تنفر بهترین ابزار برای یافتن ایده های استارتاپی




دنبال ایده برای شروع یک استارتاپ هستید؟ بیشتر ایده های خارجی در ایران پیاده شده اند؟ پس چیزی که شدیدا از آن متنفرید را پیدا کنید!

من به شخصه از اینکه شبکه های اجتماعی زیادی پر سر و صدا شده اند و عده ای الکی در آن معروف شده اند، متنفرم! از رانندگی به خاطر ترافیک وحشتناک تهران و نبودن جای پارک متنفرم! از عمر کم باتری که باید مرتبا آن را تعویض کنم متنفرم! از طی کردن مراحل قانونی و دفتری برای خرید و فروش و اجاره متنفرم! (اینها فقط ۱ درصد از چیزهایی است که من از آنها متنفرم)
اگر از من بپرسید که چطوری یک ایده برای شروع یک استارتاپ پیدا کنم، من به شما پیشنهاد می کنم چیزی را پیدا کنید که از وضعیت فعلی آن به شدت تنفر دارید و برایتان آزاردهنده است. منظور من از “چیزی” یعنی هرگونه محصول، خدمت، فرآیند، مشکل اجتماعی و اقتصادی، نگرش و… که شما از آن متنفرید.
ببینید زمانی که شما از چیزی خیلی متنفر هستید، یعنی وضعیت فعلی آن “چیز” برای شما به شدت غیر قابل قبول است و شما به خودتان می گویید: این افتضاحه! حتما باید تغییر کنه!
در بعضی از محافل و کارگاه ها و سخنرانی ها زیاد این جمله مسخره و خنده دار را می شنویم که “کارآفرینی یعنی عشق! یعنی علاقه! یعنی چیزی که به آن علاقه دارید را پیدا کنید و راه حلی برای آن بیاندیشید!”. (توصیه ها و حرف های قشنگی که به شما هیچ کمکی تا به حال نکرده و نخواهد کرد.)


تنفر بهترین ابزار برای یافتن ایده های استارتاپی