ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    هوش مصنوعی قهرمان جام‌جهانی را مشخص کرد

    طرفداران سری بازی های فیفا به خوبی میدانند که هوش مصنوعی در این مجموعه نقشی بسیار اساسی ایفا می کند. در سال های اخیر با افزایش توانایی های هوش مصنوعی در این بازی، نحوه عملکرد بازیکنان بدون توپ و همچنین بازیکنان تیم حریف به کلی دگرگون شده است. امکان به کارگیری تاکتیک های پیچیده دفاعی و تهاجمی در بازی و فراهم شدن قابلیت بازی خوانی توسط بازیکنانی که توپ را در اختیار ندارند از جمله این تغییرات است. اما یکی از جالب ترین نمودهای بهبود وضعیت هوش مصنوعی در بازی های فیفا، پیش بینی مسابقات جام جهانی به وسیله شبیه سازی بازی ها و واگذار کردن هر دو تیم به هوش مصنوعی است.
    وبسایت سخت افزار: طرفداران سری بازی های فیفا به خوبی میدانند که هوش مصنوعی در این مجموعه نقشی بسیار اساسی ایفا می کند. در سال های اخیر با افزایش توانایی های هوش مصنوعی در این بازی، نحوه عملکرد بازیکنان بدون توپ و همچنین بازیکنان تیم حریف به کلی دگرگون شده است. امکان به کارگیری تاکتیک های پیچیده دفاعی و تهاجمی در بازی و فراهم شدن قابلیت بازی خوانی توسط بازیکنانی که توپ را در اختیار ندارند از جمله این تغییرات است. اما یکی از جالب ترین نمودهای بهبود وضعیت هوش مصنوعی در بازی های فیفا، پیش بینی مسابقات جام جهانی به وسیله شبیه سازی بازی ها و واگذار کردن هر دو تیم به هوش مصنوعی است. با وجود اینکه شاید این پیش بینی ها چندان صحیح از آب در نیایند (که به دلیل عدم لحاظ شدن جادوی فوتبال و لحظه ای بودن اتفاقات آن و تمرکز صرف بر روی منطق است) اما دانستن آنکه از بین 32 تیم حاضر در این مسابقات از نظر فنی کدام تیم شانس بیشتری برای کسب قهرمانی در بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان دارد بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد. در دوره های قبلی این پیش بینی ها چند هفته مانده به آغاز مسابقات منتشر میشد و حالا همین اتفاق در فاصله حدودا 2 هفته تا شروع بازی ها رخ داده تا هوش مصنوعی EA قهرمان جام جهانی 2018 روسیه را مشخص کند.
    آنطور که EA پیش بینی کرده، تیم های اروگوئه و روسیه از گروه A، اسپانیا و پرتغال از گروه B، فرانسه و دانمارک از گروه C، کرواسی و آرژانتین از گروه D، برزیل و کاستاریکا از گروه E، آلمان و سوئد از گروه F، بلژیک و انگلستان از گروه G و کلمبیا و لهستان از گروه H به ترتیب به عنوان تیم های اول و دوم به دور حذفی رقابت ها صعود کرده اند. در این مرحله نیز اروگوئه، فرانسه، برزیل، بلژیک، اسپانیا، کرواسی، آلمان و کلمبیا با شکست حریفان خود به دور یک چهارم پایانی راه پیدا می کنند. نکته جالب در این مرحله، حذف شدن انگلستان توسط کلمبیا در ضربات پنالتی و همچنین شکست تیم های پرتغال و آرژانتین به همراه دو ابرستاره خود توسط اروگوئه و فرانسه است. در یک چهارم نهایی نیز فرانسه، بلژیک، اسپانیا و آلمان حریفان خود را شکست داده اند تا تیم های راه یافته به نیمه نهایی همگی از قاره اروپا باشند. برزیل توسط بلژیک حذف شده و فرانسه نیز اروگوئه را از پیش برداشته است. سپس در نیمه نهایی فرانسه از سد بلژیک گذشته و آلمان نیز اسپانیا را شکست داده تا این دو تیم برگزار کننده فینال رقابت ها باشند. در رده بندی اسپانیا 2 بر 1 بلژیک را شکست خواهد داد تا مقام سوم را کسب کند و در بازی فینال که در پایان 120 دقیقه با نتیجه 1-1 به پایان رسیده، این فرانسه است که در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 رقیب قدرتمند خود را شکست داده و به دومین قهرمانی خود در تاریخ جام های جهانی رسیده است.
    شاید این پیش بینی در بسیاری از موارد درست به نظر برسد اما همان طور که اشاره شد ممکن است در برخی موارد اشتباه عمل کرده باشد و البته هرگز نباید فاکتور شگفتی ها را نیز دست کم گرفت. برای مثال پیروزی بلژیک بر برزیل، فرانسه بر آرژانتین و حذف انگلیس توسط کلمبیا از جمله موارد بحث برانگیز این پیش بینی باشند و از سویی راه پیدا نکردن تیمی مانند مصر از گروهی که اروگوئه، روسیه و عربستان سعودی در آن حضور دارند نیز کمی بعید به نظر می رسد. با این حال پیش بینی کردن یکی از لذت های جام های جهانی است که حتی با وجود اشتباه کردن چیزی از لذت آن کاسته نمی شود. به نظر شما کدام تیم قهرمان جام جهانی 2018 روسیه خواهد شد؟ آیا ایران از گروه خود به دور بعد صعود می کند؟
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوعات مشابه

  1. کاربرد مهم هوش مصنوعی _ بازاریابی
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 70
    آخرين نوشته: 2018/10/10, 09:32
  2. کاربرد مهم هوش مصنوعی _ جلوگیری از تقلب
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 2018/04/27, 08:12
  3. هوش مصنوعی خودسر!
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:19
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:18
  5. ۸۵ درصد مدیران سازمانی به دنبال هوش مصنوعی
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 16:44

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش