🔹محمد علی افشانی، شهردار تهران به همراه مدیران ارشد پارک علم و فناوری پردیس و مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز از «کارخانه نوآوری» در غرب تهران بازدید کرد.
🔹شهردار تهران با ابراز خرسندی از بازدید این مجموعه گفت: «با توجه به تجربیات خوب معاونت علمی در زمینه حمایت از جوانان تصمیم داریم از فضاهای بلا استفاده در فضای شهری به منظور حمایت از کسب‌وکارهای نوپا استفاده کنیم.»
🔹کارخانه نوآوری با مساحتی بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع، شامل یک ساختمان اداری و ۱۰ سوله مجزا، در غرب تهران (میدان آزادی) واقع شده است. این مجموعه که تا چند سال پیش، با نام کارخانه الکترودسازی آما فعالیت میکرد، اکنون با انتقال واحدهای صنعتی به خارج از شهر، با همت بخش خصوصی و با حمایت پارک علم و فناوری پردیس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار است پس از بازسازی به عنوان بزرگترین مرکز استقرار کسب‌وکارهای نوپا در ایران شروع به فعالیت کند.
🔹فاز اول کارخانه نوآوری، آبان ماه سال ۹۶ مورد بهرهبرداری قرار گرفت و بالغ بر ۲۰۰ نفر از فعالان حوزه کسب‌وکارهای نوپا در این مجموعه مشغول به کار شده‌اند. با بهره‌برداری کامل از این مجموعه پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰۰۰ شغل مستقیم ایجاد شود و سالانه حدود ۱۰۰ کسب‌وکار نوپای جدید شکل گیرد.

منبع: روابط عمومی کارخانه نوآوری