از جمله شرکت‌هایی که خدمات ابری در اختیار شرکت‌های کوچک‌تر می‌گذارند می‌توان از سیسکو، HP، DELLو IBM نام برد مرکز تحقیقاتی Research and Markets نتایج حاصل از بررسی‌های جدید خود در حوزه ابزارهای سازمانی را طی گزارشی با عنوان «میزان سرمایه‌گذاری جهانی شرکت‌های کوچک و متوسط در




حوزه فناوری اطلاعات تا سال ۲۰۱۶» منتشر کرد.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌سایت itbusinessedge، در این گزارش اعلام شد که افزایش سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌های کوچک و متوسط (SMB) در این حوزه به گسترش هرچه بیشتر سازگاری دستگاه‌های الکترونیکی شخصی کارمندان با فضای کاری مربوط می‌شود و علاوه بر آن، میزان تمایل این قبیل شرکت‌ها برای استفاده از ابزار‌ها و خدمات مبتنی بر فضای پردازش ابری تاثیر قابل ملاحظه‌ای در این زمینه برجا گذاشته است.
با این وجود کار‌شناسان هشدار داده‌اند که شرکت‌های کوچک و متوسط باید به طور جدی سیاست‌هایی را در زمینه استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی در محل کار (BYOD) به کار گیرند.
زیرا به دنبال استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی شخصی توسط کارمندان و حمل این قبل دستگاه‌ها به خارج از فضای کاری و امکان ارتباط آن‌ها با شبکه‌های سازمانی تهدیدهای جدی را به وجود می‌آورد.
در این گزارش همچنین اعلام شده است که هزینه‌های بالا مربوط به سازگاری شرکت‌های کوچک و متوسط با زیرساخت‌های پردازش ابری موجب شده است طی چند ماه پیش‌رو آن دسته از شرکت‌هایی که قصد استفاده از این خدمات را داشتند، طرح یاد شده را فعلا کنار بگذارند.
در بخشی از این گزارش توضیح داده شده است: «قابلیت حمل و نقل دستگاه‌ها و خدمات از جمله بخش‌هایی است که پیش‌بینی می‌شود طی چند سال آینده ارتقا قابل ملاحظه‌‌ای یابد. دستگاه‌های الکترونیکی همراه، ابزار‌ها و خدمات به میزان قابل ملاحظه مورد توجه شرکت‌های کوچک و متوسط قرار گرفته‌اند و مدل‌های جدید استراتژی‌های تجاری در شرکت‌ها به گونه‌ای وضع می‌شوند که به‌کارگیری هرچه بیشتری این خدمات را شامل شوند».
لازم به ذکر است، بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که هم‌اکنون خدمات پردازش ابری را در اختیار شرکت‌های کوچک و متوسط می‌گذارند شامل سیسکو، HP، دل و IBM می‌شوند و دیگر شرکت‌ها از جمله لنوو، مایکروسافت، SAP و اوراکل نیز اقدامات قابل ملاحظه‌ای در این زمینه انجام داده‌اند.


منبع: ITNA.IR
https://ipt24.com/blog/%d8%a7%d9%81%...-%d8%a8%d9%87/