لیست برترین ارزش های پیشنهادی توسط شرکت های مختلف
در این تاپیک می توانید لیست برترین ارزش های پیشنهادی که توسط استارتاپ ها و شرکت های مختلف به آن ها پرداخته شده است را مشاهده کنید و یا اگر ارزش های پیشنهادی خاصی را می شناسید معرفی نمایید .
یکی دیگر از اجزای سازنده مدل کسب و کار ارزش های پیشنهادی است که بیانگر محصولات و خدماتی است که برای یک بخش مشتری خاص ارزش خلق می نماید. در واقع، ارزش پیشنهادی دلیل ترجیح یک شرکت به سایر شرکت ها توسط مشتریان است. هر ارزش پیشنهادی متشکل از بسته ای منتخب از محصولات یا خدمات است که نیازهای یک بخش خاص از مشتریان را برآورده می نماید. به عبارت بهتر، ارزش پیشنهادی در مدل کسب و کار، مجموعه یا بسته ای از منافع است که شرکت به مشتریان پیشنهاد می دهد.
در بخش ارزش پیشنهادی از مدل کسب و کار سؤالات زیر مطرح می گردد:
چه ارزش هایی را به مشتریان ارائه می کنیم؟
به حل کدامیک از مشکلات مشتریان خود کمک می کنیم؟
چه نیازهایی از مشتری را برآورده می سازیم؟
چه بسته ای از محصولات و خدمات را به هر بخش مشتری ارائه می دهیم؟
نکته قابل توجه اینکه ارزش پیشنهادی، ترکیبی متمایز از عناصری است که نیازهای بخشی از مشتریان را برآورده کرده و از این طریق خلق ارزش می کند.
نمونه ارزش های پیشنهادی کسب و کارها
برخی از عناصری که می تواند در مدل کسب و کار به ارزش آفرینی برای مشتری کمک نماید:
تازگی: برخی از ارزش های پیشنهادی مجموعه ای کاملاً جدید از نیازهایی را برآورده می کنند که قبلاً به علت عدم وجود پیشنهاد مشابه، درک نشده بودند.
عملکرد: به طور سنتی، بهبود عملکرد محصول یا خدمت موجود راهی متداول برای ارزش آفرینی است.
سفارشی سازی: سازگار نمودن محصولات و خدمات با نیازهای مشتریان یا بخش های خاصی از مشتریان باعث ارزش آفرینی می شود.
انجام کامل کار: خلق ارزش می تواند به سادگی از طریق کمک به انجام کامل کار برای مشتریان انجام شود.
طراحی منحصر به فرد: یک محصول ممکن است به خاطر طراحی فوق العاده، برجسته گردد.
برند/ مقام و منزلت: مشتریان ممکن است ارزش را در استفاده و به معرض نمایش قرار دادن برندی خاص بیابند.
قیمت: یک راه متداول برای برآوردن نیازهای بخش های مشتری حساس به قیمت، پیشنهادی مشابه به قیمتی کمتر است.
کاهش هزینه: کمک به مشتریان برای کاهش هزینه ها یک راه مهم برای ارزش آفرینی است.
کاهش ریسک: مشتریان برای کاهش ریسکی که در هنگام خرید محصولات یا خدمات متحمل می شوند، ارزش قائل هستند. بعنوان مثال ضمانت یکساله برای خریدار خودروهای دست دوم.
قابلیت دسترسی: راه دیگر برای ارزش آفرینی، ایجاد دسترسی به محصولات و خدمات مشتریانی است که پیش از این به آن محصولات و خدمات دسترسی نداشته اند.
زونوشت از اینجا