بسیاری می‌گویند پیدا کردن مشتری جدید، من می‌گویم: خرید مشتری جدید! دلیل آن چیست؟ اگر لحظه‌ای بایستید و به هزینه‌ای که برای جذب مشتری‌های جدید پرداخت می‌کنید، فکر کنید، می‌توانید به درستی تصمیم بگیرید که منابع مالی و زمانی خود را در کجا صرف کنید.

اهمیت این موضوع برای تازه‌کاران بسیار بیشتر است. آن‌ها نه تنها منابع محدودی برای تخصیص به جذب مشتری دارند، بلکه با یک یا دو بار خرید مشتری سود زیادی به دست نمی‌آورند و باید قادر باشند او را به مشتری دائمی خود تبدیل کنند.
من چهار روش بسیار ساده برای خرید مشتریان جدید برای شما آورده ام:
۱) تبلیغات
کلید تبلیغات موفق، تعهد دریافت مشتریان جدید به ازای پولی است که خرج می‌کنید. برای چنین کاری باید پیغامی طراحی شود که مستقیما مشتری شما را هدف بگیرد و همینطور پنجره‌ای باشد برای ارزش‌هایی که می‌توانید ارائه دهید. برای مثال تلویزیون را که گران‌قیمت‌ترین نوع تبلیغات است در نظر بگیرید، هدف قرار دادن مشتری توسط چنین تبلیغی کار سختی است ولی اگر تبلیغ یک ماده غذایی خاص را در وسط برنامه های آشپزی انجام بدهید تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت.
برنامه‌های رادیویی نیز اجازه می‌دهند که زمان‌ و برنامه‌های خاصی را برای تبلیغ انتخاب کنیم. همینطور اگر مخاطب شما بازه سنی ۴۰ سال به بالا است، روزنامه‌های سراسری و ملی تریبون مخصوص آنها است. با این وجود طعم تبلیغ روی وب چیز دیگری است و حتی پیرترین افراد نیز به تدریج به آن روی آورده اند. مقدمات حضور قوی خود را روی وب فراهم کنید. کانال ارتباطی خود در شبکه‌های اجتماعی را به دقت انتخاب کنید و کار تبلیغ را آغاز کنید.

۲) شبکه‌سازی
معارفه از طرفه جامعه‌هایی که عضوشان هستیم و یا از طریق شرکای تجاری قدیمی روش قدرتمندی برای جذب مشتری جدید است. این موضوع باعث می شود که مشتریانی با نرخ بازگشت بسیار بالا به سراغ ما بیایند.
مشتریانی که با معارفه آمده‌اند، در طول زمان بیشتر و بیشتر خرید خواهند کرد و خود مرجعی برای معارفه دیگران خواهد شد. ولی چکار کنیم که ما را بیشتر و بیشتر معرفی کنند؟ مسائل زیادی در این موضوع درگیر است ولی علاوه بر اینکه باید محصولی داشته باشیم که تقاضا برای آن زیاد است، باید تصور دقیقی از این موضوع داشته باشیم که مشتری ایده‌آل ما چه کسی است؟ تحت این شرایط می‌توان ارتباط مشخص تری با افراد جامعه‌های محلی ایجاد کرد. همچنین می‌توانید بیشتر روی خدمات و محصولات خود تمرکز کنید تا نیازهای دسته مخاطب خود را برطرف کرده باشید.
سپس وقت آن می‌رسد که از مشتریان راضی خود، معرفی‌نامه بگیرید. یادتان باشد که به روش‌های گوناگون و مرتب از حمایت آن‌ها قدردانی کرده باشید.
۳) ایجاد تیم
روشی دیگر برای افزایش فروش استفاده از منافع میزبانی است. در این روش یک کسب و کار دیگر که مخاطبان هدفی مشابه شما دارد، منابع خود را در اختیارتان قرار می‌دهد تا برای تبلیغات یا دیگر اهداف تجاری از آن‌ها استفاده کنید. همچنین ممکن است در تبلیغات به کمک یکدیگر بیایید. مثلا در بخش پایانی ایمیل های شما، یک پیشنهاد ویژه توسط وی ارائه شود.

برای توافق در این زمینه می توانید پیشنهاد کنید که تمامی هزینه‌های ارسال ایمیل به عهده شما باشد و یا اینکه درصدی از فروش را به آنها بدهید.

۴) اتحاد استراتژیک
می‌توانید همکاری خود را یک مرحله فراتر ببرید و آن را به یک اتحاد استراتژیک تبدیل کنید. در حالت قدیمی همکاری ها کوتاه مدت بودند ولی تحت این شرایط می‌توان همکاری را ادامه داد. تا وقتی که ارزش مشخصی برای مشتریان یکسان وجود داشته باشد، اتحاد استراتژیک منجر به معرفی نامه های تجاری بسیاری می شود.



منبع: ibazaryabi.com


https://ipt24.com/blog/%da%86%d9%87%...f%db%8c%d8%af/