فرزاد خوان‌یغما، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل فونیکس:
باید در رویدادها نگاهی هم به شهرستان‌ها شود

استارتاپ فونیکس در استان کردستان است. به علت فاصله‌ای که از تهران داریم از بسیاری از رویدادها و اتفاقات بیخبر هستیم اگر هم خبردار شویم، امکان اینکه دائما در رفت‌وآمد باشیم برایمان وجود ندارد. به هرحال نگاهی هم به شهرستان‌ها باید بشود، به صورت آنلاین اطلاع‌رسانی وجود داشته باشد و حتی امکان پخش آنلاین یا برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آنلاین هم به وجود بیاید تا شهرستان‌ها هم امکان استفاده وجود داشته باشد.
فونیکس اپلیکیشنی در رابطه با ارزهای دیجیتال است. اگر شخصی معامله‌گر باشد یا در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده باشد، با ثبت تراکنش‌ها در فونیکس می‌تواند از سود و ضررها مطلع شود که در هر ارز مشخص، سود یا ضرر داشته است. فرزاد خوان‌یغما، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار فونیکس اضافه می‌کند: «علاوه بر اطلاعات مربوط به سود و زیان هر کدام از ارزهای دیجیتال، امکاناتی مانند چارت و نمودار و حتی این مورد که کدام مورد برای سرمایه‌گذاری مناسب است و کدام یک نیست هم در اپلیکیشن فونیکس، به کاربران ارائه می‌شود.»
به گزارش خبرگزاری شنبه‌پرس، فونیکس تیمی ۳ نفره است که از اوایل آذر ۹۶ کار خود را شروع کرده است و اپلیکیشن آن، اوایل اسفند همان سال لانچ شده است و روی مایکت و کافه‌بازار قرار گرفت. خوان‌یغما می‌گوید: «در فاز اول اپلیکیشن، نسخه اندروید آن منتشر شد و نسخه ‌ios آن در دست توسعه است و تا چند وقت راه‌اندازی خواهد شد.
مدیرعامل فونیکس می‌گوید: «با اینکه مدت زمان زیادی از راه‌اندازی این اپلیکیشن نگذشته است ولی بیش از ۱۰۰ کاربر فعال روزانه داریم. در حالت کلی، ارزهای دیجیتال یک پدیده جدید در ایران است و برای مردم هنوز ناآشناست و می‌توان گفت فرهنگ آن وجود ندارد و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.»
خوان یغما در رابطه با مزیت فونیکس نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی می‌گوید: «اپلیکیشن‌های مشابه داخلی و خارجی اغلب بالانس دلاری دارند. ما در فونیکس، هم بالانس دلاری داریم هم تومانی و هم به زودی سیستم بالانس بیت‌کوین خواهیم داشت. یعنی در هر سرمایه‌گذاری بر اساس این سه ارز، سود و زیان محاسبه می‌شود. ممکن است در یک معامله خاص در پایه دلار ضرر وجود داشته باشد ولی همان معامله در تومان سود داشته باشد. این مورد تنها به استراتژی معاملاتی سرمایه‌گذار بستگی دارد.» هم‌بنیان‌گذار فونیکس ادامه می‌دهد فونیکس در حال حاضر تنها در بازار ایران کار می‌کند ولی در عین حال مشغول بررسی رقبای خارجی خود هم هست تا بعد از جذب سرمایه، وارد بازارهای خارجی هم بشود.
خوان‌یغما در انتها به نکته‌ای اشاره می‌کند و می‌گوید: «استارتاپ فونیکس در استان کردستان فعال است. به علت فاصله‌ای که از تهران داریم از بسیاری از رویدادها و اتفاقات بیخبر هستیم اگر هم خبردار شویم، امکان اینکه دائما در رفت‌وآمد باشیم برایمان وجود ندارد. به هرحال نگاهی هم به شهرستان‌ها باید بشود، به صورت آنلاین اطلاع‌رسانی وجود داشته باشد و حتی امکان پخش آنلاین یا برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آنلاین هم به وجود بیاید تا شهرستان‌ها هم امکان استفاده وجود داشته باشد. مشکل دوری، رفت و آمد، زمان و علاوه بر آنها هزینه‌های بالای رفت ‌و آمد و اسکان برای ما مشکل بزرگی به حساب می‌آید. ما دوست داریم با تمام موارد و تفکراتی که در این رویدادها آشنا شده‌ایم، در شهرستان هم به شکل کارگاه یا سمینار و رویداد پیاده کنیم. در فاز اول بیشتر روی حوزه‌های فناوری بلاک‌چین و ارز دیجیتال تمرکز داریم و می‌خواهیم در این زمینه‌ها تاثیرگذار باشیم.»




شنبه‌پرس | باید در رویدادها نگاهی هم به شهرستان‌ها شود - شنبه‌پرس