رضا کلانتری‌نژاد، مدیرعامل شزان:
با کمک بخش پژوهشی پارک ابزار جدیدی راه‌اندازی کردیم و با توجه به توافقی که با پارک فناوری پردیس و صندوق توسعه فناوری‌های نوین انجام دادیم، از این پس شرکت‌هایی که نیاز داشته باشند کار R&Dانجام بدهند با مشارکت یکی از نهادهای دانشگاهی می‌توانند از کارگزاری شزان استفاده کنند
دورهمی ضیافت چای (برنامه‌ای که در هرفصل در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود)، این‌بار به میزبانی شرکت شزان برگزار شد. در این نشست، شرکت شزان طرح‌های توسعه‌ای خود را که با هدف کمک به شرکت‌های فعال در زمینه فناوری فعالیت می‌کنند مطرح کرد.
رضا کلانتری نژاد، مدیرعامل شرکت شزان که به عنوان میزبان در این ضیافت حضور داشت اعلام کرد: «یکی از عناصر خیلی مهم در رقابت‌های اقتصادی، نوآوری است. ما بستر و چارچوب‌هایی داریم که به توسعه نوآوری‌های موجود می‌تواند کمک کند و این کار را از طریق سرمایه‌گذاری و به کارگیری توان استارتاپ‌ها انجام می‌دهیم.»

تمرکز شزان بر چه حوزه‌هایی است؟
او در ادامه توضیح داد: «در شرکت شزان تمرکز بر روی حوزه فناوری‌های چهارگانه شناختی، زیستی، اطلاعاتی و نانو است؛ در حوزه بازار هم تمرکز ما بر روی سلامت و انرژی است و برای رسیدن به این هدف، ابزارهایی را به شرکت‌های فعال در کشور ارائه می‌دهیم. اگر شرکت‌ها نیازمند جذب نوآوری برای توسعه بازار یا توسعه یک محصول جدید باشند قادر هستیم با استفاده از روش‌های ساختار یافته و مدون و یا به کارگیری استارتاپ‌ها به آنها کمک کرده تا به خواسته خود برسند.

شزان چه کمک‌هایی به استارتاپ‌ها می‌کند؟
کلانتری‌نژاد گفت: «می‌توانیم چهار سرمایه اجتماعی، نمادین(برند)، دانشی و مادی را در اختیار شرکت‌ها قرار دهیم و تیم‌ها در یک بازه زمانی ۹ تا یک ساله در کنار ما هستند. از سال گذشته با کمک بخش پژوهشی پارک یک ابزار جدید را راه‌اندازی کرده و با توجه به توافقی که با پارک فناوری پردیس و صندوق توسعه فناوری‌های نوین انجام دادیم، از این پس شرکت‌هایی که نیاز داشته باشند کار R&Dانجام بدهند با مشارکت یکی از نهادهای دانشگاهی می‌توانند از کارگزاری شزان استفاده کنند و درصورتیکه طرح توسط کارگروه مشترکی که از شزان و پارک است، به تصویب برسد از حمایت‌های مالی که همان وام‌های ۴ درصد بانکی صندوق است بهره‌مند شده و تا سقف دویست میلیون تومان برای هر پروژه می‌توانند وام بگیرند. در حال حاضر این پروژه را با ۳ شرکت شروع نموده و به آنها کمک می‌کنیم که بتوانند پروژه‌ را به سرانجام برسانند.

کمک شزان به اعضای پارک فناوری پردیس
لیلا بختیاری، مسئول توسعه فناوری شرکت شزان به حل مسائل فناورانه اشاره کرد و گفت: «شرکت‌های عضو پارک که نمی‌خواهند ریسک هزینه‌های توسعه فناوری را خود متقبل بشوند، می‌توانند درخواست خود را به کارگزاری ما ارائه داده و پس از تایید و پذیرش پروژه، تیم فناوری خود را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.»


http://shanbepress.com/%d8%a8%d8%a7-...a%d8%a7%d9%be/