هر وب سایت موفقی در وب باید دارای محتوای ارزشمند برای مخاطبین خود باشد. اگر تصمیم دارید از طریق وبسایت خود کسب درآمد کنید باید محتوای ارزشمند برای بازار هدف خودتان تولید کنید. تولید محصولات آموزشی و محتوای با ارزش یکی از پرسودترین کسب و کار های اینترنتی است. هر روز افراد جدیدی در اینترنت وارد این حوزه کسب و کار می‌شوند. برخی با رعایت اصول و تکنیک‌های کلیدی بازاریابی اطلاعات، هر روز موفق و موفق‌تر می‌شوند و اکثر افرادی که با عدم رعایت اصول حرفه ای وارد این کار می‌شوند در همان سال اول شکست می‌خورند.
سؤال مهم اینجاست با وجود این که اکثر اطلاعات به صورت گسترده و کاملاً رایگان در اینترنت وجود دارند؟ چه دلیلی وجود دارد که مردم محصولات آموزشی ما را تهیه کنند؟ دلایل مختلفی وجود دارد. یک مثال برای شما می‌زنم. فرض کنید شما می‌خواهید طراحی سایت را یاد بگیرید، اگر در گوگل عبارت “آموزش طراحی سایت” را جستجو کنید، سایت‌های زیادی برای شما فهرست می‌شوند که در زمینه آموزش طراحی سایت فعالیت می‌کنند. اگر بخواهید از طریق این سایت‌ها این علم را باد بگیرید، باید منابع بسیاری را بررسی و مطالعه کنید و ممکن است وقت و انرژی زیادی را صرف این کار کنید. حال در یکی از نتایج جستجو سایتی را مشاهده می‌کنید که محصول آموزشی طراحی سایت را تولید کرده باشد و به صورت گام به گام نحوه طراحی سایت را از ابتدا تا انتها به صورت تصویری آموزش داده باشد، شما مایلید وقت با ارزش خودتان را صرف جستجو در اینترنت کنید و یا با یک
بسته آموزشی این علم را یاد بگیرید؟
مهم‌ترین دلیلی که مردم محصولات آموزشی را تهیه می‌کنند این است که می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان مشکل خود را حل کنند و یا مطلب مورد علاقه خودشان را دریافت کنند. پس اگر شما در زمینه کاری خودتان بتوانید محصولی را تولید کنید که نیاز مخاطبین را برطرف کند می‌توانید به دنیای فروش اطلاعات (فروش محصولات آموزشی) وارد شوید و کسب و کار اینترنتی موفقی را راه اندازی کنید.

چیزی که باعث منحصربه‌فرد شدن محصولات آموزشی شما نسبت به دیگران می‌شود این است که محصول شما می‌تواند علاوه بر اطلاعات و مطالب عمومی در زمینه کاری شما، حاوی تجربیات شخصی شما، مجموعه اطلاعات گرد آوری شده از اینترنت و مطبوعات و یا مثال‌های عملی شما باشد. کافی ست کمی خلاقیت داشته باشید. عوامل بسیاری در فروش خوب محصولات آموزشی تأثیر گذار هستند که در شماره های بعدی در مورد آن‌ها صحبت می‌کنم.

ما به چند روش می‌توانیم اطلاعات خود را در اینترنت ارائه و کسب درآمد کنیم. که شامل:
1- محصولات آموزشی فیزیکی که باید از طریق پست و یا پیک برای مشتری ارسال شود و معمولاً حاوی جزوات و دی وی دی‌های آن محصول است.
2- محصولات آموزشی مجازی که به چند دسته مهم تقسیم می‌شوند: محصولات خواندنی که از نوع کتاب الکترونیکی یا PDF هستند. محصولات صوتی و محصولات تصویری که پس از پرداخت آنلاین موفق مشتری قابل دانلود هستند.
3- مدل اشتراک آنلاین: در این روش کاربر مشترک سیستم شما شده و تا زمانی که عضو اشتراک شماست می‌تواند محتوای آموزشی سایت شما را دریافت کند.
4- دوره های آموزشی آنلاین که در این روش کاربر پس از خرید محصول در دوره زمانی مشخص دروسی را دریافت می‌کند و می‌توان در پایان دوره پس از یک امتحان گواهینامه الکترونیکی از سوی سایت ارائه کرد.
5- برگزاری کلاس‌های آنلاین یا webinar: با استفاده از این سیستم‌ها کاربران پس از پرداخت وارد کلاس شده و استاد می‌تواند تصویر ،صدا و تخته وایت بورد الکترونیکی خودش را به مخاطبین نمایش دهد. در این روش مشتریان می‌توانند به صورت آنلاین با شما در ارتباط باشند و سؤالات خودشان را در حین کلاس درس بپرسند که یکی از محبوب‌ترین روش‌های فروش اطلاعات در اینترنت است.

چه نوع محصول آموزشی را تولید کنیم؟
اولین سؤالی که اکثر افرادی که می‌خواهند وارد این تجارت شوند این است که چه نوع محصولی را تولید کنم و این محصول باید در چه زمینه ای باشد، یا به طور دقیق‌تر چه محصولی را تولید کنم که بتوانم بفروشم! این نقطه شروع مناسبی برای این کار است و بستگی به این دارد که به این سؤالات چگونه پاسخ دهید؟
1- به چه زمینه ای بسیار علاقه‌مند هستید، مهم نیست که شغل فعلی شما این زمینه است یا خیر مهم این است که به آن واقعاً علاقه داشته باشید.
2- در چه کارهایی مهارت دارید، تمامی آن‌ها را در یک فهرست بنویسید.
3- بهترین تفریح شما چیست.

4- چه موضوعی بیشترین جذابیت را برای شما دارد؟
5- در کدام زمینه دوست داشتید وارد شوید ولی اکنون در آن زمینه فعالیت نمی‌کنید؟

اگر در مورد سؤالات بالا به خوبی فکر کنید می‌توانید یک یا چند زمینه کاری را انتخاب کنید. باید فاز تحقیقات را آغاز کنید. در این مرحله باید بررسی کنید که آیا زمینه کاری که شما انتخاب کرده‌اید در اینترنت خواهانی دارد یا خیر و آیا مخاطبین شما حاضرند بابت اطلاعات شما پول خود را بپردازند؟ برای این کار می‌توانیم از ابزار Google Keyword Tool استفاده کنیم. با استفاده از این ابزار گوگل می‌توانیم بررسی کنیم که آیا کاربران در اینترنت به دنبال اطلاعات ما هستند یا خیر. با استفاده از این ابزار می‌توانید تحقیق کنید که کلمه کلیدی مربوط به زمینه کاری شما چند بار در ماه جستجو می‌شود.


اما من که نویسنده یا مدرس نیستم؟
حقیقت این است که، اگر شما می‌توانید با اطرافیان خود صحبت کنید و ارتباط برقرار کنید، به راحتی می‌توانید بنویسید. و اگر بتوانید این کار را انجام دهید می‌توانید با نوشته های خود از طریق اینترنت کسب درآمد کنید. شاید این اگر سؤال را به این گونه بپرسیم که، من با نوشتن راحت نیستم؟ بهترین راهکار این است که هر آنچه که از گذشته خود می‌دانید بر روی کاغذ بیاورید. این نوشته ها را با همان ادبیات خودتان بنویسید نیازی نیست که به صورت رسمی و کتابی بنویسید. با استفاده از این تکنیک اعتماد به نفس شما بیش‌تر می‌شود و در این مرحله می‌توانید نوشتن اولین محصول آموزشی خودتان را آغاز کنید.

فروش محصولات دیگران
علاوه بر این که محصولات خودتان را می‌فروشید می‌توانید از طریق فروش و معرفی محصولات آموزشی دیگران کسب درآمد کنید. در حقیقت بیشتر بازاریابان اطلاعات در اینترنت محصولات دیگران را می‌فروشند و کسب درآمد می‌کنند که به آن همکاری در فروش یا Affiliate Marketing می‌گوییم. در این روش شما نیازی به تولید محصول ندارید. هواداران شما به سایتتان علاقه‌مند هستند، و در صورتی که شما محصولی را به آن‌ها معرفی کنید آن‌ها ممکن است آن محصول را تهیه کنند. روش کار بسیار ساده است کافی ست شما در سیستم همکاری در فروش تولید کننده عضو شوید، سپس یک آدرس انحصاری دریافت می‌کنید و در صورتی که مخاطبین شما از طریق آن آدرس وارد سایت محصول شده و محصول را خریداری کنند درصدی از آن فروش برای شما در نظر گرفته می‌شود.

چگونه و کجا محصول خود را بفروشیم؟
برای شروع این کسب و کار شما نیاز به یک وبلاگ یا سایت دارید. برای داشتن وبلاگ می‌توانید از سرویس‌های وبلاگ رایگان استفاده کنید و یا این که یک وب‌سایت برای خودتان راه اندازی کنید. من پیشنهاد می‌کنم وب‌سایت شخصی خودتان را راه اندازی کنید چون این کار حرفه ای تر است و به تمامی بخش‌های سایت تسلط دارید. اما چرا گفتم وبلاگ؟ انتظار نداشته باشید فردی وارد سایت شما شده و سریعاً محصولاتان را بخرد. فروش اطلاعات در اینترنت با سایر روش‌های بازاریابی متفاوت است. با وبلاگ نویسی می‌توانید خودتان را یک حرفه ای در این زمینه به مخاطبین خود معرفی کنید. معمولاً بیشتر مشتریان از طریق موتور های جستجو با سایت ما آشنا می‌شوند. بنابراین وبلاگ نویسی می‌تواند علاقه‌مندان ما را به سایت جذب کند. امروز شما می‌توانید به صورت رایگان سایت‌های حرفه ای برای خودتان پیاده سازی کنید. گام بعدی طراحی خبرنامه برای سایت است. می‌توانید از سرویس‌های رایگان برای خبرنامه استفاده کنید. با این روش می‌توانید مخاطبین سایت خودتان را به سایت بازگردانید. سعی کنید هر روز یک مطلب جدید در زمینه کاری خودتان بنویسید. یک محصول کوچک مانند یک کتاب الکترونیکی بسازید و به صوت رایگان در سایتتان قرار دهید با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی ویروسی می‌توانید از طریق این کتاب الکترونیکی در کوتاه‌ترین زمان و به صورت کاملاً رایگان مشهور شوید. بخش نظرسنجی را در سایت خودتان فعال کنید و همواره نظر کاربران خود را در زمینه مطالب سایت بپرسید. بر اساس نظرسنجی‌ها و سؤالات و مشکلات آنان اولین محصول آموزشی خودتان را تولید کنید، و از طریق فروشگاه اینترنتی سایت خودتان بفروش برسانید. سپس با فروش محصولات ارزان محصولات گران‌تر مانند کلاس‌های آنلاین و کارگاه و سمینار را بفروشید.


منبع: www.modiresite.com


https://ipt24.com/blog/%da%a9%d8%b3%...5%d8%ad%d8%b5/