می توان گفت مواد غذایی همواره از اولین نیازهای بشر بوده است و بازار مناسب و کارامدی برای تجارت در میان فعالان اقتصادی و تجاری می باشد. بنابراین با ثبت برند مواد غذایی می توان یک گام جلوتر از بقیه رقبا قدم زد.

اکثر مردم در خرید های خود دنبال برندهای مواد غذایی هستند که کیفیت مطلوبی دارند زیرا سلامتی شان برایشان اهمیت دارد. مواد غذایی تنوع بسیار زیادی دارد. این موارد شامل انواع نوشیدنی ها، دسرها، غذاهای آماده و تولیدات صنعتی مثل پفک و چیپس و ... می باشد. بنابراین بعد از ثبت برند مواد غذایی و ثبت علامت تجاری، به دلیل رقابت زیاد در این حوزه، باید فعالیت ها و طبقات برند خود را روز به روز توسعه داد و از استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی برای شناخت برند تجاری خود به مردم استفاده کرد.

مواد غذایی به دلیل اینکه ارتباط مستقیمی با سلامت انسان دارند، باید دارای برند باشند تا بتوان به آن ها اعتماد کرد. هیچ کارخانه ای نمیتواند بدون برند محصولاتش را وارد بازار کند و به فروش برساند. بنابراین شرکت های مواد غذایی باید با دریافت مجوز ثبت شرکت مواد غذایی و سپس ثبت برند، مدیران فنی شرکت که شرایط قانونی را دارا می باشند، تعیین کند.

اگر می خواهید برای برند خود طرحی را ثبت کنید که دارای علائم لاتین می باشد، باید کارت بازرگانی را نیز در مدارک خود ارائه دهید. هم چنین اگر می خواهید اقدام به ثبت برند در کشورهای دیگر کنید، باید با ثبت بین المللی برند این کار را انجام دهید. ثبت برند بین المللی مطابق با قوانین بین المللی و در شرکت ثبت جهانی برند، انجام می گردد.