ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 3 نخست 123 آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 23
  1. #11
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    قواعد بازاریابی یک محصول جدید

    اگر بخواهیم یک گل را برای هدیه خریداری کنیم، هر کدام از ما معیاری برای انتخاب خود داریم و به همین ترتیب یک فروشنده گل و گیاه برای عرضه محصول مناسب و مورد نیاز مشتری، کسب سود و کنترل هزینه ها باید برنامه ریزی هدفمندی را اتخاذ و پیاده سازی کند. این برنامه ریزی، پوشش دهنده کلیه فعالیت ها به منظور حداکثر فروش محصولات است. فروش یک محصول تأثیرپذیری شدیدی از خانواده دارد و فروش یک محصول دیگر ممکن است کوچک ترین ارتباطی با این مقوله نداشته باشد. فروش یک خدمت به میزان ضرورت تعریف شده آن در جامعه بستگی دارد و فروش خدمت دیگر به اندازه ضروتی که شما برای جامعه تعریف می کنید. فروش از هر جنسی که باشد، پیش نیازی لازم دارد؛ بازاریابی. یکی از دغدغه های مهم صاحبان کسب وکار، بازاریابی محصولات شان است و این مسئله در کسب وکارهای جدید به ویژه استارتاپ های ایرانی اهمیت بیشتری دارد. برندینگ، یکی از اقدامات مهمی است که می تواند به متمایزسازی جایگاه محصول/خدمت در ذهن مشتریان کمک شایانی کند، اما قبل از برندسازی، این بازاریابی است که باید راه ارتباطی محصول را با مشتریان بالقوه پیدا کند. شاید بهتر باشد برای بازاریابی محصول جدید، ابتدا قواعد تصمیم گیری مصرف کننده را بشناسیم. استراتژی های تصمیم گیری مشتریان منجر به انتخاب محصولات مختلف می شود. اگر صاحب کسب وکاری نوپا هستید، باید به ترتیبی عمل کنید که کالای شما در این استراتژی بازار هدف قرار بگیرد. استراتژی های تصمیم گیری، فرآیند خرید را برای مشتریان ساده و از هزینه های آنها می کاهد. قواعد مصرف کننده برای خرید یک محصول/خدمت به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از: 1- قواعد تصمیم کمکی/جبرانی 2- قواعد غیرجبرانی این قواعد به مشتریان کمک می کند در مواجهه با کلیه محصولات در بازار، یک مارک تجاری معین را ارزیابی کنند و به هر کدام از آنها یک وزن معین اختصاص دهند. قواعد مصرف کننده نه فقط بر مشتریان که روی رقبا، مباحث سازمانی و عملکرد تجاری نیز تمرکز می کند. تصور کنید شما می خواهید یک کالا یا خدمتی را به تازگی به بازار معرفی کنید. فرض کنید مشتریان، کالا یا خدمت شما را در بین انبوه کالا و خدمات دیگر مشاهده می کنند و قطعاً تأیید می کنید مشتری محصولی را انتخاب می کند که طبق قواعد مصرف کننده، بیشترین نمره را در ارزیابی به دست آورد. طبق قواعد جبرانی، یک ارزیابی مثبت از ویژگی های یک محصول در توازن با یک ارزیابی منفی از ویژگی دیگر تعدیل و خنثی می شود. در مقابل، قواعد غیرجبرانی به مصرف کنندگان اجازه نمی دهند که مشخصه مثبت از یک محصول را در برابر مشخصه منفی همان محصول قرار دهند. برای درک مطلب بالا به زبان ساده، اشاره به یک مثال اولیه می تواند در درک مسئله کمک کند. فرض کنید شما تصمیم به خرید یک محصول به نام خمیردندان دارید. یک مشتری در نظر دارید یک خمیردندان با قابلیت سفیدکنندگی دندان هایش را خریداری کند و مشتری دیگر یک خمیردندان خوشبو و خوش طعم را. به نظر شما آیا مشتری ای که دنبال یک خمیردندان با توانایی سفیدکردن دندان هاست، ویژگی های دیگر آن را مدنظر قرار می دهد؟ به عنوان مثال خمیردندان های زغالی که برخی شرکت ها رو به تولید و عرضه آن به بازار کرده اند ممکن است الزاما نه ظاهر زیبایی داشته باشند و نه حتی طعم یا بوی مطبوعی، اما مشتریان به جهت قدرت سفیدکنندگی آن را انتخاب می کنند. اینجاست که قواعد مصرف کننده برای خرید، تعیین کننده بازار هدف برای هر کسب وکار است. تعدادی از قواعد غیرجبرانی عبارتند از قواعد ربطی و غیرربطی و قواعد فرهنگ نویسی و نام نگاری. پس برای درک رفتار مصرف کننده باید فرآیند تصمیم گیری خرید مشتری را ارزیابی کنیم. این ارزیابی به خوبی روشن می کند که آیا محصول ما در ترجیحات مشتری قرار می گیرد یا خیر. با این حال باید به یک نکته توجه داشته باشیم؛ قصد خرید و تصمیم خرید دو موضوع کاملاً متمایز هستند. در مثال خمیردندان شاید مشتری قصد خرید بهترین مارک را داشته باشد، اما تصمیم خرید برای محصول با مارک دیگر رخ می دهد. نخستین عامل در این زمینه نگرش دیگران است. حدی که در آن نگرش یک شخص دیگر، گزینه ترجیحی مصرف کننده را عوض می کند به دو عامل بستگی دارد: الف) شدت نگرش منفی آن فرد نسبت به محصول ترجیحی مصرف کننده ب) میزان نگرش مصرف کننده برای تبعیت از شخص دیگر. قصد خرید همچنین توسط عوامل موقعیتی پیش بینی شده تحت تأثیر قرار می گیرد. مصرف کننده قصد خرید را براساس عواملی همچون درآمد خانواده، قیمت مورد انتظار و مزایای مورد انتظار کالا شکل می دهد. عوامل مؤثر در فرآیند تصمیم گیری مشتریان عبارتند از: 1- عوامل فرهنگی، اجتماعی و گروهی 2- عوامل روانی و فردی 3- عوامل مربوط به آمیخته بازاریابی 4- عوامل موقعیتی. توضیح تشریحی هر کدام از عوامل اشاره شده به طور جداگانه، مجالی دیگر را طلب می کند اما به طور خلاصه باید بگوییم موارد بالا جملگی بر فرآیند تصمیم گیری اثرگذار هستند. مراحل تصمیم گیری مشتری عبارتند از: 1- تشخیص مسئله 2- جست وجوی اطلاعات 3- ارزیابی راه چاره ها 4- تصمیم خرید 5- رفتار پس از خرید حال با در نظر گرفتن موارد بالا، به اعتقاد شما آیا با فروش یک محصول یعنی در بازاریابی موفق بوده ایم؟ پاسخ منفی است، چرا که فرآیند تصمیم گیری مشتری با انجام دادن خرید پایان نمی یابد. مشتری تصمیم خود را ارزیابی و از آن برای تصمیم گیری های آتی استفاده می کند. رضایت خریدار تابعی از نزدیکی بین انتظارات خریدار و عملکرد ادراک شده کالاست. اگر عملکرد کالا کمتر از میزان انتظار خریدار باشد، در این صورت فرد دچار نارضایتی و ناراحتی می شود و به همین ترتیب: - اگر عملکرد کالا با میزان انتظار برابری کند، رضایت مشتری حاصل خواهد شد - اگر عملکرد کالا بهتر باشد، مشتری خشنود می شود. در بازاریابی یک محصول جدید به این نکته باید توجه کنیم که فرآیند خرید برای هر مشتری دارای سه مرحله جداگانه است: 1-پیش از خرید 2- مواجهه با خدمت 3- پس از خرید حال نقش شما به عنوان مدیر یک استارتاپ یا یک شرکت که می خواهد محصولی جدید را به بازار عرضه کند، در کجا تعریف و به شکلی می تواند مؤثر واقع شود؟ در جایی که مشتریان در مرحله پیش از خرید هستند، با پیشنهادهای مختلف از طرف شما و سایرین مواجه می شوند. بدیهی است مشتری به سمت محصولی می رود که نتایج و کیفیت مورد انتظار او را بهتر تأمین کند و اگر در این آیتم ها برابری مشاهده کرد، به عملکردها توجه می کند که کدام کالا یا خدمت، عملکردی بالاتر از انتظار وی را از خود نشان می دهد. توجه داشته باشیم در برنامه ریزی بازاریابی و فروش بسیاری از کالاها و خدمات، تصمیم گیری خانواده بسیار اهمیت دارد. ساختار این تصمیم ها، تعیین کننده میزان فروش نهایی شماست. به عنوان مثال در یک ساختار، دو یا چند عضو خانواده به طور همزمان و البته مستقل روی تصمیم کار می کنند و هیچ ارتباطی بین اعضای خانواده ایجاد نمی شود و در ساختار دیگر، تصمیم در وهله اول به یک عضو واگذار می شود. فرهنگ، طبقه اجتماعی، تعاملات اجتماعی، موقعیت جغرافیایی و. . . هر یک به تنهایی می توانند در فرآیند بازاریابی یک محصول جدید اثرگذار باشند. عمده ترین عوامل درونی مؤثر بر رفتار مصرف کنندگان عبارتند از ادراک، یادگیری، انگیزش، شخصیت، نگرش و سبک زندگی، همچنین از عوامل بیرونی می توان فرهنگ، ارزش ها، طبقه اجتماعی، گروه های مراجعه، رهبران، ایده ها و خانوار را نام برد. ادراک نقش عمده ای را در تصمیم به خرید مشخص می کند، اما از نقش یادگیری های رفتاری جامعه نیز نباید به راحتی گذشت. در برنامه ریزی های تخصصی بازاریابی، یکی از پیشرفت های عمده در تحقیقات یادگیری مصرف کننده، استفاده از مدل های احتمال جهت پیش بینی رفتار خریدار بوده است. مدل احتمال یادگیری فرض می کند که رفتار خرید گذشته و اخیر یک مصرف کننده، مشخص کننده رفتارهای آینده وی خواهد بود. با توجه به مواردی که در این مقاله ذکر شد، می توانیم نتیجه گیری کنیم دیدگاه بازار محور، زمینه ساز موفقیت استراتژی بنگاه تجاری و بازاریابی است. در تعریف چگونگی و اجزای یک استراتژی فراوان مقاله و یادداشت منتشر شده است، اما موضوعی که اهمیت دارد این است که هر کسب وکار چگونه باید یک استراتژی را برای خود بهینه و اجرایی کند. زنجیره استراتژی ها سبب مشخص شدن چگونگی رقابت یک واحد در صنعت می شود. به همین دلیل است که در بازاریابی محصول جدید، قلمرو و بخش های بازار به دقت باید مشخص شوند تا فعالیت ها و منابع به خوبی هماهنگ بشوند. هر محصول جدید باید با پشتوانه یک طراحی و اجرای برنامه مناسب، به دنبال کسب مزیت رقابتی و ایجاد هم افزایی باشد. شناخت تهدیدها و فرصت ها، عامل کلیدی موفقیت یا شکست ارائه یک محصول جدید به بازار است. مدیران تنها مسئول طرح های استراتژیک برای اقلام بازار یا محصول خود نیستند، بلکه اغلب مشارکت کنندگان اصلی در فرآیند برنامه ریزی در سطوح بنگاه تجاری نیز هستند. چند توصیه پایانی: 1- فلسفه کاری خود و محصول جدید را به درستی شناسایی کنید. 2- کلیه فعالیت های شرکت را برای ورود محصول جدید، هماهنگ و بهینه کنید. 3- محیط رقابتی را مستمر و دقیق بررسی و بر مبنای نتایج تصمیم بگیرید. 4- مدیران و سرپرستان را در قالب صحیح اجرایی کنند و به صورت تیم بچینید. البته به یاد داشته باشیم که توجه بیش از حد به نیازها و خواسته های مشتریان می تواند مانع نوآوری شود و شرکت ها را به تولید کالا یا خدماتی وادار کند که این دسته از محصولات به غیر از اندکی بهبودهای غیرضروری یا افزایش برخی قابلیت ها، تفاوت چندانی با کالاها و خدمات موجود ندارند.

    قواعد بازاریابی یک محصول جدید - فرصت امروز
  2. #12
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    نحوه بازاریابی برای یک محصول جدید و ناشناخته

    بازاریابی برای یک محصوص ناشناخته مستلزم استفاده از تکنیک‌های خاصی است که در این مقاله قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم: به گزارش آلامتو و به نقل از پارسیش؛ امروزه دنیا مملو از فناوری‌های پیشرفته است و همه چیز بر پایه‌ی ابداع و نوآوری بنا شده است. از طرفی فروش یک محصول یا سرویس جدیدی که مخاطبانش اطلاعات کمی در مورد آن دارند (و یا شاید در مورد آن اصلا چیزی نمی‌دانند) می‌تواند کمی دلهره آور باشد. اگر نمی‌دانید کار خود را در زمینه‌ی بازاریابی چنین محصولاتی از کجا آغاز کنید، پس بهتر است نکات زیر را بخوانید. مخاطب خود را آموزش دهید

    اولین کاری که باید انجام دهید آموزش دادن مخاطب‌‌تان است. جامعه‌ی مخاطبان‌تان را برای بازاریابی مشخص کنید، ابزارهای آموزنده‌ای که همراه با تصاویر، ویدئوها و … می‌باشد را انتخاب کنید و سعی کنید با ساده‌ترین راه ممکن با مخاطب ارتباط برقرار کنید. باید نشان دهید که محصول شما چه مشکلی را حل می‌کند و چرا مخاطب شما به آن نیاز دارد. از انجمن‌ها و پلت فرم‌های آنلاین استفاده کنید. این کار نه تنها محصول شما را در جوامع مختلف مجازی معرفی می‌کند، بلکه علاقه‌ی افراد مختلف را به خود جلب می‌کند و خیلی زود شما را به عنوان پرچم دار موضوعی مطرح می‌کند که هنوز محتوای دیجیتال ندارد. بستر مناسب را فراهم کنید

    بعضی وقت‌ها این فقط محصول شما نیست که احتیاج به توضیح و معرفی دارد بلکه سیستمی که محصول شما بر اساس آن ساخته شده است نیز احتیاج به معرفی دارد. مثلا شرکت من قصد دارد پلت فرمی برای ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین راه اندازی کند. قبل از اینکه بخواهم در مورد این پلت فرم بازاریابی کنم باید اول در مورد ارزهای دیجیتال و خصوصیاتش صحبت کنم. آن وقت است که می‌توانم محصولم را که نیازهای مخاطب را برطرف می‌کند، بفروشم. همان طور که در قسمت بالا گفتیم با ابزارهای آموزنده مثل بلاگ‌ها و ویدئوها و به اشتراک گذاشتن آن‌ها می‌توانید مردم را با حوزه‌ی جدیدی که برندتان در آن فعالیت دارد، آشنا سازید. تکرار، تکرار، تکرار

    زمانی که محصول شما خیلی شناس نیست و یا به راحتی توسط عموم درک نمی‌شود باید کاری کنید که مخاطبان‌تان زیاد در مورد آن بشنوند. در این صورت سطح آشنایی را با این محصول بالا می‌برید و حس کنجکاوری مخاطبان را برمی‌انگیزید. تعداد زیادی راه حل تبلیغاتی آنلاین و مقرون به صرفه برای این کار وجود دارد. با این کار برند شما در ذهن مشتریان‌تان ثبت می‌شود. در فعالیت‌های آنلاین باید سریع و به موقع باشید و مطالب را به طور منظم پُست کنید. در مجمع‌های محلی و رویدادهای کوچک اسپانسر شوید و سعی کنید برندتان را به مردم نشان دهید. با نشاط باشید

    همیشه طنز و لبخند می‌تواند فضای سرد و یخ را بشکند. این کار برای مساله‌ی ما از اهمیت بیشتری برخورددار است. ظهور شبکه‌های مختلف اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای مهم بازاریابی بر روی محتوای مطالب نیز تاثیر گذاشته است، مطالبی که قرار است باعث رونق تجارت شما شوند. شاد بودن همراه با یک شخصیت خوب دیگر نشانه‌ی غیرحرفه‌ای بودن نیست. فقط باید مراقب آن باشید تا از حد مناسبش فراتر نرود.
    نقل قول‌ها و آمارها

    می‌توانید با اعداد و آمارهای مستند و معتبر مخاطبان خود را به چالش بکشید. این آمار و ارقام می‌تواند اعتبار را برای محصول شما به ارمغان بیاورد. یادتان باشد برای تمام اطلاعاتی که مطرح می‌کنید منبع و تاریخ و … را ذکر کنید. اگر از عکس‌ها و نمودارها و شکل‌های مختلف استفاده می‌کنید مطمئن شوید که محدودیت و قانونی را نقض نمی‌کنید. محتوای مناسب تولید کنید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید

    هیچ چیزی بدتر از این نیست که محتوای شما دارای ایراد و مشکل باشد و یا وب سایت شما بد طراحی شده باشد. برای ایجاد ابزارهای دیداری وقت صرف کنید تا مخاطب را برای خواندن در مورد محصول‌تان ترغیب کنید. مصرف کنندگان انتظار دارند شرکت‌هایی با تکنولوژی پیشرفته در شبکه‌های اجتماعی حضوری متفاوت و تاثیر گذار و ابزارهای بازاریابی آنلاین مناسب داشته باشند. با داشتن پروفایل‌های مناسب در شبکه‌های اجتماعی، پست کردن مرتب و منظم مطالب، داشتن وب سایتی درجه یک می‌توانید به سرمایه گذاران و مصرف کنندگان نشان دهید در کار خود حرفه‌ای هستید و می‌دانید که قرار است چه کار کنید. حتی اگر محصول‌تان در نوع خود منحصر به فرد باشد، باز هم افراد کمی هستند که از آن سردر بیاورند. آن‌ها را شناسایی کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. آن‌ها می‌توانند دریچه‌ی ارتباطی شما برای ورود به دنیای رسانه‌های اجتماعی باشند. از روش‌های آفلاین و آنلاین برای ارتباط با کسانی که محصول شما را می‌فهمند، استفاده کنید. بفهمید که آن‌ها چگونه این محصول را پیدا کرده‌اند، چرا جذب آن شده‌اند و دغدغه‌ و نگرانی آن‌ها در مورد این محصول چه می‌تواند باشد. این می‌تواند در درک مخاطبان هدف‌تان، ایجاد استراتژی بازاریابی‌تان و درست کردن جامعه‌ی طرفداران‌تان به شما کمک کند. برخوردی دوستانه باشید

    در پیام‌های خود دوستانه برخورد کنید. با داشتن برخوردی مناسب مصرف کنندگان خود را تشویق کنید که با شما در ارتباط باشند. شاید فکر کنید که پلت فرم‌های اجتماعی جایگرینی برای تمام روش‌های ارتباطی سنتی شده‌اند، اما بعضی وقت‌ها شاید مشتری شما بخواهد با شما تماس بگیرید. پس همیشه تلفن، فکس و ایمیل خود را در وب سایت‌تان در دسترس قرار دهید. در صورت لزوم ایمیل شخصی و یا تلفن مستقیم کارمندان را در اختیار مشتریان قرار دهید که به راحتی بتوانند به طور مستقیم با آن‌ها در تماس باشند. ایده‌های جدید را بپذیرید

    روش‌های مختلف بازاریابی آنلاین و آفلاین را امتحان کنید و سعی کنید استراتژی خود را بسازید. تجزیه و تحلیل از روش‌های ضروری برای رسیدن به بهترین نتیجه است که بیشتر از طریق پلت فرم‌های آنلاین به دست می‌آید. هر نوع اطلاعاتی که برای شما مهم است و موجب بالا بردن انگیزه‌ی شما می‌شود، تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی خود را بر اساس آن بنا کنید. با هر تغییر که ایجاد می‌کنید تمام روش‌ها و ابزارها و نتایج مربوط به آن را نیز ثبت کنید. شاید از موارد مشترکی که موجب موفقیت‌تان می‌شود، تعجب کنید.
    علاقه‌ی خود را نشان دهید

    یک محصول جدید برای شما دوست داشتنی و هیجان انگیز است. شما می‌توانید با به اشتراک گذاشتن این حس مخاطبان خود را نیز هیجان زده کنید. این حس را نشان دهید، دیگران نیز عاشق آن خواهند شد.

    نحوه بازاریابی برای یک محصول جدید و ناشناخته
  3. #13
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ترفندهای بازاریابی برای معرفی یک محصول جدید به بازار

    نحوه معرفی و بازاریابی یک محصول جدید در بازار
    برای معرفی تأثیرگذار محصول یا خدمت جدیدتان به مشتری، این دستورالعمل هفت مرحله‌ ی را به شما معرفی میکنم:
    ۱- از شرایط رقابت در بازار شناخت کافی کسب کنیم.
    ۲- مشتریان ایده آل را هدف بگیریم.
    ۳- یک ارزش پیشنهادی منحصربه‌ فرد ایجاد کنیم.
    ۴- تاکتیک‌ ها و استراتژی‌ های بازاریابی خود را تعیین کنیم.
    ۵- محتوا و رویکردهای بازاریابی خود را آزمایش کنیم.
    ۶- کمپین خود را سر و سامان دهیم.
    ۷- از چرخه‌ ی عمر محصول خود آگاه باشیم.
    اگر میخواهیم در کارمان تبدیل به یک فرد موفق شویم باید بدانیم کار سختی در پیش داریم. اگر در ابتدا با خواندن چند جمله که آنها را شاید دقیق متوجه نشویl سرسری از آنها بگذریم و دوباره باز نگردیم و آنها را چندین بار نخوانیم تا درکشان کنیم، ما محکوم به ثبات، رکود و شکست هستیم. (در مورد همین هفت دستور بالا صحبت می کنم …)

    ترفندهای بازاریابی برای معرفی یک محصول جدید به بازار
  4. #14
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    چگونه محصول خودتان را به‌عنوان یک برند ویژه معرفی کنیم

    در مطلب امروز از زبان لورا ریس به این پرسش پاسخ‌داده‌شده است که چه عاملی موجب معرفی یک برند به‌عنوان برند برتر در بازار و در بین مخاطبین و مصرف‌کنندگان آن برند می‌شود:
    پاسخ:
    پاسخ به این سؤال شاید به نظر بدیهی است، اما حقیقتی غیرقابل‌انکار و درعین‌حال کمتر شناخته است. بهترین راه برای معرفی یک برند به‌عنوان یک برند برتر در صنعت خودش استفاده از یک قیمت بالا و ویژه است. قیمت همیشه یک پیام روان‌شناختی مرتبط باارزش را به مخاطب انتقال می‌دهد: اقلام و محصولاتی که از ارزش بالاتری برخوردار هستند، به نظر دارای ارزش بالاتری هم می‌باشند. محصولاتی که قیمت پایین‌تری دارند نیز به نظر ارزش پایین‌تری دارند. به همین منوال ساعت رولکس (Rolex) همواره باارزش‌تر از ساعت تایمکس (Timex) به نظر می‌رسد.

    مصرف‌کنندگان به‌طور مستقل قادر به قضاوت در مورد محصولات در هر طبقه محصولی نیستند. بنابراین، قیمت به‌عنوان یک اهرم کمکی و کوتاه کننده مسیر و فرایند قضاوت در این رابطه مورداستفاده قرار می‌گیرد تا از طریق در مورد خوب، بهتر یا بهترین بودن یک محصول قضاوت کنند.

    حالا شما باید با استفاده از یک محصول باکیفیت عالی از جایگاه عالی و فوق‌العاده که برای محصول خود انتخاب کرده‌اید، دفاع کنید و البته اگر پس پرداخت شدن قیمت توسط مصرف‌کنندگان آن‌ها را از قیمت تعیین‌شده پشیمان کنید، باید بدانید که کلمات خیلی سریع‌تر از چیزی که تصور می‌کنید در بین مردم به‌صورت دهان‌به‌دهان حرکت می‌کند و به‌سرعت موجب خارج شدن شما از بازار می‌شود.

    در ادامه چند نمونه از شرکت‌هایی را می‌بینیم که به‌درستی از این استراتژی استفاده کرده‌اند:

    استارباکس (Starbucks)
    استارباکس چگونه خودش را به‌عنوان یک برند ویژه و برتر معرفی کرده است؟ تزئینات داخلی فانتزی؟ استفاده از واژه‌هایی از قبیل باریستا (barista) برای پیشخدمت‌ها؟ ونتی (venti) برای حجم قهوه سرو شده؟ یا پری دریایی سبزرنگ استفاده‌شده بر روی لیوان و … ؟ این موارد همه و همه موارد مصنوعی هستند که به تجربه مثبت مصرف‌کننده دامن می‌زنند، اما چیزی که موجب برتر بودن این برند قهوه می‌شود قیمت انتخاب‌شده و معرفی‌شده این نوشیدنی توسط آن است.
    درزمانی قیمت استاندارد برای یک فنجان قهوه تنها یک دلار بود و در آن زمان بود که استارباکس خودش را باقیمتی معادل چهار برابر این قیمت به بازار معرفی کرد. حتی نام مستعار “4 دلاری” را برای خودش توسط مصرف‌کنندگان به دست آورد. از این طریق این برند موفق به کسب یک طبقه جدید از محصول در بازار نوشیدنی‌های داغ شد که همچنان آن را حفظ کرده و تمام ویژگی‌های دیگر به این موضوع دامن زده و می‌زنند.

    گری گوس(Grey Goose)
    کاری که استارباکس در بازار قهوه انجام داد، برند گری گوس موفق به انجام آن در بازار ودکا و نوشیدنی‌های الکلی شد. بر اساس قانون ودکا یک نوشیدنی بی‌رنگ، بی‌بو و بدون طعم است. بنابراین این نوشیدنی تقریباً تمام گزینه‌های در اختیار خودش برای معرفی شدن به‌عنوان یک برند برتر را ازدست‌داده بود و تنها گزینه موجود برای وی استفاده از برند خودش بود.

    آیا استفاده از یک شیشه یا قوطی فانتزی می‌تواند موجب معرفی شما به‌عنوان یک برند ویژه و برتر شود؟ بله می‌تواند، البته فقط و فقط درزمانی که باقیمت بالایی همراه شود. درواقع برند Absolute از کشور سوئد تنها با استفاده از یک شیشه رنگ‌شده و قیمت بالا، 60 درصد بالاتر از رهبر نوشیدنی‌های الکلی یعنی Smirnoff، وارد این بازار شد و بازار را از دست رهبر آن درآورد.

    پس برند گری گوس چگونه موفق به تکرار این فرایند در بازار نوشیدنی‌های الکلی یا Vodka شد؟ آیا واقعاً کیفیت بالاتری داشت؟ نه کیفیت خیلی تغییری نکرده بود و تنها از طریق قیمت موفق به کسب چنین موقعیتی شده بود. طبیعتاً زمانی که مصرف‌کننده قیمتی معادل دو برابر قیمت معمول بازار را برای یک محصول بپردازد، مطمئناً آن نوشیدنی در نظرش طعم بهتر و باکیفیت‌تری هم دارد!


    فقدان انتخاب
    برندها اغلب به مشتریان خود انتخاب‌های زیادی می‌دهند. برای محصولات ویژه و برتر، برخی شرکت‌ها تصور می‌کنند که باید انتخاب‌های بدون محدودیتی قائل شوند، اما حقیقت عکس این موضوع است. اگر می‌خواهید در بازار شمارا به‌عنوان یک برند برتر در نظر بگیرند، باید گزینه‌ها و انتخاب‌های کمتری را، خصوصاً در مرحله معرفی اولیه محصول، در اختیار مخاطب قرار دهید.

    داشتن انتخاب بیشتر فرایند بازاریابی و فروش و در ادامه انتخاب و خرید کردن برای مشتری را چالش‌برانگیزتر می‌کند. حالا فرض کنید در کنار این انتخاب قیمت بالایی هم داشته باشید که خودش این انتخاب را سخت‌تر هم می‌کند. بزرگ‌ترین مشکل در رابطه با ساعت‌های اپل همین موضوع بود. آن‌ها همگی گران‌قیمت بودند، درواقع قیمت آن‌ها در محدوده 399 دلار تا 17000 دلار با تنوع بسیار بالابود.

    دراین‌بین اغلب مصرف‌کنندگان اقدام به انتخاب ساعت‌هایی با رنج قیمتی 399 دلار تا 599 دلار می‌کردند که برای خودش رقم بالایی است. اما بااین‌وجود بجای داشتن احساس خوب از خرید یک محصول ویژه با مقایسه آن باقیمت‌های بالاتر همواره تصور می‌کردند که یک ساعت ارزان‌قیمت در دست دارند.

    همچنین آن دسته از مصرف‌کنندگانی هم که قیمت 17000 دلار را پرداخته بودند، قیمت را عادلانه نمی‌دانستند و پرداخت چنین قیمتی برای یک ساعت را احمقانه می‌دانستند.

    مسیر استراتژیک بهتر معرفی محصول باقیمت بالاتر نسبت به بازار و با تنوع کم و به‌صورت تک‌محصولی است، یعنی استراتژی که اپل برای گوشی‌های آیفون در نظر گرفته و تاکنون به آن عمل کرده است.

    https://www.ibazaryabi.com/%D9%85%D8...6%DB%8C%D8%AF/
  5. #15
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    10 استراتژی تاثیرگذار برای معرفی محصول جدید به بازار

    مهم نیست که چه محصول و یا سرویس جدیدی برای ارائه دارید، تا زمانی که راه مناسبی برای فروش و عرضه مناسب آن به بازار پیدا نکنید یقینا در فروش موفق آن شکست خواهید خورد. در این مقاله ما 10 مورد از کارآمدترین روش های موفق معرفی محصولات و خدمات جدید را معرفی می کنیم تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که محصولات و خدمات جدیدتان را به مشتریان هدفتان معرفی کرده اید.

    1- محصول جدیدتان را پیش از هرگونه معرفی به مشتریان فعلی نشان دهید.
    مشتریان فعلی شما گزینه بالقوه ای برای خرید محصول جدیدتان نیز خواهند بود. احتمال خیلی زیادی وجود دارد که مشتریان فعلی تان محصول جدیدتان را نیز خریداری کنند، بنابراین به آنان ارزش ویژه ای بدهید. حتی می توانید به صورت تک به تک با آنان ارتباط برقرار کنید و مزایای محصول و یا خدمتتان را توضیح دهید.

    2- از مشتریانتان بخواهید که برند شما را ترویج دهند.
    بازاریابی دهان به دهان موثرترین نوع تبلیغات می باشد، بنابراین می توانید برای این هدف از مشتریان فعلی و وفادار خود کمک بگیرید. به منظور ایجاد انگیزه می توانید برای آنان پاداش در نظر بگیرید. به عنوان مثال به ازای هر مشتری جدیدی که معرفی می کند برای سفارش وی به او تخفیف دهید.

    3- تا حد امکان مشتری را به تصمیم خرید نزدیک کنید.
    ارائه محصول به صورت رایگان به مشتریان بالقوه، مناسب ترین راه کار است. مثلا می توانید از نمونه های تستر و رایگان و یا کوپن های تخفیف استفاده کنید.

    4- پیشنهادهای جذاب و وسوسه انگیز ارائه دهید.
    می توانید برای اولین خرید به مشتریان قیمت های استثنائی ارائه دهید، همچنین می توانید از سیاست های فروشی همچون "یکی بخر، دو تا ببر استفاده کنید." پیش از اعلام هرگونه قیمت تبلیغاتی، حاشیه های پیاده سازی این طرح و مدت زمان پیشنهاد خود را بررسی کنید؛ همه جوانب کار را در نظر بگیرید تا طرح با موفقیت اجرا شود.

    5- بر مزایای پیشنهادتان تاکید کنید.
    اگر برایتان مقدور است در گوشه ای از وب سایتتان مزایای محصولات و خدمات خود را لیست کنید و در صورت ارائه پیشنهادات جدید صفحه وب سایتتان را با مزایای پیشنهادات جدید بروزرسانی کنید.

    6- از کارمندان تان کمک بگیرید.
    از کارمندان تان بخواهید تا حد امکان از محصولات و یا خدمات شما تعریف کنند. بدین منظور مزایای محصول/ خدمت جدید خود را خلاصه کنید و همه کارمندان (نه صرفا کارمندان فروش) را تشویق کنید تا این اطلاعات را تا حدامکان ترویج دهند. ابزارهای آنلاین شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و اینستاگرام می توانند برای این منظور موثر باشند.

    7- اخبار جدید را ایمیل کنید.
    از اطلاعات ذخیره شده مشتریان در پایگاه داده ها به منظور اطلاع رسانی در رابطه با محصولات و خدمات جدیدتان استفاده کنید. (البته پیش از این کار حتما اطمینان حاصل کنید که با این کار قوانین حفاظت از اطلاعات را نقض نخواهید کرد.) می توانید اخبار مربوط به پشنهادهای جدیدتان از جمله ارائه محصول/خدمت جدید، طرح ها و تخفیف های ویژه را به صورت خلاصه برای آنان ایمیل کنید.

    8- از سیستم همکاری در فروش استفاده کنید.
    همکاری در فروش به سیستمی گفته می شود که در آن تعداد زیادی واسطه (بازاریاب فروش مجازی) برای وب سایت فروشنده تبلیغ می کنند و در صورتی که تبلیغ آن ها منجر به فروش شود به آن ها پورسانت و سود فروش تعلق می گیرد. از مهم ترین مزایای این نوع بازاریابی می توان به این امر اشاره کرد که تنها در ازای قطعی شدن فروش به بازاریابان خود پورسانت می دهید، بنابراین هزینه ای بابت تبلیغات نمی پردازید. 9- تا جایی که می توانید افراد را از پیشنهادهایتان مطلع سازید.
    برای این منظور می توانید از وب سایت هایی که تبلیغات رایگان ارائه می دهند استفاده کنید. از طریق این وب سایت ها می توانید بدون هیچ هزینه ای نام برند و کسب و کارتان را در دسته بندی های مرتبط قرار دهید.
    10- نگاه ها را به سمت خود معطوف سازید.
    برای این منظور می توانید از مطبوعات استفاده کنید. دقت کنید ببینید کدام مجلات و یا روزنامه ها مخاطبینی دارند که می توانند مشتریان بالقوه شما باشند؟ می توانید در این نشریات توضیحاتی در رابطه با مزایای محصول جدیدتان به همراه عکسی مناسب قرار دهید.

    منبع : marketingdonut
    https://www.avanak.ir/caseblog/?Id=3324
  6. #16
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    رازهای موفقیت در بازاریابی محصول جدید


    دانشگاه تهران دانشکده مدیریت: رازهای موفقیت در بازاریابی محصول جدید یک محصول جدید و خلاقانه ساخته اید، ایمان دارید که موفق خواهد شد، مقدار قابل توجهی تولید کرده اید و برای فروش محصول آماده اید. اما هرگز از خود پرسیده اید برای فروش یک محصول جدید باید چه اقداماتی انجام دهید؟ چگونه باید محصول جدید خود را به بازار عرضه کنید تا فروش موفق داشته باشد؟ برای موفقت در بازاریابی محصول جدید چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ برای یافتن پاسخ سوالات با ما همراه باشید: ابتدا باید یک برنامه فروش برای خود تدوین کنید. باید برنامه ای دقیق و جزئی داشته باشید تا دقیقا بدانید می خواهید چه کنید و به چه کسی می خواهید بفروشید؟ به طور مثال به جای تلاش برای فروش به زنان، برنامه ای برای فروش به زنان با درآمد بالای متوسط و سن زیر ۳۰ سال داشته باشید یا به جای نوشتن واژه آقایان بنویسید آقایان با سن بالاتر از ۴۰٫ (در این مطلب می توانید به طور دقیق با مفهوم قسمت بندی بازار آشنا شوید) با این کار اثربخشی برنامه های بازاریابی شما بیشتر می شود و بهترمی توانید به مخاطب هدف خود دسترسی پیدا کنید. سپس باید یک برنامه برای فروش تدوین کنید. قبل از ابراز ناراحتی بابت لزوم نوشتن یک برنامه دیگر بدانید که این برنامه یکی برنامه مختصر کمی است. این برنامه باید شامل موارد زیر باشد: اهداف فروش: این اهداف باید خاص و قابل اندازه گیری باشند. سعی کنید این اهداف را به بخش های جزیی تر بشکنید: فروش صد واحد به مصرف کننده نهایی در این ماه و فروش ۱۵۰ واحد به خرده فروشان محلی در این ماه فعالیت های فروش: اینها مشخص کننده تاکتیک های شما هستند: چگونه می خواهید فروش داشته باشید. می خواهید از طریق یک وبسایت محصول را به مشتری نهایی عرضه کنید یا می خواهید در نمایشگاه صنایع محصول خود را به شرکت ها نشان دهید؟ روش های فروش مثل عرضه محصول از طریق ویزیتور به خرده فروش ها نیز جزء این بخش از برنامه است. روش دستیابی به مخاطب هدف: قرار است چگونه مخاطب شما به محصول شما دسترسی داشته باشد؟ وبسایت شما؟ بازار های اینترنتی مثل eBay و یا تبلیغات هدفمند؟ خود را جای مشتری قرار دهید و ببینید از کجا می توانید به محصول دسترسی داشته باشید. زمان بندی: در صورت نداشتن زمان بندی یا دچار شتابزدگی می شوید و یا وقت خود را تلف می کنید. چند تاریخ به برنامه خود اضافه کنید. سعی کنید تاریخ ها واقع بینانه باشند و موردی هم برای جبران عقب ماندگی (انعطاف پذیری) در برنامه قرار دهید. وجود زمان بندی باعث می شود در صورت نرسیدن به هدف فروش در مورد دلایل شکست خود را بررسی کنید. ساختن بازار

    اصلی ترین راز موفقیت در بازاریابی محصول جدید گرفتن بازخورد از مشتریان است. اگر می خواهید عرضه محصول جدید به بازار را یاد بگیرید باید ابتدا محصول خود را به صورت مستقیم به مشتری نهایی عرضه کنید. اولین فایده این قضیه این است که متوجه می شوید آیا برای محصول شما تقاضا وجود دارد یا نه. دوم این که مشتریانی به دست می آورید که مطمئن ترین و قابل اتکا ترین منبع بازخورد شما هستند. از نظرات آنها برای رفع ایرادات محصول، اصلاح در قیمت گذاری، بهبود ارائه سرویس و عرضه ویژگی های جدید استفاده کنید. باید بتوانید در فاز اولیه مشکلات محصول را بر طرف کنید و با تمام قوا وارد بازار شوید. حال اگر می خواهید مستقیما با مشتری نهایی در ارتباط باشید بمی توانید از وب و اینترنت استفاده کنید. وبسایت و فروشگاه اینترنتی خودتان (برای موفقیت در ساختن یک فروشگاه اینترنتی این مطلب را از دست ندهید) می تواند کانال خوبی باشد. علاوه بر این بازارهای اینترنتی (فروشگاه های بزرگ اینترنتی) نیز راه خوبی هستند. آنها مخاطب زیادی دارند و با یک تخفیف جالب می توانید توجه مخاطب را جلب کنید. برنامه مهمانی برای دوستان خودتان و دوستان آنها تدارک ببینید، به مشتریان احتمالی ایمیل بزنید و یا در جشنواره ها و همایش های محلی شرکت کنید. از طریق مشتریان اولیه دنبال سود نباشید بلکه تنها به ارتقای محصول و بررسی بازخورد مشتری فکر کنید. عرضه به بازار

    حال که نظرات مشتریان را دیدید و شنیدید در بسته بندی، ویژگی های جانبی و قیمت گذاری اصلاحات لازم را اعمال کنید. سپس وارد مرحله بعدی فروش یعنی فروشگاه های محلی و کوچک شروع کنید. شما برای جلب نظر آنها به نسبت فروشگاه های زنجیره و بزرگ شانس بیشتری دارید. می توانید راحت با مسئول اصلی صحبت کنید، به او پیشنهاد های جذاب بدهید و او نیز به دنبال دادن تمایز به خود در برابر رقبا است، پس احتمالا از محصول جدید شما استقبال کند. برای جلب نظر خرده فروشان حتما تصاویر و کاتالوگ محصول، نمونه کالا و برگه فروش به همراه داشته باشید و به طور خلاصه برتری های محصول و مشوق های خرید برای خرده فروش را توضیح دهید. گسترش بازار

    حال که دوران اولیه عرضه محصول را پشت سر گذاشتید و توانستید نظر مشتریان و خرده فروشان را جلب کنید باید سراغ دانه درشت تر ها بروید! فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، فروشگاه های معروف اینترنتی و مواردی از این دست. باید ابتدا فروشگاه خود را درست انتخاب کنید. بازه قیمتی کالا و درآمد خریداران بسیار در انتخاب این مورد مهم است (اگر هدف یک فروشگاه خریداران کم بضاعت است و قیمت کالاها به نسبت پایین است نباید یک محصول لوکس و تراز اول را در آن بازار عرضه کنید) در مواجهه و معامله با این فروشندگان باید در نظر داشته باشید که فروش تنها آغاز کار است و مسائلی مثل عمل به برنامه تحویل کالا، مرجوعی؛ تبلیغات و … اهمیت زیادی دارد. پس باید وقتی کار خود را گسترش دهید و وارد سطح جدیدی کنید که پایه ها و زیرساخت های کسب و کار شما به اندازه کافی گسترش یافته باشد. یکی از دلایل شکست در عرضه محصول جدید به بازار شتابزدگی در توسعه است (عوامل شکست عرضه محصول جدید به بازار را در این مطلب بخوانید) چند نکته جانبی

    برای موفقیت در بازاریابی محصول جدید این چند نکته نیز حائز اهمیت است:
    • انتخاب بازار جدید: اگر در بازاری وارد شده اید که تعداد زیادی کسب و کار مشابه مدتها در آن کار کرده اند و جا افتاده اند کار شما برای رقابت سخت است. به جای ورود به بازار دیگران برای خود یک بازار جدید ایجاد کنید.
    • استفاده از فرصت های ویژه: فرصت های خاصی برای عرضه محصول مثل نمایشگاه های فصلی، نمایشگاه های تخصصی و یا برنامه های ویژه فروش در فروشگاه های زنجیره ای وجود دارند که می تواند برای موفقیت شما موثر باشند. از این فرصت ها حداکثر بهره را ببرید.
    • فضای مجازی: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می توانند با هزینه به نسبت کمتر از دیگر کانال ها محصول شما را به مخاطبان زیادی معرفی کنند. استفاده از فضای مجازی برای معرفی محصول هزینه های شما را کاهش می دهد.
    • رعایت راستگویی: اگر ادعایی برای محصول خود دارید و نمی توانید آن را عملی کنید (ادعا در مورد سرویس عرضه یا ویژگی های محصول) به اعتبار خود آسیب می زنید. اعتبار کسب و کار را نباید برای موفقیت فروش یک محصول بر باد داد.
    • صبور بودن: شکیبا باشید، اگر محصول شما خیلی سریع رشد نکرد نگران نباشید. عرضه محصول موفق نیازمند زمان و صبر است.


    http://blog.vla.ir/%D8%B1%D8%A7%D8%B...8C%D8%AF.html/
  7. #17
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    چگونه محصول جدید خود را وارد بازار کنیم؟

    ورود موفق یک محصول جدید به بازار و وارد کردن آن به چرخه فروش سازمان، مستلزم رعایت و توجه به برخی پیش نیازهاست. اجرای صحیح فرآیند معرفی محصولات یا خدمات جدید به بازار، نقشی حیاتی در موفقیت سازمان و توسعه قلمروی بازار آن خواهد داشت.
    ورود محصولات جدید به بازار همواره در صدر اخبار رسانه های تبلیغاتی بوده، چرا که مصرف کنندگان مدرن عطش فراوانی به تجربه محصولات تازه دارند. گاه ورود محصولات جدید به قدری پر هیاهو صورت می پذیرد که برای مدتی هرچند کوتاه ذهن بسیاری از انسانها را به خود مشغول می سازد.
    برای مثال معرفی گوشی جدید سامسونگ که همین اواخر به بازار آمد و یا حتی ورود و عرضه سری آخر از مجموعه کتابهای هری پاتر که خیلی علاقه مندان آن را در اقصی نقاط دنیا ساعتها به صف کرده بود ، ورود بستنی فالوده ای میهن به بازار که در زمان بسیار کوتاهی معروف شد، از جمله ورودی های پر سر و صدا به بازار بودند.
    وارد کردن محصولات تازه به بازار نیازمند انجام اقداماتی چند ازجمله در زمینه بازارسنجی، تحقیقات و برنامه ریزی راهبردی است. اما مهمتر از هر چیز، چاشنی کردن خلاقیت و نوآوری، چه در طراحی محصولات و چه در معرفی آن به بازار است. میدان رقابت همواره سنگین و بی رحم است و کسانی پیروز این میدان خواهد بود که متفاوت باشند و تاکتیکی متمایز به کار برند.
    در این میان کسب و کارهای کوچک با مسائل و موانع دشوارتری روبه رو خواهند شد و باید هر طور که شده از فرصت های موجود بهره برده و با حرفی متفاوت وارد بازار شوند.
    فرآیند ورود محصول جدید به بازار همزمان با مراحل نهایی تکمیل محصول صورت می پذیرد و در صورت اطمینان نسبت به کارآیی و کیفیت محصول خود، باید در مرحله بعد برای ورود و معرفی آن به بازار اقدام کنیم. قبل از ورود کامل به بازار، ابتدا بازخوردهای مصرف کنندگان هدف از نمونه های محصولاتتان را دریافت کنید و درصدد رفع مشکلات و نواقص احتمالی و بهسازی محصول یا خدمت خود برآیید و هرگز کیفیت را فدای سرعت نکنید.
    معرفی محصولات تازه به بازارعلاوه بر جذب مخاطبان، موجب آگاه شدن جامعه نسبت به محصول یا خدمات ما می گردد. فرآیند ورود به بازار می بایست جنبه ای آگاهی بخش و کمی هیجان انگیز داشته باشد تا روح و روان مخاطب را با خود درگیر سازد.
    توصیه هایی برای موفقیت محصول جدید:
    1- مشاوره بگیریم
    2- مخاطب هدف خود را شناسایی کنیم
    3- رقبای خود را بشناسیم
    4- فهرستی از ویژگی های محصول خود تهیه کنیم
    5- برتری منحصر به فرد داشته باشیم
    6- یک بسته بندی جذاب طراحی کنیم
    7- از ابزار ششگانه ترویج، بجا و به صورت یکپارچه استفاده کنیم
    8- سیاست توزیع درستی را به کار گیریم
    9- سیاست قیمت گذاری شایسته ای داشته باشیم
    10- جامعیت نگری را در تمام رفتارهای سازمان جدی بگیریم

    چگونه محصول جدید خود را وارد بازار کنیم؟ » آموزشگاه بازارسازان | مرکز آموزش مهارت های بازاریابی و فروش
  8. #18
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    چگونه محصول خود را در ویدئوی تبلیغاتی معرفی کنیم؟

    امروزه ویدئو یکی از المان های تاثیر گذار در بازاریابی اینترنتی است. این را همه ما به خوبی می دانیم که مخاطبان دیدن ویدئوها را به خواندن متون ترجیح می دهند. طبق آمارهای جهانی هم پرطرفدار بودن ویدئو نسبت به سایر فرمت ها ثابت شده است. یک ویدئوی تبلیغاتی تا 5 برابر نسبت به یک متن تبلیغاتی می تواند روی مخاطبین تاثیر بگذارد. همین قضیه باعث شده است که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی و همچنین سنتی از ویدئو برای تبلیغات محصولات و خدمات خود استفاده کنند. در این مقاله قصد دارم درباره چگونگی معرفی محصولات در ویدئوهای تبلیغاتی صحبت کنم. پس اگر می خواهید بدانید چگونه محصول خود را در ویدئوی تبلیغاتی معرفی کنیم؟ همراه همیار وب باشید.

    چگونه محصول خود را در ویدئوی تبلیغاتی معرفی کنیم؟

    بازاریابی ویدئویی به یکی از ابزارهای حرفه ای در دنیای بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. توسط تبلیغات ویدئویی می توان مخاطبان را تا 10 برابر بیشتر به خرید یک محصول ترغیب کرد. چرا که از طریق ویدئو خیلی راحت تر می توان ویژگی های یک محصول را به مخاطبان القاء کرد. در ادامه نکاتی را برای معرفی محصول در ویدئوهای تبلیغاتی عنوان می کنم تا شما هم بتوانید در ویدئوهای تبلیغاتی خود مخاطبانتان را شگفت زده کنید.

    طراحی داستان و استفاده از آن در ویدئو

    با طراحی یک داستان و استفاده از آن در ویدئوی تبلیغاتی خود می توانید نظرات بسیاری از مخاطبانتان را به ویدئوی خود جلب کنید. سعی کنید داستانی را مرتبط با موضوع ویدئوی خود درست کنید و در ویدئوی خود به بیان آن بپردازید. سعی کنید موضوع داستان خود را به استفاده از محصول خود ربط دهید. داستان همان چیزی است که مردم علاقه مند به شنیدن آن هستند. در داستان خود می توانید مثلا از تجربه شکست خود بگویید و طوری رفتار کنید که با استفاده از ابزاری مشابه محصول خود توانستید از آن شکست رهایی یابید.
    به عنوان مثال شما قصد تبلیغ محصولی در زمینه لاغری را دارید. می توانید از زمان های چاقی خود و مشکلاتی که داشته اید داستانی طراحی کنید و در ویدئوی خود آن را توضیح دهید. (نیاز نیست داستان کاملا واقعی باشد) و در آخر ویدئو مثلا بگویید از چه طریقی به وزن ایده آل خود رسیده اید. در واقع این همان تبلیغ محصول اصلی خودتان است.

    متاسفانه بسیاری از شرکت ها هستند که به جای اینکه مزیت های محصول و خدمات خود را در ویدئوی تبلیغاتی خود بیان کنند ویژگی های آن را می گویند که این بدترین حالت برای تبلیغات یک محصول در بازاریابی ویدئویی است. معمولا ویدئوهایی از این نوع، کسل کننده بوده و اصلا با استقبال مخاطبان همراه نمی باشد. مخاطبان هم تمایلی به دیدن این گونه ویدئوها ندارد و معمولا در همان دقایق ابتدایی از دیدن ادامه ویدئو صرف نظر می کنند.
    حتما به این مورد توجه کنید که داستان شما نباید زیاد طولانی باشد و سعی کنید در تایم کمی بتوانید پیام اصلی خود را به مخاطبان خود منتقل کنید. معمولا ویدئوهای طولانی کمتر دیده می شوند.

    بیان داستان مخاطب پسند

    برای طراحی داستانتان، خود را جای مخاطب بگذارید. ببینید اگر شما جای مخاطب بودید انتظارتان از این ویدئو چه بود؟ آیا شما دوست دارید ویژگی های یک محصول را بدانید یا اینکه نحوه استفاده از آن و رفع نیازتان را؟ مطمئن باشید هر فردی دوست دارد بداند که با تهیه محصول مورد نظر چه نیازهایی از آن بر طرف می شود تا اینکه آن محصول چه ویژگی های منحصر به فردی دارد.
    بیش از 80 درصد مصرف کنندگان گفته اند که زمانی تصمیم به خرید محصولی کرده اند که نحوه کار کردن با آن را دانسته اند و رفع نیازشان را در تهیه آن محصول دیده اند.

    ترغیب مخاطبان به دیدن کامل ویدئو

    باید سعی کنید مخاطب خود را از همان ابتدای ویدئو ترغیب به دیدن کامل ویدئوی خود کنید. برای این کار می توانید در همان ابتدای ویدئو پیشنهاد ویژه ای به او بدهید تا از این طریق او را ترغیب به دیدن ویدئوتان تا انتها کنید. مثلا می توانید ابتدای ویدئوی خود بگویید که در انتهای این ویدئو یک سورپرایز ویژه براتون دارم و بهتون پیشنهاد می کنم این ویدئو را تا انتها ببینید. حالا این سورپرایز ویژه می تواند همان محصول اصلی شما باشد. در کل باید سعی کنید کاری کنید که مخاطبان شما ویدئوی تبلیغاتی شما را کامل ببینند.

    داشتن فن بیان قوی

    آخرین و مهمترین موردی که در ساخت ویدئوهای تبلیغاتی می توانم به آن اشاره کنم داشتن فن بیان قوی است. شما باید بتوانید از طریق صحبت کردن با مخاطبانتان آن ها را جذب خود کنید. باید بدانید چه جاهایی از چه لحن هایی استفاده کنید که بتوانید از این طریق ارتباط صمیمانه ای با آن ها برقرار کنید. با استفاده از اصطلاحات و تکیه کلام های منحصر به خود تا حدودی می توانید خودتان را در ذهن مخاطبانتان جای دهید.

    جمع بندی و سخن آخر

    سخن آخر این است که ویدئو یکی از تاثیر گذارترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی است. امروزه مردم ویدئوها را خیلی می بینند. همین باید عاملی باشد تا شما روی بازاریابی ویدئویی متمرکز شوید. همانطور که الان اینستاگرام محبوب است و بازاریابان زیادی از آن برای بازاریابی محصولات خود استفاده می کنند ویدئو هم محبوبیت های خاص خود را دارد و می توان از آن به عنوان یکی از تاثیر گذارترین ابزارها برای معرفی محصولات خود و فروش آن ها استفاده کنید. مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره کردم را رعایت کنید اگر می خواهید ویدئوهای جذاب و تاثیر گذار بسازید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.

    چگونه محصول خود را در ویدئوی تبلیغاتی معرفی کنیم؟ - همیار وب
  9. #19
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    چگونه ارزیابی صحیحی از بازار پیدا کنیم؟


    وقتی شرکتی می خواهد محصول جدیدی را راهی بازار کند تحقیقات سخت و نفس گیر تحقیقات بازار آغاز می شود. هدف از این تحقیقات شناخت از جامعه مصرف کننده، نحوه معرفی محصول، برآورد هزینه ها و قیمت برای دست یابی به موفقیت حداکثری است. هر هزینه و هر لحظه ای که برای این مهم صرف می شود ارزشمند است. برای دسترسی به حداکثر موفقیت معرفی یک محصول جدید به بازار هدف چه نکته هایی در تحقیقات بازار اولویت بیشتری دارد؟
    • بررسی منطقه جغرافیایی و آمار گیری دقیق از بازار هدف در آن ناحیه؟
    • تعیین دامنه یا محدوده قیمت گذاری و کسب سود مناسب از فروش هر محصول؟
    • تعیین میزان تولید و برآورد تسهیلات و تجهیزات در دسترس برای تولید انبوه محصول؟
    • شناخت دقیق از مصرف کننده مورد هدف در بازار؟ آیا محصول شما برای سن خاصی تولید می شود؟ مثلا فقط برای جوانان؟ فقط یک کالای مردانه؟ یا یک کالای زنانه؟ یا مادران باردار؟ یا همه اعضای خانواده؟
    • تحقیق در باره میزان در آمد و سبک زندگی مصرف کننده؟
    • برآورد زمان ارائه محصول؟ آیا محدود به زمان خاصی است؟ مثلا یک فصل خاص؟

    آن قدر گزینه های مختلف پیش روی سرمایه گذار و تولید کننده قرار می گیرد که کمی گیج کننده و دلهره آور است. به هر حال هیچ کارخانه ای نمی خواهد ضرر کند. از طرف دیگر با ارائه یک محصول جدید قصد دارد هر چه بیشتر در بازار مطرح و پیشرو باشد. برای یک شرکت فعال و نام آور همیشه مدیر بازاریابی با تیم تحقیقات بازار همکاری نزدیک و تنگاتنکی دارد تا بتواند اهداف قابل دسترس را به مرحله عمل در آورد. یکی از بهترین و سریع ترین روش های تحقیقات بازار DECIDE نام دارد که هر حرف آن برگرفته از یک روش است. آن ها را تک به تک بررسی می کنیم. D : مشکل بازاریابی را مشخص کنید.
    E: تمام عوامل موثر در تصمیم گیری را یک به یک یادداشت کنید.
    C: تمام اطلاعات را جمع آوری کنید.
    I : تمام گزینه ها بررسی و بهترین شان انتخاب شود.
    D: برنامه بازاریابی تعیین و اجرا شود.
    E: تصمیم گیری نهایی به دقت ارزیابی شود.
    سپس تیم یا گروه تحقیقات بازار با برآورد هزینه ها، برنامه را به مدیر بازاریابی برای تایید نهایی ارائه می دهد. پس از تایید، طرح در دو قالب کیفی و کمی مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرد:
    • تحقیق کیفی:


    در این قالب با تمرکز بر گروه کوچکی از مصرف کنندگان نهایی و آمارگیری و اندازه گیری نظرات مصرف کننده کندوکاو دقیق و نهایی محصول انجام می شود. حتی شاید لازم باشد با افراد مصاحبه شود و نظر آن ها را پس از استفاده از محصول پرسید. معمولا از میان این گروه کوچک، افرادی انتخاب و محصول به صورت هدیه یا مبلغ بسیار ارزان در اختیار مصرف کننده نهایی قرار می گیرد تا پس از استفاده، طی مصاحبه ای با جزییات نظر آن ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
    • تحقیق کمی :


    این روش بعد از ارائه محصول به بازار و در میان گروه های بیشتری از مصرف کنندگان انجام میش شود. هدف از این کار غربال گری آمارها برای برنامه ریزی اقتصادی آتی است. این کار معمولا با ایمیل، تلفن، ارسال پرسشنامه یا حتی پیامک انجام می شود. هر چند این روش کمی وقت گیر است ولی اطلاعات ارزنده ای از آن به دست می آید که بر تصمیم گیری های بعدی تولید محصول موثر است. شاید لازم باشد تغییراتی در محصول داده شود. یک شرکت موفق معمولا از روش های مختلفی استفاده می کند تا اطلاعات دقیق تری بانگرش مشتری مداری داشته باشد. این روش ها شامل چریکی، ویروسی، لاک پشتی، محک زدن روش ها، تخمین تقاضا و شبکه های آنلاین می باشد. تمام نتایج به دست آمده جمع آوری و توسط تیم بازاریابی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. معمولا تیم پس از بررسی، چارت ها و جداولی را تهیه و در اختیار مدیریت قرار می دهد.

    چگونه ارزیابی صحیحی از بازار پیدا کنیم؟ | تبلیغات محیطی آیینه تهران

    پس از ارائه آمارها شرکت تصمیم می گیرد تا با روانه محصول به بازار مرحله اول آزمایش را شروع کند. توجه کنید این روش قبل از ورود رسمی محصول به بازار است. اگر قصد دارید گروه یا گروه های بزرگتری از مصرف کننده نهایی را مورد ارزیابی قرار دهید باید برای پاسخ گویی به پرسش ها و تقاضای مشتری مجهز و آماده باشید. یک مثال ساده این موضوع را دقیق تر نشان می دهد. مسلما اگر یک بسته غذایی جدید می خواهد به بازار معرفی شود کافی است نظر مشتری در مورد طعم و نحوه ارائه سوال شود. ولی برای معرفی یک نرم افزار شما باید تیمی قوی داشته باشید تا ۲۴ ساعته بتواند مشتری را پشتیبانی کند. تحقیقات بازار کاری نفس گیر، پرهزینه و دلهره آور است. ولی اگر در مقیاس کوچک قبل از ورود رسمی محصول به بازار با دقت انجام شود نتایج بسیار خوبی به دنبال دارد. چنانچه تیم بازاریابی ندارید می توانید با جست و جو در اینترنت آمارهای تحقیقی جالب و زیادی در رابطه با عادات و نیازهای مصرف کنندگان برای محصولات مختلف پیدا کنید. می توانید با استخدام یک دانشجوی بازاریابی با هزینه اندکی از او بخواهید کار تحقیقات بازار را برای شما انجام دهد. اگر هزینه های لازم را دارید ولی تیم قوی بازاریابی ندارید، بهتر است قبل از شروع به تولید یک محصول جدید یک تیم تحقیقات بازار استخدام کنید تا سرفرصت و با دقت تحقیقات لازم را برای شما انجام دهد و مرحله به مرحله گزارشات را در اختیارتان بگذارد.

    چگونه ارزیابی صحیحی از بازار پیدا کنیم؟ | آژانس تبلیغات محیطی آیینه تهران ویژن
  10. #20
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    بازاریابی تجاری در فروش و پخش محصولات غذایی (trade marketing)

    بازاریابی تجاری (Trade Marketing) یکی از روش‌های بازاریابی B2B در فروش و پخش محصولات غذایی است. این روش را به اختصار می‌توان هنر بازاریابی محصولات تند گردش یا تند مصرف (ّFMCG) و تحریک تقاضا در زنجیره فروش محصولات غذایی-شوینده وبهداشتی دانست. بازاریابی تجاری فرآیندی هماهنگ است که در آن استفاده مفید از همه منابع زنجیره فروش با یک اتحاد استراتژیک بین “تأمین‌کننده” و “خرده‌فروش” به بالاترین سطح ممکن می‌رسد. با شروع این اتحاد، تولیدکننده به اطلاعات بهتری از روند بازار محصولات سوپرمارکتی دسترسی پیدا می کند؛ تیم بازاریابی تجاری بطور مداوم وظیفه اطلاع رسانی بازار محصولات غذایی- بهداشتی به تولیدکننده و یا شرکت پخش و توزیع را بر عهده می گیرد. همچنین درباره مزیت های رقابتی، نحوه چیدمان و سوددهی محصولات با خرده فروش تبادل نظر می کند. در این رویکرد از بازاریابی، تولیدکننده تنها نقش تأمین‌کننده را برای سوپرمارکت‌ها بازی نمی کند. بلکه همکار او در تکمیل فرآیند فروش در زنجیره فروش است. به بیان دیگر، هدف تولیدکننده صرفاً ورود کالای خود به قفسه‌ فروشگاه ها نیست؛ چه بسا تا زمان فروش کالا و حتی پس از آن نیز به کمک خدمات پس از فروش، همراه و شریک خرده‌فروشان خواهد بود.
    بازاریابی تجاری را می‌توان یک نگرش و دیسیپلین بازاریابی درنظر گرفت که بجای تفکر محض به مصرف کنندگان نهایی و تبلیغات گسترده تلویزیونی و محیطی، به دنبال افزایش تقاضا در زنجیره فروش است. بنابراین در یک تعریف جامع، بازاریابی تجاری به عنوان یک استراتژی بازاریابی معرفی شده است که زنجیره فروش را هدف قرار می‌دهد.
    چه کسانی بازاریابی تجاری را اجرا می کنند؟


    عموماً تولیدکنندگان بزرگ کالاهای مصرفی از بازاریابی تجاری بهره‌برداری می‌کنند. اما در نهایت، این کل زنجیره فروش است که از این امر منتفع می‌گردد. منظور از زنجیره فروش محصولات غذایی، چرخه حرکت محصول بین توزیع‌کننده، عمده‌فروش، خرده‌فروش و مصرف‌کننده نهایی است. اگرچه تولیدکنندگان بزرگی مانند کاله، گلرنگ و هنکل به کمک تیم های متخصص خود، حداکثر بهره را از بازاریابی تجاری می برند، تولیدکنندگان کوچکتر محصولات غذایی یا بهداشتی نیز می توانند با کمک شرکت های پخش و توزیع از این استراتژی بازاریابی بهره برداری و در هزینه های تبلیغاتی خود صرفه‌جویی کنند. پخش و توزیع کالاهای تند مصرف (FMCG) از طریق تیم‌های فروش و بازاریابی خود، به طور مداوم با مشتریان و سوپرمارکتها در ارتباط هستند. در حالیکه عمده فروشان فاقد چنین رابطه و توانایی بالفعلی هستند. شرکت های مستقل پخش و توزیع محصولات غذایی با تمرکز در بخش‌های مختلف مانند تحقیقات بازار، ارتباط با مشتریان، برنامه ‌و استراتژی بازار دارای ویژگی‌های منحصر بفردی نسبت به عمده فروشان هستند که صلاحیت آنها را در طرح‌ریزی و اجرای طرح‌های بازاریابی تجاری تأیید می‌کند.

    چرا تولید کنندگان محصولات غذایی به بازاریابی تجاری نیاز دارند؟


    در کل می توان ادعا کرد، بازاریابی تجاری راهبردی است که مشخص می‌کند چرا یک محصول بهتر از دیگری است، چرا یک محصول پول‌سازتر است و چرا یک محصول در قفسه نسبت به دیگری ارجحیت می‌یابد؛ ازاین‌روست که یک بازاریابی تجاری هوشمندانه می‌تواند محصولی ناموفق را به محصولی موفق تبدیل کند. در واقع تولیدکنندگان با چالش‌های متعددی در فروش محصولات خود روبرو هستند که نیاز آنها به بازاریابی تجاری را دو چندان می کند. موارد زیر سه نمونه از این چالش‌ها هستند.

    • قدرت چانه‌زنی خرده‌فروشان: صرف‌نظر از اینکه “خرده‌فروش” محصول را مستقیما از تولید کننده می خرد یا از عمده فروش و شرکتهای پخش، هنوز این نکته قابل تأمل است که او به میل خود کالاها را انتخاب می کند. در این راه بین تولیدکنندگان رقابت تنگاتنگی بوجود می آید که کدامیک در نظر خرده‌فروش ارجحیت یابند. زیرا خرده‌فروش در موقعیت قدرت است و به این مطلب نیز کاملاً آگاهی دارد. بنابراین از قدرت چانه‌زنی خود به بهترین نحو بهره می برد.
    • محیط رقابتی بسیار شدید: افزایش تعداد تولیدکنندگان در 20 سال اخیر، فضای قضای رقابتی محصولات FMCG را بسیار شدید و بی‌رحم کرده است. به همین دلیل خرده‌فروش‌ها باید به محصول باور داشته باشند تا آن را در ویترین خود به نمایش و فروش بگذارند. تیم بازاریابی تجاری از این نظر می تواند خرده فروش را قانع کند که محصول مورد نظر او مزیت‌های رقابتی و سوددهی بیشتری نسبت به محصولات دیگر داشته و ارزش نمایش را دارد.
    • فضای محدود در سوپر مارکتها: از نظر لجستیکی، مغازه‌ها حجم محدودی برای نمایش محصولات دارند و تعداد قفسه‌ها محدود است. همین فضای محدود عرصه رقابت بین تولیدکنندگان را تنگ‌تر می کند. تیم بازاریابی تجاری با انعقاد قراردادهای مختلف مانند اجاره شلف، خرید ویترین کالا یا یخچال و غیره می تواند نقش مؤثرتری در اختصاص فضایی مناسب به محصولات خود ایفا کند.

    چگونه در 6 گام، استراتژی بازاریابی تجاری را برای محصولات خود خلق کنیم


    1. راه اندازی تحقیقات بازار
    2. ارائه برنامه توسعه محصولات
    3. برندینگ محصولات
    4. ایجاد اتحاد استراتژیک با خرده فروشی‌ها
    5. تعریف برنامه روابط عمومی و تبلیغات
    6. اجرا و کنترل برنامه های فوق

    شرکت پخش عقاب با گسترش و تنوع فعالیت‌های خود در 10 سال گذشته، واحدهای خود را توسعه داده و امروز با داشتن 13 واحد ستادی و 9 واحد عملیاتی فروش محصولات سوپرمارکتی تلاش می‌کند تا بهترین خدمات فروش و پخش محصولات FMCG را به مشتریان ارائه داده و رضایت همه‌جانبه آنان را فراهم آورد. تیم های تخصصی شرکت پخش عقاب حداقل در سه گام از استراتژی تریدمارکتینگ یعنی تحقیقات بازار، برنامه توسعه محصولات، روابط با خرده فروشی‌ها مهارت و تجربه کافی دارد و در این سه زمینه به تأمین کنندگان خود مشاوره می دهد؛ با استفاده از بازاریابی تجاری می‌توان امیدوار بود که خرده‌فروش تمایل بیشتری به برند ما پیدا کند. در زیر برخی از مسؤولیت‌های تیم‌های بازاریابی تجاری شرکت پخش عقاب معرفی شده است:

    1. بررسی حضور همیشگی سبد محصولات در سوپرمارکت‌ها و چیدمان مناسب آن‌ها در قفسه‌ها
    2. کنترل مداوم سفارش خرید از طرف سوپرمارکت‌ها و تحقیقات درباره علل کاهش سفارش
    3. استفاده از پروموشن های فروش، اجاره شلف و خرید استند به منظور افزایش فضای نمایش محصولات در سوپرمارکت‌ها. در مقاله لحظه های حیاتی در بازاریابی به اهمیت چنین روشهایی در فروش محصولات سوپرمارکتی به تفصیل اشاره شده است. به عنوان مثال قراردادن استندهای خلاقانه در محل های حساس فروشگاه (POS-Display )، یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر رفتار مصرف کنندگان در پروسه خرید است.
    4. تعیین بخش های جذاب بازار از منظر میزان فروش و ارائه طرح های تخفیف و پروموشن هدفمند به فروشگاه‌های برتر
    5. استفاده از ابزارهای فیزیکی بازاریابی تجاری در فروشگاه‌های بزرگ مانند پوستر، بنر، بروشور، صفحات نمایش و کیوسک های لمسی تبلیغات


    بازاریابی تجاری در فروش و پخش محصولات غذایی (trade marketing) | پخش عقاب
+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 3 نخست 123 آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 23

موضوعات مشابه

  1. راه های کم‌هزینه برای معرفی محصول به بازار و تبلیغ آن
    توسط SARA در انجمن آموزش های مارکتینگ
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/30, 18:49
  2. معرفی استارتاپ بازآرتچه - فروش محصولات دست ساز هنری
    توسط Admin در انجمن استارتاپ های نوپا
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/22, 11:31
  3. تجربه استارت آپی با محصول جدید گوگل
    توسط SARA در انجمن سایر آموزش های استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/12, 13:12
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/07, 21:46
  5. هرم چشم انداز- استراتژی- محصول
    توسط Admin در انجمن لین استارتاپ (ناب) - Lean Startup
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/05, 15:41

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش