🔶 رقابت استارکاپ، رقابت جامع منجمان آماتور ایرانی است که طی سال‌های گذشته به همت مرکز نجوم آوااستار و با همراهی و همکاری انجمن نجوم ایران، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و برخی دیگر از مراکز هر ساله در شهریور ماه برگزار می‌شود.

استارکاپ رقابت جامع منجمان آماتور ایرانی است که در آن مهارت‌های علمی و عملی شرکت کنندگان ( نظیر مهارت‌های رصد با چشم غیر مسلح و ابزار نجومی، شناخت آسمان، اصول پیمایش ،توانایی ثبت علمی رصد، محاسبات آماتوری و ....) موردسنجش قرار خواهد می‌گیرد.

در پایان نیز نفراتی که در مجموع بخش ها حائز بالاترین امتیازات شده باشند، به عنوان برنده معرفی خواهند شد.


✅ بخش رقابت اصلی استارکاپ (انفرادی)

بخش رقابتی مهمترین بخش استارکاپ است که شرکت کنندگان در رقابت استارکاپ در بخش‌های چهارگانه مهارت‌های رصدی، سوالات شفاهی، آزمون کتبی و گزارش نویسی به رقابت می‌پردازند.
ترکیب سوالات به گونه‌ای است که افرادی که اشراف مناسبی به شاخه‌های مختلف نجوم آماتوری دارند، از شانس بالایی برای برنده شدن در این رقابت برخوردارند.
کاپ رقابت و جایزه ویژه در نهایت به نفر اول این بخش اهدا خواهد شد.
در اطلاعیه‌های بعدی جزئیات منابع و موضوعات اطلاعاتی مورد نیاز اعلام خواهد شد.

✅ بخش رقابت گروهی استارکاپ

هیئت برگزاری استارکاپ، بنابر درخواست‌های مکرر، از امسال امکان شرکت گروهی را نیز فراهم کرده است و علاقمندان می‌توانند در قالب گروه‌های ۲ نفره، در استارکاپ شرکت کنند.
روال برگزاری به این صورت است که اعضای هر گروه، در همه بخش‌های مسابقه به صورت مشترک شرکت می‌کنند و مجموع امتیازهای به دست آمده برای گروه منظور می‌گردد.
البته به جهت ایجاد تعادل در برگزاری مسابقه، نتایج بخش رقابت انفرادی به صورت جداگانه و نتایج بخش گروهی نیز به صورت جداگانه بررسی و داوری می‌گردند.
از بین گروه‌های شرکت کننده، گروهی که بالاترین امتیاز را کسب نماید به عنوان گروه برتر معرفی شده و یک جایزه به صورت مشترک به اعضای گروه اهدا می‌گردد.
لازم به ذکر است که کاپ رقابت فقط ویژه نفر اول بخش انفرادی است و به گروه برتر کاپ تعلق نمی‌گیرد.

✅ بخش رقابت عکاسی

بخش رقابت عکاسی، بخش جنبی استارکاپ است.
در این بخش شرکت کنندگان در طول برگزاری استارکاپ، اقدام به عکاسی می‌کنند. پس از پایان رقابت اصلی هر شرکت کننده می‌تواند مجموعه عکسی از آثاری که در طول رقابت ثبت کرده است، ارائه کند.
مجموعه برتر (شامل ترکیبی از عکس‌های گزارشی، خبری، نجومی و علمی) به انتخاب داوران این بخش به عنوان برنده بخش عکاسی برگزیده خواهد شد.

✅ بخش آموزشی

در کنار بخش‌های رقابتی، جهت آموزش علاقمندانی که مایل اند در دوره‌های آتی استارکاپ شرکت کنند، بخش آموزشی در نظر گرفته شده است که همزمان با بخش‌های رقابتی، در قالب کارگاه‌های آموزشی در شب استارکاپ برگزار خواهد شد.
هرچند توصیه اصلی، شرکت در بخش‌ رقابت استارکاپ است، اما عزیزانی که مایل اند جهت کسب مهارت و آموزش در این رویداد علمی شرکت داشته باشند، می‌توانند در بخش آموزشی ثبت نام کنند.
بدیهی است اولویت ثبت نام در بخش رقابت استارکاپ است و ظرفیت بخش آموزشی محدود است.

📌 زمان برگزاری : پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ شهریور ۱۳۹۷

📌 مکان برگزاری : کاروانسرای قصر بهرام

🔸جوایز نفرات برتر :

🏆نفر اول : کاپ ویژه + یک سکه تمام بهار آزادی
🥈نفر دوم : نیم سکه بهار آزادی
🥉نفر سوم : ربع سکه بهار آزادی

🏅گروه برتر در بخش رقابت گروهی :
مشترکاً ربع سکه بهار آزادی

🏅برنده بخش عکاسی : ربع سکه بهار آزادی


📌هزینه ثبت نام : ۲۴۰ هزار تومان

📌مهلت ثبت نام : ۲۵ امرداد ۹۷

🔸 کارگاه‌های آموشی آنلاین 🔸

جهت افزایش سطح دانش شرکت کنندگان بخش رقابت استارکاپ، پیش از زمان برگزاری رقابت، دو کارگاه آموزشی آنلاین برگزار خواهد شد.

✅ موضوعات کارگاه‌های آموزشی


🔺۱ - کارگاه نجوم رصدی و اصول پیمایش

🔺۲ - کارگاه مسائل تئوری کاربردی در نجوم آماتوری

این کارگاه ‌ها در ۲ جمعه متوالی ۲۶ امرداد و ۲ شهریور برگزار خواهد شد.

🔸 شرکت در این کارگاه‌ها برای شرکت کنندگان در هر دو بخش رقابتی و آموزشی استارکاپ رایگان است.

🔸 در اطلاعیه‌های بعدی، اسامی داوران، مراکز و سازمان‌های همراه و حامی استارکاپ و جزئیات بیشتری از روند برگزاری به اطلاع عزیزان خواهد رسید.

سایت رسمی رقابت استارکاپ👇
استارکاپ | رقابت جامع منجمان آماتور ایران


فرم ثبت نام در استارکاپ ۹۷👇
ثبت نام - استارکاپ | رقابت جامع منجمان آماتور ایران