مراحل
ثبت برند مواد غذایی

همانگونه که قبلا گفته شد برای ثبت برند مواد غذایی الزاما باید شرکت ها اقدام نمایند. یعنی اصل شناسایی تولید کننده مواد غذایی در بازار توسط بازرسان بهداشت و همچنین مصرف کنندگان به دلیل اهمیت سلامتی مردم ضرورت ثبت برند یا علامت تجاری مواد غذایی را اثبات می کند.

به همین دلیل علاقمندان به فعالیت در حوزه مواد غذایی باید پس از کسب مجوزهای لازم و ثبت شرکت خود قبل از آغاز هر گونه تبلیغات و بازاریابی محصولات خود با استفاده از نشانی تجاری آن را به ثبت برسانند. بنابراین اولین قدم برای ثبت علامت تجاری مواد غذایی داشتن یک طرح منحصر به فرد و با طراحی مختص تولید کننده مواد غذایی می باشد.

طرحی که نه تنها توانایی ایجاد تمایز بین محصولات و خدمات شرکت را داشته باشد بلکه تابع قوانین تجاری جمهوری اسلامی ایران، آئین نامه های اداره ثبت مالکیت معنوی به عنوان متولی ثبت برند در ایران و همچنین مقررات و دستورالعمل های سازمان جهانی ثبت برند WIPO باشد.

عدم کپی برداری و یا استفاده از ترکیبات موازی با سایر برند ها، عدم استفاده از علائم فریبنده ، داشتن قابلیت معرفی محصول، عدم استفاده از برخی از حروف و نشانه ها و بسیاری از مواردی دیگر که باید در طرح برند در نظر گرفته شود. برای اطلاع از شرایط ثبت برند و استعلام برند مواد غذایی خود قبل از ثبت با مشاورین آواحساب توس تماس بگیرید.