-
گران قیمت ترین تیم حاضر در جام جهانی روسیه 2018
برزیل باارزشترین تیم فوتبال حاضر در جام جهانی 2018 است. این جمله را نتایج بررسیهای پورتال انتقال بازیکنان آلمان در 32 تیم حاضر در جام جهانی تایید میکند. این پورتال برآورد میکند که مجموع قیمت برآوردی بازیکنان تیم برزیل 673 میلیون یورو است. همچنین آلمان و فرانسه با ارزشی حدود 363.5 میلیون یورو، مشترکاً در جایگاه دوم قرار دارند. تیم فوتبال ایران نیز با ارزشی تقریبی 42.4 میلیون یورو پایینتر از کره جنوبی و استرالیا در رده 25م این فهرست جای دارد.
یک تفاوت عمده میان سه تیم حاضر در بالای این لیست تعداد بازیکنان خارج از کشور است. بر اساس بررسیهای به عمل آمده 88 درصد از بازیکنان تیم برزیل در لیگهای خارج از کشور خود بازی میکنند. این در حالی است که تنها 41.7 درصد از بازیکنان تیم آلمان و 58.3 درصد از بازیکنان تیم فرانسه در لیگهای خارجی بازی میکنند.
طبق نتیج این مطالعه، کشور انگلستان کمترین صادرات بازیکن به لیگهای خارجی را دارد. تنها 4.3 درصد از بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور در لیگهای خارجی کسب درآمد میکنند. ارزش بازاری تیم فوتبال انگلستان 279 میلیون دلار است و در جایگاه دهم باارزشترین تیمها جای دارد.
http://sarmayedar.com/Images/UploadI...جهانی.jpg
گران قیمت ترین تیم حاضر در جام جهانی روسیه 2018 [اینفوگرافی] - سرمایه دار
-
جام جهانی چگونه اقتصاد روسیه را زیر و رو خواهد کرد؟
همانطور که میدانید امسال روسیه برای اولین بار میزبان مسابقات جام جهانی است. ۱۱ شهر در روسیه قرار است میزبان جام جهانی روسیه باشند. جالب است بدانید که این مسابقات تاثیرات به شدت شگفتآوری در اقتصاد روسیه خواهند داشت. در این مقاله نگاهی به تاثیرات مسابقات جام جهانی روسیه بر اقتصاد این کشورخواهیم داشت.
تاثیر جام جهانی روسیه بر اقتصاد این کشور
مسابقات جام جهانی پیشرو میلیونها طرفدار فوتبال در سراسر جهان را به روسیه خواهد کشاند. اصولا مسابقات ورزشی در مقیاس جهانی نقش بهسزایی در بهبودی تصویر آن کشور نزد جهانیان خواهد داشت.
هزینههای جام جهانی روسیه چقدر است؟
مسابقات پیشرو در روسیه پرهزینهترین مسابقات جام جهانی در تمام تاریخ خواهد بود. گزارشات نشان دادهاند که هزینۀ روسیه برای این مسابقات چیزی حدود ۱۱ میلیارد محاسبه شده است که این رقم شامل هزینههای زیرساختی مهم و هزینههای استادیوم نمیشود. (۷۰% این هزینهها از طریق دولت روسیه تامین میشود و ۳۰% توسط سرمایهگذاران خصوصی)
اولین سوالی که بعد از دیدن این آمار به ذهن خطور میکند، این است که چرا این جام جهانی چنین هزینههای هنگفتی برای روسیه دارد؟ این حجم هزینه به دلیل زیرساختهای ورزشی توسعه نیافته در روسیه است یا تلاش برای جذب سرمایهگذاران؟
برای پاسخ لازم است که نیمنگاهی به آمار هزینههای روسیه داشته باشیم.
۳۰% از کل بودجۀ برگزاری جام جهانی (۴.۱ میلیارد دلار) به ساختن زیرساختهای ورزشی ، ۵۰% از بودجه (۶.۸ میلیارد دلار) به بهبود خدمات حمل و نقل در این روسیه و بقیه بودجه به فعالیتهای جانبی اختصاص یافته. بنابراین همانطور که از این آمار پیداست بیشترین هزینۀ روسیه برای جام جهانی در بخش حمل و نقل صرف میشود.
در طول سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ هزینههای مرتبط با جام جهانی که سالانه چیزی حدود ۲ میلیارد بود، به طور نسبتا یکنواخت توزیع شده بود. اگرچه که این مقدار مبلغ ناچیزی نیست، اما این هزینه برابر فقط حدود ۱% از کل هزینههای ثابت سالانه و ۰.۲% از هزینههای تولیدات ناخالص ملی را شامل میشود. با این حال با وجودی که سرمایهگذاریهای زیربنایی اثرات متعدد غیر مستقیم دارند، اما در واقعیت سهم اقتصاد روسیه در مجموع بسیار بالاتر است.
با توجه به کل بلیطهای فروخته شده برای جام جهانی، این جام احتمالا چیزی حدود ۵۰۰.۰۰۰ گردشگر خارجی (بدون درنظر گرفتن گردشگرانی که با هدف جام جهانی نمیآیند) را به سمت روسیه جذب خواهد کرد. بنابرین در ماههای ژوئن و جولای فروشندگان، رستورانها و هتلها بیشترین نفع اقتصادی را از جام جهانی خواهند برد.
مسافران روسیه در جام جهانی چقدر پول خرج میکنند؟
تجربیات پیشین جام جهانی نشان داده است که فوتبالدوستانی که به حمایت از تیم ملی خود به کشور میزبان سفر میکنند، تقریبا دو برابر سفرهای گردشی معمول خود پول خرج میکنند. با توجه به هزینههای اقامت، غذا، نوشیدنی، سوغاتی و سایر هزینههای جانبی برآورد میشود که هر مسافر مجموعا چیزی حدود ۵.۰۰۰ تا ۸.۰۰۰ دلار خرج کنند.
بر اساس این ارقام، جمع کل مبالغ نقدی که از طریق مسافران در کشور روسیه به جریان میافتد، چیزی حدود ۲.۵ الی ۴ میلیارد دلار به مصرف داخلی کمک خواهد کرد. همین جریان در نیمۀ سوم و چهارم سال ۲۰۱۸ رشد صنعت خصوصی در روسیه را ۱ الی ۲ درصد افزایش خواهد داد.
تاثیرات جام جهانی روسیه در اقتصاد روسیه
علاوه بر تاثیرات مثبتی که این جام در افزایش درآمد خردهفروشان خواهد داشت، باعث ایجاد حجم زیادی از مشاغل اضافی میشود؛ مشاغلی از قبیل خدمات، حمل و نقل، تجارت، همینطور ایجاد تعداد زیادی از موقعیتهای شغلی موقت که در سال ۲۰۱۸ برای اهالی روسیه به وجود خواهد آمد. جالب است بدانید که حدود ۲۲۰.۰۰۰ شغل از قِبَل مسابقات جام جهانی ایجاد میشوند. مهمتر از تمام اینها چنین نتایجی به وضوح بر تولید ناخالصی کشور تاثیر خواهد گذاشت.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ولادمیر پوتین- رئیس جمهور روسیه- قصد دارد از فرصت جام جهانی فوتبال که از ۱۴ ژوئن تا ۱۵ ژوئیه در این کشور برگزار میشود، برای مطرح کردن روسیه به عنوان یک ابرقدرت جهانی و بخشیدن جانی تازه به مناطقی که با رکود رو به رو هستند، استفاده کند.
علاوه بر این مسابقات جام جهانی در طولانیمدت تاثیرات همه جانبهای روی سرمایهگذاریهای دولتی برای کشور میزبان دارد.
معاون نخستوزیر روسیه آرکادی دورکوویش Arkady Dvorkovich)) در خبرگزاریها اعلام کرده است که «در حال حاضر مسابقات پیشرفتهای اقتصادی کشور میزبان را موجب شدهاند و در طولانیمدت نیز تاثیرات بسیار مثبتی روی اقتصاد ما خواهند گذاشت».
قبلتر از جام جهانی روسیه میزبان بازیهای المپیک ۲۰۱۴ بود
همچنین روسیه پیش از این در زمستان ۲۰۱۴ برای اولین بار میزبان بازیهای المپیک بود. این مسابقات در شهر سوچی روسیه برگزار شد. هزینۀ بازیهای المپیک ۲۰۱۴ در سوچی چیزی حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد شده بود. همانند مسابقات جام جهانی، بازیهای المپیک نیز اعتبار ملی ویژهای به کشور روسیه بخشیدند و روسیه در ۲۰۱۴ باشکوهترین پرهزینهترین دورۀ المپیک را برگزار کرد.
این هزینههای ، شهر سوچی روسیه را به یکی از بزرگترین قطبهای گردشگری در دنیا تبدیل کرد که سالانه هزاران هزار توریست را به آنجا میکشاند. البته این هزینهها مخالفان بسیاری داشت؛ مخالفانی که معتقد بودند سیاستهای حکومت در این راستا هزینههای زیادی را هدر داده است.
بعدها حکومت روسیه اعلام کرد که هزینههای واقعی بازیهای المپیک شهر سوچی بسیار کمتر از مقدار اعلام شده بوده و بر اینکه این هزینهها صرف ساخت جاده و راهآهن برای این شهر شد، به شدت تاکید کرد.
جام جهانی چگونه اقتصاد روسیه را زیر و رو خواهد کرد؟ - ProSelfMade
-
کسبوکار میلیارد دلاری جام جهانی
مترجم: مریم رضایی جام جهانی فوتبال برزیل بالاخره شروع شد. این مسابقات کسبوکاری است که هر چهار سال یک بار علاوه بر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، دیگر بنگاههای اقتصادی در سراسر دنیا را دربرمیگیرد؛ از افزایش فروش برندهای بزرگ ورزشی و غیرورزشی اسپانسر در مسابقات گرفته تا رونق تبلیغات تلویزیونی، تحرک بنگاههای محلی و حتی افزایش فروش و تجارت تلویزیون در سراسر دنیا. با این حال، جام جهانی بیش از هر بنگاه دیگری برای خود فیفا یک کسبوکار میلیارد دلاری محسوب میشود.
درآمد کل فیفا از جام جهانی امسال ۴ میلیارد دلار است که ۶۶ درصد از جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بیشتر شده است.
مترجم: مریم رضایی جام جهانی فوتبال برزیل بالاخره شروع شد. این مسابقات کسبوکاری است که هر چهار سال یک بار علاوه بر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، دیگر بنگاههای اقتصادی در سراسر دنیا را دربرمیگیرد؛ از افزایش فروش برندهای بزرگ ورزشی و غیرورزشی اسپانسر در مسابقات گرفته تا رونق تبلیغات تلویزیونی، تحرک بنگاههای محلی و حتی افزایش فروش و تجارت تلویزیون در سراسر دنیا. با این حال، جام جهانی بیش از هر بنگاه دیگری برای خود فیفا یک کسبوکار میلیارد دلاری محسوب میشود.
درآمد کل فیفا از جام جهانی امسال ۴ میلیارد دلار است که ۶۶ درصد از جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بیشتر شده است. بخش اعظم این درآمد از فروش تلویزیونی و حق بازاریابی به دست میآید. به غیر از مسابقات المپیک، جام جهانی پردرآمدترین تورنمنت ورزشی است که از حواشی خود درآمدزایی میکند. سود خالص فیفا از جام جهانی برزیل ۲ میلیارد دلار خواهد بود.
تقریبا کل سودی که فیفا به دست میآورد از حق پخش تلویزیونی (7/1 میلیارد دلار) و حق بازاریابی (35/1 میلیارد دلار) برای شرکتهایی مانند آدیداس، هواپیمایی امارات، سونی، ویزا، هیوندای و کوکاکولا به دست میآید.
شرکتهای بزرگ به دلیل استقبال جهانی از مسابقات جام جهانی، همواره به دنبال این هستند که در این مسابقات هزینههای زیادی صرف بازاریابی کنند. در همین راستا، شرکت آدیداس بخش عمدهای از افزایش فروش هشت درصدی خود در سال ۲۰۱۴ را مدیون جام جهانی است. این شرکت اسپانسر اصلی این مسابقات است و توپ رسمی و لباس و تجهیزات ۹ تیم از ۳۲ تیم رقابتکننده را تامین میکند. هربرت هینر، رئیس شرکت آدیداس گفته امسال حدود ۴/۱ تا ۶/۱ میلیارد دلار به درآمد عملیاتی این شرکت افزوده میشود که مسابقات جام جهانی نقش مهمی در آن دارد.
مرکز تحقیقات فیفا، یک سال بعد از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی اعلام کرد 909 میلیون تماشاگر تلویزیون در سراسر جهان حداقل یک دقیقه از مسابقه فینال را در خانههای خود تماشا کردهاند. همچنین حدود 7/619 میلیون نفر حداقل 20 دقیقه متوالی، وقت اضافه مسابقه اسپانیا و هلند در ژوهانسبورگ را تماشا کردند. بیش از 2/3 میلیون نفر پوشش زنده مسابقات 2010 را حداقل یک دقیقه دیدهاند که میتوان گفت هر مسابقه بهطور میانگین 4/188 میلیون نفر بیننده داشته است.
جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بیش از هر تورنمنت دیگری تماشاچیان آمریکایی را جذب کرده بود، به طوری که شبکه تلویزیونی ESPN اعلام کرده به طور میانگین ۲۹/۲ میلیون خانوار و ۲۶/۳ میلیون نفر در آمریکا تماشاگر مسابقات ۲۰۱۰ بودهاند که افزایش ۳۱ درصدی نسبت به جام جهانی ۲۰۰۶ داشته است. مسابقه فینال بین هلند و اسپانیا پربینندهترین مسابقه جام جهانی با ۶/۱۵ میلیون تماشاگر بوده است.
با همه اینها، اداره کسبوکار جام جهانی چندان ارزان تمام نمیشود. فیفا برای انجمنهای شرکتکننده، تیمها و برنامه حفاظت از بازیکنان در جام جهانی برزیل 576 میلیون دلار هزینه کرده است که 37 درصد بیشتر از جام جهانی آفریقای جنوبی است.
بیشترین سهم از این هزینهها به جوایز نقدی مسابقات اختصاص یافته که ۷۵ درصد نسبت به رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۰ افزایش یافته است. تیمهای برنده جام جهانی امسال ۳۵ میلیون دلار و ۱۶ تیمی که در مرحله گروهی حذف میشوند، هر یک ۸ میلیون دلار دریافت میکنند. با در نظر گرفتن تعداد کل تیمها، بازیکنان و مدت زمان جام جهانی، هزینه هر بازیکن به ازای هر روز ۲۸۰۰ دلار خواهد بود.
کسبوکار جام جهانی از اواخر دهه 90 میلادی به دلیل جهش بزرگی که در حق پخشهای تلویزیونی ایجاد شد، رشد قابل توجهی کرده است. حق پخش تلویزیونی خارج از آمریکا برای جام جهانی 2002 و 2006 به میزان 2 میلیارد دلار فروخته شد که نسبت به دهه 90 افزایش 6 برابری داشته است. از سال 1998 تاکنون کل درآمد جام جهانی برای فیفا با افزایش 11 برابری روبهرو بوده است.
موفقیت مالی جام جهانی اثر بسیار مثبتی در رشد ورزش دارد. بودجه فیفا برای سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به میزان ۹/۴ میلیارد دلار تعیین شده که ۱۵/۲ میلیارد دلار آن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اختصاص دارد. به طور کلی، ۷۸ درصد (۸/۳ میلیارد دلار) از این ۹/۴ میلیارد به طور مستقیم در خود فوتبال سرمایهگذاری میشود (پروژههای توسعهای، مسابقات، نظارت).
https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D...A7%D9%86%DB%8C