خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
شما قرار است یک همایش داشته باشید، یک نمایشگاه برگزار کنید، یک کلاس آموزشی بگذارید یا کارگاهی یک روزه. همهچیز هم آماده است برای آنکه یک رویداد باشکوه داشته باشید. فقط یک مسالهی کوچک وجود دارد: چهطور مخاطبان را از وجود رویداد خود آگاه کنید؟ کدام رسانهها را به کار بگیرید تا بتوانید به بیشترین افراد دسترسی داشته باشید و هزینهی خیلی بالایی هم نکنید؟ قطعاً راهکارهای بسیار زیادی وجود دارند و همهی آنها هم میتوانند موثر باشند. شما میتوانید از افراد تاثیرگذار در صنعت خود استفاده کنید، از مراکز معتبر همچون دانشگاهها برای تبلیغ استفاده کنید، در مجلات تخصصی رویداد خود را معرفی کنید و …؛ اما یک رسانهی بسیار موثر در این میان نباید فراموش شود: اینترنت! این مسالهای بود که در جلسهی اخیری که با یک شرکت برگزارکنندهی همایش داشتم، مطرح شد. در این جلسه، راهکارهایی برای بازاریابی آنلاین یک همایش ارائه شد که دوست داشتم با شما هم در میان بگذارم و برای همین، این مقاله را نوشتم. حالا بگذارید شروع کنیم: یک وبسایت برای همایش خود داشته باشید اولین قدم، این است که پایگاهی اینترنتی برای اطلاعرسانی و جذب مخاطب به همایش خود داشته باشید. مهمترین پایگاه شما هم، بدون شک وبسایت شماست. داشتن وبسایت، به خصوص برای رویدادهایی که به طور مرتب برگزار میشوند یک امر حیاتی است. این وبسایت به مرور زمان اعتبار بیشتری در اینترنت کسب خواهد کرد و در نتیجه، افراد بیشتری از طریق گوگل شما را پیدا خواهند کرد. در صورتی که چندان در بحث ساخت وبسایت تسلط ندارید، پیشنهاد من استفاده از سایتسازهای فارسی است که در چند سال اخیر به بازار ارائه شدهاند. این سایتسازها به شما اجازه میدهند با یک هزینهی کم و در زمانی کوتاه، یک وبسایت با کیفیت داشته باشید که به خوبی نمایندهی رویداد شما خواهد بود. یکی از سایتسازهای خوبی که در این زمینه توصیه میکنم، سایت ساز پرتال است که شناخت خوبی از آن دارم و به نظرم، در مقایسه با سایرین، محیط کار بسیار خوب و قدرتمندی را در اختیار مدیر وبسایت قرار میدهد. در شبکههای اجتماعی فعال باشید پایگاه دوم شما در اینترنت، بدون شک شبکههای اجتماعی هستند. مردم زمان بسیار زیادی را در این شبکههای اجتماعی میگذارنند و معمولاً یک جو صمیمانه بر آنها حاکم است. شما با استفاده از این شبکهها، فرصت آن را دارید که یک رابطه خوب با مخاطبان خود شکل دهید و تعاملی مداوم با آنها داشته باشید. حواستان باشد که همیشه از افرادی که در رویداد شما شرکت میکنند، درخواست کنید تا شما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنند تا در جریان رویدادهای بعدی شما قرار بگیرند. به این ترتیب شما به مرور زمان، مخاطبان هدفمند بسیاری را در دایره دوستان خود خواهید داشت. یک نکتهی مهم در مورد شبکههای اجتماعی، اهمیّت انتخاب آنهاست. بیخود درگیر تمام شبکههای اجتماعی نشوید و روی آن شبکههایی متمرکز شوید که مخاطبان شما بیشتر در آنها وقت میگذرانند. برای مثال، اگر رویداد شما برای کسب و کارهاست، بهترین رسانه برای شما لینکدین است. اما اگر که برای خانمها رویدادی برگزار میکنید، گزینه اول شما بهتر است اینستاگرام باشد. تولید محتوا را هیچوقت فراموش نکنید محتوا، بنزین است. بنزینی که باعث میشود اینترنت بتواند حرکت کند. بدون محتوا، اصلاً اینترنت وجود نداشت. پس شما هم نباید از آن غافل شوید و محتوای خوب به کاربران و مخاطبان خود ارائه دهید. هیچچیز را نگفته نگذارید. همهچیز را از طریق رسانههای خود به اطلاع مخاطبان برسانید. دقیقاً به آنها بگویید که چرا باید در رویداد شما شرکت کنند و چه سودی برای آنها دارد. در مورد حیطهی کاری خود بنویسید و تخصص خود را نشان دهید. اگر بخواهم ساده بگویم: هر چقدر شما در زمینه کاری خود بیشتر محتوا تولید کنید (منظور من محتوای با کیفیت است.) راحتتر اعتماد آدمها را جلب میکنید و در نتیجه، صندلیهای خود را سریعتر پر میکنید. در گوگل تبلیغ کنید فقط داشتن سایت به درد شما نمیخورد. شما باید این سایت را تبلیغ هم بکنید. البته، لازم نیست نگران باشید… چون که یکی از بهترین و موثرترین رسانهها در کل جهان، یعنی گوگل، در این راه به شما کمک میکند. همهی ما در طول روز، جستجوهای بسیاری را از طریق گوگل انجام میدهیم. در حقیقت میتوان گفت که برای گشتوگذار در اینترنت، به آن وابسته هستیم. حال فرض کنید وقتی کاربر کلمات مرتبط با رویداد شما را جستجو کرد، گوگل این رویداد را هم به او پیشنهاد دهد. به نظرتان چنین چیزی، چقدر تاثیرگذار خواهد بود؟ تجربه به من میگوید بسیار زیاد. پس بهتر است این فرصت را از دست ندهید. به خصوص که تبلیغات گوگل چندان هزینهای برای شما ندارد، چرا که فقط بر حسب کلیک پول میپردازید. البته تا یادم نرفته به شما بگویم که برای تبلیغات گوگل ، وبسایت شما نباید دامنهی IR داشته باشد. امیدوارم روزی برسد که این مساله نیز برای ایرانیان عزیز حل شود. در رسانههای مرتبط تبلیغ کنید به دنبال رسانههایی باشید که مخاطبان آنها، مشتریان بالقوه شما محسوب میشوند. فرض کنیم شما قصد دارید یک رویداد مرتبط با فیزیک را تبلیغ کنید. برای آنکه تبلیغات خوبی داشته باشید، باید آستین بالا بزنید و جستجو را شروع کنید. در گوگل به دنبال سایتهایی باشید که در زمینه فیزیک فعالیت دارند. از آن طرف هم در شبکههای اجتماعی همچون تلگرام باید جستجو کنید. در نتیجه چنین جستجویی، شما به چندین سایت، کانال و صفحهی خوب اینترنتی میرسید که در زمینه فیزیک کار میکنند. حال وقت رایزنی رسیده است. شما باید با این رسانهها صحبت کنید و ببینید چطور میتوانند در معرفی رویدادتان به شما کمک کنند. مطمئن هستم که اکثر آنها، شما را دلسرد نمیکنند. استفاده از ایمیل و پیامک یک راه خیلی خوب دیگر برای شما، به کارگیری دو ابزار ارتباطی فراگیر، یعنی ایمیل و پیامک است. این دو در زندگی همه ما نقشی حیاتی بازی میکنند و ما معمولاً در طول روز خود بارها آنها را چک میکنیم. برای استفاده از این دو ابزار، دو کار میتوان انجام داد: اول اینکه از بانکهای آماده استفاده کنید. در حال حاضر، بانکهای ایمیل و شماره همراه بسیاری وجود دارند که اتفاقا، بر حسب صنف، شهر، جنسیت و غیره هم طبقهبندی شدهاند و این به شما اجازه میدهد دقیقاً به مخاطبان هدف خود پیام بفرستید. تجربه به من نشان داده که این دو روش، میتوانند تاثیر بسیار زیادی را در جذب شرکتکننده برای رویداد داشته باشند. دوم هم اینکه یک خبرنامه راه بیندازید. این یعنی از مخاطبان اجازه بگیرید و به طور مداوم از طریق ایمیل و پیامک با آنها در ارتباط باشید. اینکار در رویدادهایی که بیش از یک بار تکرار میشوند، فقط موثر نیست، بلکه حیاتی است. در ایوند، همایش خود را ثبت کنید خب، تا به اینجای مقاله راهکارهای بسیار زیادی را به شما معرفی کردم. اکنون رسیدیم به آخرین راهکار که اتفاقاً به وبلاگی که اکنون مشغول خواندن آن هستید هم مرتبط است. این راه هم چیزی نیست جز استفاده از سایتهای معرفی رویداد. فقط قبل از ادامه، بگذارید خیالتان را راحت کنم: من نویسندهی مهمان ایوند هستم و هیچ پولی بابت این مقاله از آنها دریافت نکردم. صرفاً در مورد تجربهی خودم مینویسم و این تجربه به من نشان داده که سایتهای معرفی رویداد، تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب دارند. و البته، شکی هم نیست که در بین این سایتها، ایوند از جایگاه ویژهای برخوردار است و بیشترین مخاطبان را دارد. پس اگر قرار است فقط در یک سایت رویداد خود را ثبت کنید، پیشنهاد من بدون شک همین ایوند است. https://blog.evand.com/%d8%a8%d8%a7%...f%d8%a7%d8%af/
نمایش برچسبها
مشاهده قوانین انجمن