برند آمیخته ای از روابط و ویژگی های خاص است، با این هدف که ارزش و تمایز محصول خود را نسبت به سایر محصولات نشان دهیم و محصول خود را به مصرف کنندگان بشناسانیم.بررسی و انتخاب نام تجاری همیشه بدون اشتباه نیست. ولی با کمی دقت می شود از اکثر اشتباهات جلوگیری کرد. در این مطلب می کوشیم اشتباهاتی را که ممکن است بعضی از شرکت ها و یا اشخاص در گزینش نام تجاری انجام دهند بررسی کنیم:
1. انتخاب علائم آسان و ساده
از ویژگی های یک برند خلاقیت در آن است. به این معنی که علامت تجاری باید هم طراحی و هم شکل ظاهری را با هم داشته باشد.
2.انتخاب علامت نباید منحرف کننده باشد.
علامت باید متفاوت از سایر علائم تجاری باشد. باید نماینگر ارتباط نزدیک با نوع جنس کالا باشد.
3.عدم انتخاب اسامی تکراری
برند نباید از قبل توسط اشخاص دیگر ثبت و استفاده شده باشد
4.عدم توجه به افکار و برداشت های مصرف کنندگان
اساس خرید مصرف کنندگان نام تجاری و اعتماد به نام تجاری است و توجه به ذهننیات مصرف کنندگان ضرورت دارد.*پس برای اینکه با این موارد و اشتباهات مواجه نشویم بهتر است فهرستی از نام های انتخابی تهیه کرد و از نظر دیگران نیز بهره مند شوید.
5.عدم انتخاب نام طولانی و خسته کننده
بهتر است اسمی را انتخاب کنید که به راحتی تلفظ شود و در ذهن و فکر اشخاص بماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برند و اشتباهات رایج آن، اینجــــا کلیک کنید.
ثبت‌یار آماده خدمت‌رسانی به شما درحوزه ثبت برند شماست.