در رشته جوشکاری از دانشگاه علمی کاربردی علویجه اصفهان ، و فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه سپنزا ایتالیا در مقطع لیسانس و فوق لسیانس می باشد.
طرح ایشان در راستای بهینه سازی انرژی و تولید انرژی الکتریکی از امواج دریا و همچنین احداث نیروگاه حرارتی بدون استفاده از آب و تنها با حرارت انرژی خورشید می باشد.
همچنان که مستحضر هستید کشور ما در جنوب و شمال خود دارای نوار ساحلی است و امواج دریا نیز به صورت مداوم وجود دارند می توان از آنها در تولید برق استفاده نمود در طرح خاکساری، دستگاهی امواج دریا را قوی تر می کند و سپس از انرژی انرا برای تولید برق استفاده می نماید. این طرح نزدیک به 80 درصد مطالعات مهندسی اش انجام پذیرفته است.
در طرح دوم با استفاده از هندسه خاص به وسیله آینه های خورشیدی دمای هوا را درافزایش می دهیم و سپس آنرا به درون توربینی در سیکل ORC می فرستیم این طرح نیز در حدود 35 درصد پیشرفت تحقیقاتی داشته است.

نام: pic20-jromaz.jpg نمایش: 38 اندازه: 10.9 کیلو بایت




سرمایه گذاری و حمایت از ابتکارات و اختراعات و نوآوری ها
صندوق تجاری سازی مشارکتی:
-سرمایه گذاری مستقیم
- جذب سرمایه گذار
- مشارکت در پیاده سازی با آورده های مادی و معنوی
- بازاریابی داخلی و بین المللی




منبع خبر: حامی نوابغ جوان
آدرس: حامی نخبگان- خ شریعتی نبش بیگدلی-02122902493