ایمیل مارکتینگ یکی از مناسب‌ترین و کم هزینه‌ترین ابزارهای بازاریابی می باشد، شاید شما هم دوست داشته باشید که از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید ولی به دلیل پیچیدگی و وقت‌گیر بودن آن تاکنون از آن استفاده نکرده‌اید در این مقاله راه‌هایی برای کمک به شما وجود دارد.
قبل از شروع طراحی، نوشتن و هر کار دیگری باید مخاطبان خود را شناسایی کنید، وقتی مخاطبان خود را شناسایی کردید تصمیم‌گیری در مورد چیزهایی که قرار است به آن‌ها بگویید آسان‌تر خواهد شد. شما باید تشخیص بدهید که مخاطبان اصلی شما چه کسانی هستند و از شما چه چیزی می‌خواهند؟ اگر شما لیستی از مشترکان دارید، یک راه برای شناسایی این است که تشخیص دهید آن‌ها چگونه ثبت‌نام کرده‌اند. اگر از طریق پرداخت مشترکین باشد آن‌ها مشتریان‌تان هستند، اگر از طریق وب‌سایت ثبت‌نام کرده‌اند پس آن‌ها مخاطب عام هستند. مخاطبان‌تان را پیدا کنید و پیش‌بینی کنید آن‌ها دوست دارند در ایمیل‌های‌شان چه چیزهایی بخوانند. زمانی‌که مخاطبان‌تان را شناسایی کردید در مرحله‌ی دوم باید محتوای خود را تشخیص دهید. محتوا باید به این سوالات پاسخ دهد: چرا باید مخاطبان این محتوا را دریافت کنند؟ چه اطلاعاتی برای مخاطبان مفید خواهد بود؟ هدف من از ایمیل مارکتینگ چیست؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند شما را در مسیر تولید محتوای مناسب برای ایمیل مارکتینگ‌تان هدایت کند. در مورد محتوایی که در حال حاضر می‌خواهید به اشتراک بگذارید مطمئن شوید. مخاطبان‌تان را از دست ندهید، محتوای جذاب برای آن‌ها ایجاد کنید مانند یک پست فیس‌بوک جالب، یک مقاله در مورد خود شرکت و خیلی چیزهای دیگر که احتمال می‌دهید برای آن‌ها جذاب باشد. مطالب شما باید مهم‌ترین بخش از خبرنامه شما باشد در این‌جا چند راهنمایی برای ایجاد و جمع‌آوری مطالب جذابی که با مخاطبان خود صحبت کنید وجود دارد که عبارتند از: 1) رفتار با مخاطبان خاص افرادی که در لیست ایمیل شما قرار دارند، به شما اجازه‌ی دسترسی به صندوق ورودی خود را داده‌اند. به آن‌ها دسترسی به مزایای خاص را به عنوان مشترکین بدهید. 2) مفید نگه‌داشتن آن در مورد ایمیل‌هایی که باز می‌کنید و حذف می‌کنید فکر کنید و حتی بعضا ایمیل‌هایی هستند که بدون اینکه باز کنید حذف می‌کنید. اطمینان کنید که محتوای خبرنامه شما چیزی ارائه کند که قبلا وجود نداشته است و خواننده برای اولین بار آن را می‌خواند و هم‌چنین مطالبی میل کنید که خواننده از آن لذت ببرد. 3) نشان دادن شخصیت‌ها هیچ‌کس میل‌های خشک و خسته‌کننده خبرنامه‌ها را نمی‌خواند، برای جذا‌ب‌تر کردن خبرنامه از اخبار شخصیت‌ها که برای افراد جالب‌تر است، استفاده کنید. 4) کوتاه نگه‌داشتن آن اکثر مردم هر روز با تعداد زیادی ایمیل بمباران می‌شوند، تا جای ممکن خبرنامه را کوتاه نگه دارید و هضم آن را آسان کنید. یکی از مهم‌ترین مراحل طرح ایمیل مارکتینگ تعیین اهداف است، این اهداف به شما نشان خواهد دارد که ارزیابی شما از انجام ایمیل مارکتینگ چگونه بوده است؟. اهداف می تواند چیزهای مختلفی باشد، افزایش مشترکین در سال اول، افزایش تعداد کلیک ها، یا مثلا افزایش فروش آنلاین. شما احتمالا می دانید که در ابتدا با نتایج قابل توجهی مواجه نمی شوید، اول باید شما تمام تلاش خود را برای افزایش متشرکین خود انجام دهید. سپس باید بین آنها با تولید محتواهای مناسب وفاداری ایجاد کنید و در نهایت بین محتواهای تولید شده محصولات و خدمات خود را پیشنهاد کنید. در نهایت شما باید تصمیم بگیرید که بهترین راه‌حل برای شما و مشتریان‌تان کدام است؟ وجود جدول زمان‌بندی به شما کمک خواهد کرد که کارها طبق زمان‌بندی اجرا شوند. جدول زمان‌بندی براساس نوع کسب و کار و محتوای ایمیل‌ها می تواند متفاوت باشد اما برای مثال یک جدول زمان‌بندی نمونه را در ادامه آورده شده است. روز اول: موضوعات خبرنامه و ایده های که برای تصاویر در نظر گرفته اید را مشخص کنید. روز دوم: محتواها را بنویسید، و تصاویری که می خواهید در آن استفاده کنید را در یک فولدر در کامپیوتر خود ذخیر کنید. روز سوم: یک طراحی خوب برای ساختار ایمیل خود ایجاد کنیدو محتواهای تولید شده به همراه تصاویر را در داخل آن قرارداده و HTML آن را بسازید. روز چهارم: اولین خبرنامه خود را ارسال کنید. امیدواریم این چهار مرحله در ایجاد یک طرح ایمیل مارکتینگ جامع برای کسب‌وکار شما کمک کند.


منبع: http://www.ibazaryabi.com


https://ipt24.com/blog/%da%86%da%af%...c%d9%86%da%af/