شکی نیست که برای راه‌اندازی کمپین‌های ایمیل مارکتینگ و حتی دیگر کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ خود، احتیاج به یک لیست از ایمیل‌های مختلف یا همان بانک ایمیل دارید. این مقاله به شما 20 راهکار می‌دهد؛ با «20 راه برای جمع‌آوری بانک ایمیل» همراه باشید:
1) منوی وب‌سایت: می‌توانید بخشی به نام “ثبت‌نام کنید”، Register یا Sign Up در منوی وب‌سایت‌تان قرار دهید.
2) Call to Action فیس‌بوک: بعد از اینکه یک صفحه تجاری در فیس‌بوک برای خودتان ساختید،می‌توانید یک Call to Action برای مخاطبان‌تان بسازید.

3) تصاویر جذاب: از یک گرافیست کمک بخواهید تا تصاویری جذاب را برای تشویق مخاطب، به ثبت‌نام در وب‌سایت‌تان طراحی کند. این تصویر را در تلگرام، اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک به اشتراک بگذارید.
4) نمایشگاه: در یک نمایشگاه یا رویداد مانند الکامپ (یا هر نمایشگاه و رویداد مرتبط به کسب و کارتان) شرکت کنید. کارت ویزیت‌ها را (که خب شامل ایمیل هستند!) جمع‌آوری کنید. یک تبلت یا تلفن همراه هم که همراهتان است و می‌توانید از بازدیدکنندگان غرفه خود، ایمیلشان را در صورت تمایلشان ثبت کنید.
5) امضای ایمیل شخصی: در امضای ایمیل شخصی‌تان، نوشته‌ای را قرار دهید، که به فرم ثبت ایمیل لینک است.
6) رویداد: در رویدادهای مختلفی که برگزار می‌کنید، از همایش و سمینار بگیرید تا دوره آموزشی، می‌توانید از مخاطبان‌تان ایمیل جمع‌آوری کنید.
7) تشویق کارمندان: کارمندان‌تان را برای جمع‌آوری ایمیل تشویق کنید (مثلا با جایزه، افزایش حقوق، مرخصی و…).
8) امکانات: به کاربران‌تان یک اینفوگرافی خوب، یک راهنمای کامل (مثلا برای نوشتن طرح کسب و کار)، آنالیز سئو رایگان، سِت آیکن‌های Business برای Illustrator و… بدهید و در ازای آن، از او یک ایمیل بخواهید.
9) تشویق به دعوت دوستان: از کاربران بخواهید که دوستان‌شان را برای ثبت ایمیل دعوت کنند و ازای آن، به آن‌ها (مثلا) یک بن تخفیف بدهید.
10) استفاده از Light Box: ترتیبی دهید تا زمانی که یک کاربر وارد وب‌سایت شما شد، یک Light Box ظاهر شود و از کاربر، ایمیلش را بخواهد.
11) اشتراک با دوستان: همیشه یک لینک اشتراک‌گذاری با دوستان از طریق ایمیل، در تمامی ایمیل‌های خود قرار دهید.
12) قبل از راه‌اندازی سایت: زمانی که وب‌سایت‌تان را راه‌اندازی نکرده‌اید، یک فرم در آن قرار دهید که اگر کسی وارد وب‌سایت‌تان شد، از او ایمیلش را بخواهد.
13) Tab جدید در فیس بوک: یک Tab جدید در صفحه تجاری فیس بوکتان بسازید که شامل فرم ثبت ایمیل می‌باشد.
14) تخفیف مخصوص خبرنامه: یک تخفیف جداگانه و مخصوص، فقط و فقط برای ثبت نام در خبرنامه اختصاص دهید. تاکید می‌کنیم که این تخفیف را فقط برای این یک مورد به مخاطبان‌تان بدهید.
15) تلفن: اگر کسی با شرکت شما تماس گرفت، مکالمه را تا زمانی که از او یک ایمیل نگرفته‌اید قطع نکنید!
17) کانال تلگرام: در کانال تلگرام خود بخواهید که ایمیل‌شان را در ازای دریافت چیزی (نمونه طرح کسب و کار، قالب Word Press، آنالیز رایگان سئو و…) به شما بدهند. آیدی ادمین کانال را نیز در دسترس مخاطب قرار دهید.
18) گروه تلگرام: اگر گروهی در تلگرام دارید، قوانین خود را در گروه، Pin کنید و یکی از قوانین را اعلام یک آدرس ایمیل و آدرس صفحه لینکدین (برای ردگم‌کنی!) وضع کنید.
19) انتهای مقالات: در صورتی که فکر می‌کنید مزاحمتی برای کاربران‌تان به وجود نمی‌آید، یک باکس دریافت ایمیل را در انتهای هر مقاله قرار دهید.
20) کامنت‌ها: هر کس که بخواهد برای پست بلاگ شما کامنت بگذارد، باید ایمیل خود را وارد کند!



20 راه برای جمع‌آوری بانک ایمیل - شبکه مدیران Modir TV