🔹براساس گزارش کافه بازار؛ تیم های توسعه دهنده ایرانی در سال 1395 توانسته اند در مجموع بیش از 650 میلیارد‌ریال از طریق استارتاپ کافه بازار درآمد کسب کنند. این رقم تنها درآمدهای دیجیتال از برنامه ها و بخشی از درآمد تبلیغات را شامل می شود.

🔹بر اساس گزارش اشتغال صنعت برنامه‌های موبایلی در ایران، تخمین به‌دست‌ آمده برای تعداد شاغلان مستقیم صنعت بیش از ۲۰٫۷۰۰ شغل است. اگر شغل‌های القایی را نیز به این عدد اضافه کنیم به عدد ۳۱ هزار شغل می‌رسیم.

🔹۶۳ درصد شاغلان صنعت مدارک دانشگاهی دارند و توسعه‌دهندگانی که به درآمد و نصب فعال بیشتری رسیده‌اند از تعداد شاغلان با مدارک دانشگاهی بیشتری برخوردار هستند. ۲۳ درصد از شاغلان صنعت بانوان هستند.

🔹استان تهران در رتبه اول تعداد شاغلان و تعداد تیم‌های توسعه‌دهنده قرار دارد و استان قم به نسبت جمعیت بیشترین تعداد توسعه‌دهندگان فعال را داراست.

🔹همچنین بیش از ۱۴۰۰ تیم توسعه‌دهندهٔ ایرانی با عنوان شرکت‌های حقوقی در کافه‌بازار ثبت‌نام کرده‌اند که به طور متوسط بیش از ۲۵ برابر توسعه‌دهندگان حقیقی درآمد دارند.

🔹قضاوت در رابطه با تعداد شاغلان غیر مستقیم صنعت که به دلیل وجود صنعت برنامه‌های موبایلی مشغول فعالیت شده‌اند دشوار است. اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که در بخش‌های حمل و نقل، حمل بار، غذا و خوراکی‌ها، خدمات منزل و خودرو، خدمات پزشکی، فروشگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی بیش از ۴۹۰ هزار شاغل انفرادی یا بنگاه اقتصادی از خدمات برنامه‌های موبایلی بهره‌ می‌برند.