برای حفظ ایمنی گوگل کروم در برابر حفره امنیتی Spectre، گوگل از راهکاری استفاده می‌کند که منجر به کندی سرعت و استفاده‌ی بیشتر از رم خواهد شد.

ممکن است هنگام استفاده از گوگل کروم نسخه‌ی ۶۷ به بالا (که حدودا ماه پیش ارائه شد) احساس کنید رم بیشتری مصرف می‌شود و سیستم کندتر عمل می‌کند. خبر خوب این است که سیستم شما مشکلی ندارد! اما خبر بد این است که Google Chrome روی دسکتاپ از رم بیشتری استفاده می‌کند، این افت سرعت به‌دلیل سیستم امنیتی جدیدی است که تیم کرومیوم گوگل روی آخرین نسخه‌ی گوگل کروم پیاده‌سازی کرده‌اند.
وصله‌ی امنیتی گوگل، Site Isolation نام دارد. پیش از بیان جزئیات آن، به‌طور خلاصه باید بگوییم به‌دلیل گسترش روزافزون آسیب‌پذیری حافظه به‌عنوان بخشی از حفره‌های امنیتی Meltdown و Spectre، مهندسان تیم گوگل کروم تصمیم گرفتند تا این وصله‌ی امنیتی را برای گوگل کروم دسکتاپ نسخه‌ی ۶۷ فعال کنند.


وصله‌ی امنیتی Site Isolation، با اجرای وب‌سایت‌ها در حالت ایزوله، مانع از دسترسی به داده‌های یک وب‌سایت توسط وب‌سایت دیگر می‌شود، این روش به گفته‌ی جاستین شوح، سرپرست واحد امنیت کروم، دستاورد فنی بسیار بزرگی به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید در تصویر زیر، شمای کلی از طرز کار وصله‌ی امنیتی گوگل موسوم به Site Isolation یا ایزوله‌سازی وب‌سایت را مشاهده کنید:

سرپرست واحد امنیت کروم می‌گوید این ویژگی هنوز برای کروم موبایل با ورژن اندرویدی توسعه داده نشده است، این تصمیم به‌دلیل نگرانی از مصرف منابع موبایل و کندی سرعت آن خواهد بود. از آنجا که وصله‌ی امنیتی Site Isolation از نقطه‌نظر امنیتی یک مزیت محسوب می‌شود، ادامه‌ی روند فزاینده‌ی استفاده‌ی کروم از حافظه‌ی کامپیوتر جالب توجه خواهد بود.

منبع : androidpolice
https://www.zoomit.ir/2018/7/14/2842...re-mitigation/