صاحبان کسب‌وکارهای مجازی بیمه تامین اجتماعی می‌شوند

معاون بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: امکاناتی فراهم شده است که صاحبان کسب‌و‌کارهای عرصه فضای مجازی و حتی بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند بیمه تامین اجتماعی شوند.
محمدحسن ‌زدا با اعلام این خبر اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی با توجه به سال حمایت از کالای ایرانی، برنامه‌هایی برای حمایت از فعالان عرصه فضای مجازی و شرکت‌های نوپا همچون استارت‌آپ‌ها طراحی کرده است تا بتواند خدماتی نیز به این افراد ارایه دهد.
زدا ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند در قبال درخواست‌های شاغلین کسب‌و‌کارهای مرتبط با استارت‌آپ‌ها و آینده نیروی کار شاغل و خانواده آنان در این حوزه بی‌تفاوت باشد؛ به همین منظور مذاکراتی با تعدادی از شرکت‌های بزرگ مرتبط با حوزه استارت‌آپ‌ها داشته است که در چارچوب این مذاکرات تلاش می‌شود شاغلان در این نوع کسب‌و‌کارها با استفاده از بیمه‌های توافقی از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.
او تصریح کرد: از آنجا که سازمان تامین اجتماعی اطلاعات درستی از فعالان عرصه فضای مجازی در اختیار ندارد، در صورتی که این افراد شناسایی و اطلاعات آنها در اختیار تامین اجتماعی قرار گیرد، این سازمان می‌تواند به صورت نامحدود این افراد را بیمه کند.
معاون بیمه سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در صورتی که این افراد، پس از شناسایی به تامین اجتماعی معرفی شوند، در قالب بیمه‌های توافقی با آنها کار خواهیم کرد.
معاون بیمه سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: به عنوان نمونه در یکی از استان‌های کشور کانونی برای بازی‌های رایانه‌ای راه‌اندازی شد و از آنجایی که بیشتر این افراد در خانه فعالیت دارند، قرار شد آنهایی که در خانه در فضای مجازی فعالیت دارند، از طریق این کانون شناسایی و به سازمان تامین اجتماعی معرفی شوند تا تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گیرند.
او تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی برای این افراد به صورت فردی، بدون فعالیت در کارگاه یا بدون کد کارگاهی، بیمه توافقی برقرار می‌کند.
زدا ادامه داد: مشکلی که درخصوص کسب‌و‌کارها در حوزه فضای مجازی داریم، این است که اتحادیه فروشگاه‌های مجازی، مجمع امور صنفی کشور و برخی استارت‌آپ‌ها مدعی هستند که خودشان بنیانگذار تشکیل این گروه‌ها هستند؛ از آنجا که مایلیم همه این افراد را تحت پوشش قرار دهیم، سعی می‌کنیم کسب‌و‌کارهایی را که دامنه پوششی آنها وسیع‌تر است، به عنوان صنف بپذیریم و بیمه کنیم.
او گفت: به دلیل اینکه هنوز شرکت‌هایی مانند استارت‌آپ‌ها نوپا هستند و تشکیلات صنفی ندارند، برای آنها تفکیک قائل نشده‌ایم؛ چراکه معتقدیم استارت‌آپ‌ها به شدت در حال گسترش هستند و این باعث خوشحالی ما است زیرا سازمان تامین اجتماعی می‌‎تواند به فعالان این عرصه خدماتی را ارایه دهد.





صاحبان کسب‌وکارهای مجازی بیمه تامین اجتماعی می‌شوند - ictstartups.ir