زمانیکه اتومبیل در عرصه زندگی انسان گام نهاد ، کمتر کسی فکر می کرد این وسیله نقلیه بتواند اینگونه نقش موثری در زندگی بشر ایفا کند و در اشکال مختلف در بطن فعالیتهای روزمره افراد جامعه قرار گیرد.
امروزه علیرغم اینکه اتومبیل موجب رشد و توسعه همه جانبه زندگی بشر شده ، پاره ای از مشکلات و عوارض زیانبخش از قبیل آلودگی های زیست محیطی و زیانهای ناشی از تصادفات را به همراه داشته است و از این رهگذر همواره سرمایه های ملی را در ابعاد اقتصادی ، انسانی و زیست محیطی به طور جدی مورد تهدید قرار داده است.
آیا می دانید چگونه می توان این مشکلات را به حداقل رساند و رفت و آمد وسایل نقلیه و تبعات ناشی از آن که در حال حاضر به صورت پدیده ای زیان بار در آمده است را بهبود بخشید؟و در کاهش ضایعات آن گام برداشت؟
شرکت " کلیک هوشمند گیلان "بر این باور است که انسان به عنوان یکی از عوامل موثر در ترافیک ، نقش مهمی در بروز عوامل زیان بار ناشی از رانندگی داشته و اصلاح رفتارهای وی در عرصه های ترافیکی می تواند در بهبود امور موثر باشد.
لذا بر آن شدیم تا توسط این وب سایت آموزش صحیح رانندگان و ارتقا آگاهی آنان به مقررات و چگونگی استفاده بهینه از وسیله نقلیه را به متقاضیان دریافت گواهینامه بتوانیم در کسب مهارت ها ، هوشیاری و آشنایی آنان با قوانین عبور و مرور کمک کرده و در کاهش ضایعات و حوادث رانندگی سهمی ( هرچند کوچک ) داشته باشیم.
شرکت کلیک هوشمند گیلان از سال 1389 با هدف فعالیت در زمینه طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های مبتنی بر وب ، با مجوز رسمی از اداره ثبت شرکت‌ها با شماره 14619 و شناسه ملی ۱۰۷۲۰۲۸۴۰۳۲ (لینک آگهی تاسیس شرکت در وب سایت قوه قضاییه ، لینک آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی سراسری) پا به عرصه تکنولوژی اطلاعات در کشور نهاد . این شرکت در سال 1390 به عضویت سازمان نظام صنفی رایانه ای و شورای عالی انفورماتیک کشور در آمد(لینک عضویت در انجمن نظام صنفی رایانه ای استان گیلان).
وب سایت GuilanDR که با بهره گیری از قوانین جاری و مقررات کنوانسیون وین مصوب 1986 و تجارب علمی و عملی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تهیه شده است ، حاوی مطالب آموزشی مفیدی ست که مطالعه و به کار گیری آن می تواند در تنظیم عبور و مرور و ایجاد فضایی امن در عرصه های رفت و آمد وسایل نقلیه موثر واقع شود، امید است مورد استفاده اقشار مختلف به ویژه رانندگان و هنرآموزان رانندگی قرار گیرد.