استارت آپ ها چگونه کسب و کارهای سنتی را شکست می دهند؟

با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و رشد استفاده از اینترنت در کشور کسب و کارهای جدیدی در حال شکل گیری هستند که قواعد دنیای کسب و کار را تغییر داده اند. در مدل سنتی، رقابت کسب و کارها بر سر تولید #محصول و ارائه #خدمات بهتر بود، اما در دنیای استارت آپ ها رقابت بر سر #مدل_کسب_و_کار جدید است. خدمات ارائه شده به مشتریان تغییر چندانی نکرده است، اما مدل های کسب و کار به کلی دگرگون شده است.
در حالی که کسب و کارهای سنتی برای دوام خود باید با حاشیه سود ۲۰ تا ۳۰ درصدی فعالیت می کردند، استارت آپ ها توانسته اند با تغییر مدل کسب و کار، سود دریافتی از مشتریان را تا حدود نصف این مبلغ کاهش داده و هزینه های خود را نیز نسبت به رقبای سنتی کاهش دهند.
پتانسیل #مقیاس_پذیری و جذابیت سرمایه گذاری بلندمدت روی استارت آپ ها باعت شده بتوانند سرمایه لازم جهت نفوذ به بازار را جذب کرده و به سرعت رشد کنند. تمایز قیمتی منجر به مراجعه مردم از کسب و کارهای کوچک سنتی به استارت آپ ها شده است. با ادامه این وضعیت کسب و کارهای کوچکی که برای ادامه حیات مجبور بودند سود بیشتری از مشتریان دریافت کنند، نمی توانند با استارت آپ های بزرگ رقابت کنند و از صحنه رقابت حذف می شوند. نهایتا تا چند سال آینده تعداد کمتری کسب و کار در هر بخش باقی می مانند. مشتریان هم برندهای بزرگ و شناخته شده را به خاطر می سپارند و می توانند بر اساس مقایسه بین برندها، محصول و خدمت مورد نیاز را انتخاب کنند.
این روند تا چند سال آینده در کشور منجر به حذف کسب و کارهای واسطه ای سنتی در حوزه های خدماتی از قبیل موسسات #حمل_و_نقل، آژانس های #گردشگری، دلال ها و فروشگاه های #خرده_فروشی و #عمده_فروشی، بنگاه های #مسکن، دفاتر خرید و فروش #خودرو، موسسات #آموزشی، دفاتر #بیمه، شرکت های #بازاریابی، موسسات #تبلیغاتی و ... خواهد شد.


https://t.me/vaezinejad/191