شبکه‌های اجتماعی دیگر تنها فضایی برای سرگرم شدن و آشنا شدن با افراد مختلف نیستند، تجاری شدن این شبکه‌ها مسئله‌ای‌ست که روز به روز بیشتر احساس می‌شود و برندهای کوچک و بزرگ هر روز نسبت به بازاریابی رسانه های اجتماعی احساس نیاز بیشتری می‌کنند. اگر شما نیز به دنبال حضور تجاری موثر در شبکه‌های اجتماعی هستید در اینفوگرافی 30 نکته برای حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی با Modir TV همراه باشید:

اینفوگرافی 30 نکته برای حضور موثر برند در شبکه های اجتماعی در صورتی که نمی‌توانید اینفوگرافی را مشاهده کنید، می‌توانید متن زیر را مطالعه کنید:
این کارها را انجام ندهید

  • حضور در شبکه اجتماعی بدون داشتن استراژی
  • فالور و لایک فیک نخرید.
  • در زمان کوتاه تعداد زیادی پست درج نکنید.
  • فقط راجع به محصولات و برند خود صحبت نکنید.
  • همزمان همه‌ی پلتفرم‌ها را هدف قرار ندهید.

این کارها را حتما انجام دهید

  • به طور مداوم سیر تغییر در لایک‌ها، کامنت‌ها، فالورها و اعضا ر بررسی کنید.
  • برای هر کانال و صفحه محتوای یونیک و متفاوت تولید کنید.
  • از موضوعاتی که ترند هستند برای دیده شدن برند خود استفاده کنید.
  • به بهانه‌های مختلف مخاطبان‌تان را تشویق کنید پست یا برندتان را با دیگران به اشتراک بگذارند.
  • مردم برای سرگرم شدن به شبکه‌های اجتماعی می‌آیند، به جای داشتن لحنی خشک و جدی سعی کنید لحنی دوستانه داشته باشید (البته خیلی از هویت برندتان فاصله نگیرید).
  • برای عکس‌ها سایزی مشخص در نظر بگیرید و استانداردهای هر شبکه اجتماعی را رعایت کنید.

صاحب بهترین محتوا باشید

  • محتوای پیرامون برندتان را به اشتراک بگذارید.
  • از ترندهای روز استفاده کنید اما خیلی از حوزه ی برندتان فاصله نگیرید.
  • از مقالات آموزشی در خصوص حوزه‌ی فعالیت برندتان استفاده کنید.
  • با نظرسنجی، بازی و سوال و جواب مخاطب را با پست‌ها درگیر کنید.

برندینگ در شبکه های اجتماعی

  • بر اساس هویت برند خود در همه‌ی شبکه‌های اجتماعی از نظر لحن، هویت بصری و سبک محتوایی که درج می‌کنید یکدست باشید.
  • اینفلونسرهایی که با برندتان همخوانی دارند پیدا کنید و از آن‌ها به عنوان پلتفرمی برای دیده شدن برندتان استفاده کنید.
  • عکس پرسنلتان را به اشتراک بگذارید تا حس نزدیکی بین مخاطبان و برندتان به وجود آید.
  • برای مخاطبان‌تان شفاف باشید و محتوای مورد علاقه‌شان را در اختیارشان بگذارید.

ابزارهایی برای مدیریت آسان‌تر

  • Hootsuite برای مدیریت چندصفحه در چند رسانه‌های اجتماعی مختلف در یک زمان (اینستاگرام و توییتر).
  • Google Analytics برای این که بفهمید چقدر از ترافیک سایت‌تان از درگاه شبکه‌های اجتماعی بوده است.
  • Tolgram برای زمان‌بندی پست‌های کانال و تبلیغات کلیکی
  • Bittly برای کوتاه کردن لینک‌ها و بالا بردن شانس شِیر شدن پست‌ها

اطلاعات به درد بخور

  • 93% از مشریانی که آنلاین خرید می‌کنند پیش از خرید سری به شبکه‌های جتماعی زده‌اند.
  • در اینستگرام آلبوم‌های عکس 180% بیشتر از عکس‌های تکی دیده می‌شوند.
  • با استفاده از ایموجی‌ها، کامنت‌ها 33% افزایش پیدا می‌کنند.
  • در اینستاگرام مردم به میزان 25% بیشتر با برندها سروکله می زنند.

محدودیت‌ها و چهارچوب‌ها را فراموش نکنید

  • محتوای خود را به گونه‌ای تولید کنید که تا حد امکان توسط دیگران کپی نشود (مثلا در عکس‌ها و ویدیوها از واترمارک استفاده کنید).
  • در انتخاب عکس‌ها و ویدیوها حواستان را بیشتر جمع کنید و چهارچوب‌های قانونی را فراموش نکنید!
  • کپی‌رایت را رعایت کنید، (محتوای دیگران را کپی نکنید).
  • برای امنیت بیشتر از پسورد دو مرحله‌ای استفاده کنید.



[اینفوگرافی]: 30 نکته برای حضور موثر برند در شبکه‌های اجتماعی - شبکه مدیران Modir TV