انتظارات سرمایه گذاران از استارتاپ ها

تمام استارتاپ ها برای رشد و موفقیت به جذب سرمایه نیاز دارند. بنابراین می‌توان گفت بقای یک استارتاپ به تصمیم سرمایه‌گذاران بستگی دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از سرمایه‌گذاران حتی ایده‌ی یک استارتاپ را به‌درستی درک نمی‌کنند و برای اینکه پول خود را در اختیار یک کسب‌وکار قرار دهند، به موارد دیگری توجه می‌کنند. بنابراین در طول سخنرانی خود علاوه بر معرفی ایده، باید در مورد افتخارات، موفقیت‌هایی که داشته‌اید و جوایزی که کسب کرده‌اید نیز صحبت کنید.
آیا توانسته‌اید مشتری برای کسب‌و‌کار خود جذب کنید؟ آیا یک شخصیت معروف یا یک شرکت بزرگ کار شما را تأیید کرده است؟ آیا مدل درآمدی داشته‌اید که از اتوماسیون و بیش از یک یا دو جریان درآمد پشتیبانی کند؟ پاسخ این سؤال‌ها همان مواردی هستند که سرمایه‌گذاران بیش از هر چیزی به آن‌ها اهمیت می‌دهند.
آیا توانسته‌اید مشتری جذب کنید؟

مهم نیست که یک میلیون کاربر داشته باشید یا هزار مشتری برای خرید خدمات شما هزینه کرده باشند، مطمئنا اگر این اعداد و ارقام واقعی بودند به سرمایه‌ی شخص دیگری نیاز پیدا نمی‌کردید. داشتن حداقل یک مشتری بزرگ و جدی، به شما و دیگران ثابت می‌کند که محصولات و خدماتتان ارزش سرمایه‌گذاری دارند. ایده‌ها نمی‌توانند فروخته شوند؛ بلکه محصولات یا خدمات مفید این کار را انجام می‌دهند.





انتظارات سرمایه گذاران از استارتاپ ها