آیا واقعا تولید محتوا برای شما مشتری به همراه خواهد آورد؟


خیلی از شرکت‌های سنتی معتقدند که برای جذب مشتری باید یا تخفیف و برنامه‌های تشویقی در نظر گرفت یا اینکه از تبلیغات مستقیم بهره برد. آنها معتقدند گرچه بازاریابی محتوا مفید است اما منجر به فروش و جلب مشتری نمی شود. “کسی نمی‌آید با خواندن یک مطلب چیزی بخرد!” این جمله تا چه حد درست است؟ آیا بازاریابی بر اساس محتوا منجر به ارتقای مشتریان و افزایش فروش می‌شود؟

ایجاد روابط خوب
تولید محتوا وقتی درست انجام شود روابط بر پایه اعتماد را ایجاد می کند که می تواند منجر به کسب‌و‌کار جدیدی برای شما شود. “مایکل استلزنر” از شرکت Social Examiner می‌گوید: “تولید محتوای امروزی سعی دارد مشتری را منحرف و گیج نکند. بلکه سعی دارد با استفاده از محتوای جدید آنها را جذب کند. سپس مخاطبان به عنوان یک منبع موثق برای این محتوا به شما اعتماد می کنند. این امر می تواند به فروش منجر شود.”
برخی شرکت‌ها – علی الخصوص شرکت‌های بزرگ در صنایعی که دیر تغییر می‌کنند- ارزش بازاریابی محتوا را زیر سوال می‌برند. وقتی من با مشتریانم کار می‌کنم اکثرا به من می‌گویند دیگر کسی اهل مطالعه و خواندن نیست. گرچه اغلب اوقات شرکت‌ها به مفهوم بازاریابی محتوا باور دارند اما نمی‌دانند چطور باید آن را به درستی اجرا کنند.
با ایجاد محتوایی که قابل اعتماد، مرتبط و جالب باشد می‌توانید به صورت مستقیم مخاطب خود را تحت تاثیر قرار دهید.
قابل اعتماد بودن
هدف اصلی ایجاد محتوا باید این باشد که بین مخاطبتان ایجاد اعتماد کنید. اگر این کار را انجام دهید مشتریان پشت در شرکت شما صف خواهند کشید. من (این مطلب به قلم امی ازموند کوک؛ مدیرعامل شرکت Osmond Marketing نوشته شده است.) در ستونی در مورد سلامت و تندرستی برای Orange County Register می نوشتم، این روزنامه ۱۸۰۰۰ خواننده داشت و یکی از بزرگترین انجمن های بزرگسالان آمریکا بود. به عنوان نویسنده من در مورد سلامت محتوا تولید میکنم؛ با متخصصان در زمینه های مختلف صحبت می کنم و برای مخاطبانم محتوا تولید میکنم.
من تقریبا دو سال است که این ستون را می‌نویسم، در ابتدا بازخورد چندانی نمی‌گرفتم. اما به مرور زمان خوانندگانی پیدا کردم که به اطلاعات اهمیت می‌دادند. حدود دو ماه پیش ویراستار من به من گفت که ستون من در منطقه ما رتبه اول را کسب کرده است. کم کم ایمیل‌هایی از طرف کسانی که ستون من را دوست داشتند یا با آن مخالف بودند به دستم رسید. علاوه بر این ایمیل‌هایی به دستم رسید که توصیه دکترها در مورد شرایطی که من شرح می‌دادم را می‌خواستند. این ارجاعات برای کسب‌و‌کار من در زمینه سلامت نتایج جدیدی را به همراه آورد و همه به این خاطر بود که مردم شروع به اعتماد کردن به ستون من کردند.

مرتبط بودن
محتوای شما ممکن است قابل اعتماد باشد اما تا زمانی که به پایگاه مشتریانی که شما دنبال آن هستید ارتباطی نداشته باشد برای شما هیچ منفعتی نخواهد داشت. علاقه مندان به غذا به این که رایان گاسلینگ در فیلم “دفترچه” خوب بازی کرده باشد اهمیتی نخواهند داد. مادران نوزادان اهمیتی به وبلاگ شما در مورد بهترین رستوران‌ها درشهر نخواهند داد حتی اگر از این که در آشپزخانه هستند خیلی هم راضی نباشند!

“آیدجی اونیبالسی” ، عضو Effective Inbound Marketing ، می گوید: “هدف این نیست که محتوایی را منتشر کنیم؛ بلکه این است که بفهمیم مخاطبان این نشریه چه چیزی می‌خواهند.” کسب وکار او بر تهیه محتوای مرتبط و جلب مخاطب و ساخت برند فعالیت دارد.
یک راه برای نوشتن محتوای مرتبط این است که درخواست‌های جستجوی آنلاین را بررسی کنید. من خودم از ابزاری به نام Storybase استفاده می کنم تا بدانم مردم در اینترنت بیشتر به دنبال چه می‌گردند. با استفاده از این ابزار مقالاتی می‌نویسم که به این سوالات پاسخ دهند.
جذاب بودن
باید تنها ظرف ۸ ثانیه توجه مخاطب خود را جلب کنید. بله درست خواندید! “کیمبرلی یال”؛ متخصص وبلاگ نویسی، می گوید شما فقط ۸ ثانیه فرصت دارید تا مخاطب را قانع کنید تا انتهای این مقاله با شما بماند.
هیچ کسی حوصله خواندن متن خسته‌کننده را ندارد. اگر می خواهید میان این همه متن درهم و برهم صعود کنید باید چیزی ارائه دهید که ارزش وقت گذاشتن را داشته باشد. علاوه بر این باید اطمینان داشته باشید که کانال درستی از مخاطبان را هدف گرفته اید. کاربران لینکدین شاید اهمیت زیادی به محتوای خانوادگی ندهند. مقاله های سلامت من لایک زیادی در فیسبوک نمی گیرند اما عکس کودکان من بیش از ۲۵۰ لایک می گیرد! همه آن چیزی که مهم است این است که از محتوای با استراتژی مناسب بهره ببرید که مخاطبتان را جذب کند؛ او را آموزش دهد و خوانندگان را به مشتریان تبدیل کند.
منتظر نباشید که مخاطبان به سراغ شما بیایند. با انتخاب یک پلتفرم قابل اطمینان جذب کنید که محتوای مرتبط برای موضوعات جذاب ارائه دهد. حال متوجه خواهید شد که برخی از شرکت‌های مطرح بازار چه چیزی می دانند: بازاریابی محتوای استوار امروزه سلاح پنهانی برای جذب و حفظ مشتریان با‌کیفیت است.




به نقل از: entrepreneur.com



https://ipt24.com/blog/%d8%ac%d8%b0%...a%d9%88%d8%a7/