بازاریابی اپلیکیشن های موبایل: استراتژی هایی برای موفقیت
فرایند بازاریابی اپلیکیشن های موبایل، فرایند پیچیده ایست که زمان و تلاش زیادی را می طلبد.
با این حال چنانچه استراتژی های بازاریابی اپلیکیشن به درستی برنامه ریزی و اجرا شوند، مزیت های بسیاری به همراه خواهد داشت. بنابر این سوال این است که چگونه استراتژی های بازاریابی اپلیکیشن خود را برای رسیدن به موفقیت تدوین کنید.
اولین نکته این است که بر کاربران اپلیکیشن خود تمرکز کنید. شما با افراد سر و کار دارید، بنابراین باید رفتار موبایلی آن ها را پیش از شروع یک استراتژی بازاریابی خاص مطالعه کنید.
در ادامه چهار مرحله برای دستیابی به موفقیت در مسیر تلاش های بازاریابی اپلیکیشن تشریح می شود:

  • مطالعه الگوهای رفتاری مشتریان


اولین و مهمترین چیز این است که روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید و بدانید که از چه راه هایی می توانید آن ها را با اپلیکیشن خود درگیر کنید. آن ها را مشتاقانه مطالعه کنید و الگوهای رفتاری منحصر به فرد آن ها را تشخیص دهید.
یکی از راه های موثر برای تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان مطالعه روی افرادی است که از وبسایت شما دیدن می کنند. از این راه می توانید بفهمید که از چه وسیله ای استفاده می کنند؟

  • هدف اصلی خود را به خاطر داشته باشید


هدف اصلی شما فراهم آوردن بیشترین منفعت برای مشتریان با استفاده از اپلیکیشن شماست. به خاطر داشته باشید که مشتری کلید اصلی برای موفقیت در بازار اپلیکیشن است. بنابراین اطمینان حاصل کنید که از سرویسی که ارائه می دهید راضی باشد.
بدین منظور لازم است که تعامل زیادی با مخاطبان خود داشته باشید. به آن ها پیشنهاد هایی بدهید که نتوانند در مقابل آن مقاومت کنند. اطلاعات مبتنی برمکانِ مفید به آن ها ارائه بدهید. به آنها کمک کنید که اطلاعات خود را با دوستانشان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. همچین می توانید برای گرفتن بازخورد فوری، در اپلیکیشن خود سرویس امتیاز دهی و نظر سنجی قرار دهید.
بازاریابی اپلکیشن برای شما به عنوان یک بازاریاب امری حیاتی است. بازاریابی اپلیکیشن به شما کمک می کند که با کاربران نهایی خود در لحظه، ارتباط مستقیم داشته باشید. به این واقعیت توجه کرده و سعی کنید همیشه بهترین تجربه کاربری را برای مخاطبان خود فراهم کنید.
هنگامی که اپلیکیشن شما در بازار به موفقیت رسید، پس از آن می توانید به کسب درآمد از طریق تبلیغات و اضافه کردن فیچرهای پولی در آن فکر کنید.

  • اصلاح استراتژی بازاریابی


پس از مراحل فوق، می بایست استراتژی های بازاریابی خود را اصلاح کنید. این مرحله شامل یک فرایند طولانی برنامه ریزی است. از جمله تشکیل یک تیم که مسئولیت رسیدگی به جنبه های مختلف طرح را بر عهده دارد؛ این جنبه ها عبارتند از: انتشار و تبلیغات خدمات، جمع آوری و پردازش اطلاعات، انتخاب بهترین پلتفرم موبایلی برای بازاریابی اپلیکیشن مورد نظر.
همچنین می بایست برای انتخاب بهترین دوره زمانی به منظور فعالیت های تبلیغاتی، تصمیم گیری کنید. این امر به این بستگی دارد که فعالیت تبلیغاتی شما کوتاه مدت باشد یا بلند مدت.
در صورتی که بخواهید یک تعهد بلند مدت بدهید، باید در مورد برنامه ریزی ، نگهداری و اجرای مراحل مختلف فرایند بازاریابی اپلیکیشن تصمیم گیری کنید.

  • انتخاب درست تکنولوژی موبایل


مرحله نهایی، انتخاب درست تکنولوژی موبایل برای بازاریابی اپلیکیشن شماست. این مرحله شامل انتخاب تاثیر گذار ترین مدیا ها برای تبلیغات اپلیکیشن شما می باشد. بسته به زمان انتشار، ان مدیاها می توانند طیف گسترده ای از فضای دیجیتال را در بر بگیرند. مانند وب سایت ها،فضای تبلیغات برنامه های موبایلی و همچنین شبکه های اجتماعی.

https://www.adtooapp.com/marketing-applications/