خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
اگر کسی بخواهد از شما بپرسد که کل استارت آپ یا (به طور کلی) کسب و کارتان را در عرض کمتر از 10 دقیقه به من توضیح بده؛ بهترین کاری که می توانید بکنید این است که بروید و بوم مدل کسب و کارتان را بیاورید! بوم مدل کسب و کار یا Business Model Canvas، مدلیست شامل 9 بخش؛ که مجموع آنها، کلیت یک کارآفرینی (استارت آپ یا دیگر کسب و کارها) را به نمایش میگذارد.چه کسانی به بوم کسب و کار نیاز دارند؟ هر کسی که یک استارت آپ یا هر نوع از کارآفرینی را میخواهد راه اندازی، بازسازی یا مدیریت کند. چرا باید بوم کسب و کار داشته باشیم؟ همان طور که گفتیم، بوم کسب و کار، خیلی سریع و خلاصه و جامع، کسب و کارتان را به نمایش در میآورد. داشتن چنین ابزاری، چنین فوایدی هم دارد: میتوانید استارت آپ یا کسب و کار خود را به سرمایهگذار یا شرکای تجاری احتمالیتان به سادگی معرفی کنید.وقتی که کلیت کسب و کارتان به طور خلاصه رو به رویتان باشد، راحتتر میتوانید طرح کسب و کار (Business Plan) خود را بنویسید.میتوانید قبل از این که بخواهید ریالی را هزینه کنید؛ کل کسب و کارتان را از بالا ببینید.و… چگونه بنویسیم؟ (9 بخش اصلی بوم مدل کسب و کار) بوم مدل کسب و کار شامل 9 بخش زیر است: بوم مدل کسب و کار (BMC) بخش مشتریان: در این بخش، همان طور که از نامش پیداست، شما مشتریانتان را که بر اساس یک سری ویژگیها هدف قرار دادهاید معرفی میکنید (مقالات تحقیقات بازار، بازار هدف و بخشبندی بازار به شما کمک خواهند کرد).ارزش پیشنهادی: در این قسمت باید مشخص کنید که قرار است چه ارزشهایی را برای مشتریانتان به ارمغان بیاورید؟ چه مزیتی (مانند قیمت خوب، راحتی، سرعت و…) قرار است به مشتری بدهید تا شما را نسبت به رقبایتان ترجیح بدهند؟کانال توزیع: چگونه قرار است کالا یا خدمات یا هر نفع دیگری که برای مشتری خواهید داشت، به او برسد؟ چگونه کالایتان را توزیع خواهید کرد؟ از چه کانالی خدماتتان را به مشتری ارائه خواهید داد؟ارتباط با مشتری: در این قسمت مشخص میکنید که چگونه قرار است با مشتری ارتباط داشته باشید و چگونه میخواهید این ارتباط را حفظ کنید؟جریان درآمد: قرار است استارت آپ شما چگونه از هر دسته از مشتریان درآمد داشته باشد؟ حق اشتراک؟ (مثل روزنامه ها)، حق سرویس؟ حق استفاده از مجوز؟ (مثل ShutterStock) و…منابع اصلی کسب و کار: خب قرار شد یک سری ارزشها، شامل خدمات و محصول و سایر منافعی را که قرار است به مشتری برسانید، تعریف کنید. حالا برای تحقق این ارزشها برای مشتری به چه منابع اصلی و ضروری مالی، انسانی، تجهیزات و… نیاز دارید؟فعالیتهای اصلی: برای این که ارزشهایی را که قول دادید برای مشتری به ارمغان میآورید؛ انجام دهید، اصلیترین فعالیتهایی را که باید انجام بدهید چیست؟شرکای کلیدی: قرار است با چه کسب و کارهایی و در چه زمینههایی و چگونه شریک باشید؟ساختار هزینهها: به این قسمت برای راهاندازی، بقا و توسعه کسب و کارمان نیاز داریم:هزینههای یکباره: مثل خرید نرمافزارهزینههای ثابت: مثل حقوق کارمندانهزینههای متغیر: مثل هزینه تبلیغات بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas) چیست؟ شامل چه مواردیست؟
مشاهده قوانین انجمن