ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 5 از 8 نخست ... 34567 ... آخرین
نمایش نتایج: از 41 به 50 از 71
  1. #41
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    با ارز دیجیتال چه‌کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

    پس از رسیدن ارزش ارز موجود در کیف‌پول شما به میزان مورد نظر، می‌توانید با تبدیل آن به ریال یا ارزهای دیجیتال دیگر، به سودآوری برسید. هچنین امروزه برخی از بسترهای آنلاین امکان خرید از فروشگاه‌های آنلاین معتبر مانند آمازون با استفاده از بیت‌کوین یا دیگر ارزها را به شما می دهند. جالب است بدانید بسترهایی مانند whaleclub.co حتی امکان خرید سهام فلزات و اوراق بهادار و خرید پول‌های خارجی با استفاده از بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را به شما می دهد.




    http://way2pay.ir/83252
  2. #42
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    آیا بیت‌کوین قانونی است؟

    تا جایی که ما می دانیم، در بیشتر محاکم قضایی، از نظر قانون بیت کوین غیرقانونی نیست. اما بعضی از دستگاههای قضایی (مانند کشورهای آرژانتین و روسیه) ارزهای خارجی را بشدت محدود و یا ممنوع کرده اند. بعضی دیگر از دستگاههای قضایی (مانند تایلند) ممکن است صدور گواهینامه برای بعضی موجودیتهای خاص، مثلاٌ صرافی های بیت کوینی را محدود کرده باشند.
    قانونگزاران در دستگاههای قضایی مختلف در حال برداشتن گامهایی هستند تا برای افراد و کسب و کارها، قوانینی برای پیوند این تکنولوژی جدید با یک سیستم مالی رسمی و تنظیم شده، وضع نمایند. مثلاً شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN)؛ که دفتری در وزارت خزانه داری ایالات متحده امریکاست، راهنمای غیرالزام آوری منتشر کرده و در آن به تشریح چگونگی فعالیت های معین در خصوص ارزهای مجازی پرداخته است.




    چگونه از بیت کوین پول دار شویم | ویکی چجوری
  3. #43
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    اگر کسی ارز دیجیتال بهتری ساخت چه میشود ؟

    چنین اتفاقی ممکن است بیافتد. بیت کوین، تا کنون به میزان قابل ملاحظه ای، مردم پسندترین ارز مجازی تمرکززدایی شده است، اما نمی توان تضمین کرد که در آینده هم این موقعیت را حفظ کند. هم اکنون تعدادی ارزهای دیگر هم هستند که از بیت کوین الهام گرفته اند ولی احتمالاً درست است تصور کنیم که یک ارز جدید باید بسیار بهبود یابد تا بتواند به لحاظ داشتن بازارهای با ثبات، بر بیت کوین پیشی بگیرد حتی اگر این امر غیرقابل پیش بینی باقی بماند. تا زمانی که بخش های اساسی پروتکل تغییر نکند، بیت کوین میتواند اصلاحات و بهبودهای یک ارز رقابتی را داشته باشد.



    چگونه از بیت کوین پول دار شویم | ویکی چجوری
  4. #44
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    پول مجازی چیست؟

    پول مجازی به هر پولی گفته می شود که بتوان آن را از طریق اینترنت انتقال داد. پی پال، وبمانی، بیت کوین و … نمونه هایی از پول مجازی هستند.
    به عبارت دیگر بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال خود زیر مجموعه پول های مجازی است. پول های مجازی به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تبدیل می‌شوند. پول های مجازی غیرمتمرکز اصطلاح ارزهای رمزپایه یا ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency) نامیده می‌شود. پول های مجازی متمرکز زیر نظر یک شرکت یا موسسه واسطه ای خاص فعالیت می‌کنند. مثلا پی پال یک پول مجازی متمرکز است.

    در حوزه پول های مجازی غیرمتمرکز تراکنش ها توسط پایگاه داده توزیع شده به اسم بلاک چین، انجام می شوند و شرکت خاصی مالک آن ها نیست. کاربران بدون نیاز به ثبت نام می توانند با نصب کیف پول ارز مورد نظر در کامپیوتر یا موبایل خود تراکنش های خود را بدون واسطه و به صورت همتا به همتا انجام دهند. این ارزها پشتوانه ارزهای دیگر را ندارند و به صورت کاملا یکتا فعالیت می کنند. مثلا بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که بدون واسطه فعالیت می کند و واحد های آن به صورت غیرمتمرکز استخراج و توزیع می شوند و قیمت آن متغیر خواهد بود.
    در پول های مجازی متمرکز، ارز توسط ارزهای سنتی پشتیبانی می شود. مثلا پشتوانه پی پال دلار است. به نوعی نمی توان گفت که پی پال یک ارز است. مثلا شما با شارژ کردن ۱۰۰۰ دلار ، ۱۰۰۰ واحد پی پال دریافت خواهید کرد و زمان فروش آن باز هم به اندازه ۱۰۰۰ دلار پول دریافت خواهید کرد. ارز های متمرکز توسط شرکتی خاص ارائه می شود و به عبارت دیگر کیف پول آن فقط روی یک یا چند سایت مخصوص قابل دسترسی است. همچنین برای استفاده از آن ها نیاز به ثبت نام دارید.



    پول مجازی چیست؟
  5. #45
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    انواع پول مجازی

    بسته به نحوه تعامل میان «پول بدون پشتوانه» و پول واقعی، پول مجازی به سه طبقه، دسته بندی می شود:

    - پول مجازی بسته: این طرح ها به طور معمول برای خرید کالاها و خدمات مجازی در داخل جامعه مجازی واقعی منظور شده و کاربران پول را از طریق برخی فعالیت ها به دست می آورند.


    - پول مجازی با جریان یکطرفه: پول مجازی به جای پول واقعی خریداری شده اما امکان تبدیل معکوس آن وجود ندارد. (سکه آمازون)

    - پول مجازی با جریان دوطرفه: در این طرح ها، می توان از پول برای خرید پول واقعی استفاده کرده و همچنین آن را در تارنما یا توسط صادرکننده های خاص دوباره تبدیل معکوس کرد. (بیت کوین)


    این دسته بندی ها بعضی اوقات با یکدیگر هم پوشانی دارند. تمایز دیگری که باید به جز دسته بندی بالا در نظر گرفت متمرکز یا غیر متمرکز بودن پول مجازی است.

    - طرح پول مجازی متمرکز: دارای یک نظام متمرکز برای تأیید کردن و انجام معامله ها با صادر کننده است. (دلار لیندن)

    - طرح پول مجازی غیر متمرکز: معاملات از طریق شبکه ای از کاربرها تأیید و انجام می شود که بعضی فعالیت های خاص را انجام می دهند. (بیت کوین)

    در گزارش بانک مرکزی اتحادیه اروپا در زمینه «پول مجازی» تأکید شده که پشتوانه قانونی و معادل فیزیکی آن را ندارد. عیب این نوع نگرش این است که برخی از انواع «پول دیجیتال» که بر پایه انواع نیازمندیها و الزام های زندگی در جوامع مجازی و یا خلق ارزش مجازی پا به عرصه ظهور گذارده اند و به طور غالب مخالفتی با مقام ناظر و قانونمند شدن ندارند، نادیده گرفته شده است. در حال حاضر، شاید وجه اشتراک انواع «پول دیجیتال یا مجازی» نامبرده شده، بدون پشتوانه بودن آنهاست. ولیکن اهداف و فلسفه وجودی آنها به طور پایه ای متفاوت است، لذا رابطه آنها با بانک مرکزی بایستی جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. پس در اینجا نیز می توان «پول مجازی» را به پول مورد استفاده در جوامع مجازی اطلاق کرد و «پول رمزی» اشاره به پول بدون مقام ناظر و پشتوانه قانونی دارد.

    در بسیاری موارد «پول مجازی» با«پول الکترونیکی» اشتباه گرفته می شود. باید دقت نمود که پول مجازی متفاوت از پول الکترونیکی است زیرا پول مجازی معادل فیزیکی یا پشتوانه قانونی ندارد و این وجود نداشتن چارچوب قانونی مشخص، تفاوت های مهمی را بین پول مجازی، واقعی و الکترونیکی سبب شده است. (اقتصاد ایرانی)




    همه چیز درباره پول مجازی و بیت کوین (+ دانلود اینفوگراف)
  6. #46
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی

    چالش ها، تهدید ها و فرصت های پول مجازی

    چالش های فنی: مشکلات فنی زیادی سر راه بیت کوین قرار دارد که با گسترش کاربران و افزایش اطلاعات در گردش گسترده تر می شود. یکی از مشکلات بیت کوین، پیچیدگی های فنی این پروژه است که راه را برای وقوع بحران های غیرقابل پیش بینی باز می کند. پیشینه بیت کوین نشان می دهد که این طرح د2 بار در سال 2010 و 2013 دچار مشکل فنی و باعث کاهش فوری و شدید ارزش بیت کوین شد.

    چالش های قانونی: طبق نظر بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات رواج استفاده از بیت کوین می تواند کشف جرایمی مانند دزدی هویت را بسیار سخت تر می نماید، چون تراکنش ها توسط سرور منتشر کننده قابل ردیابی نیستند، اما در عین حال جرایمی دیگر مثل فرار از مقررات حاکم بر جریان بین المللی سرمایه ساده تر خواهد بود.

    کمیته «امنیت داخلی و امور حاکمیتی » سنای امریکا در مطالعه ای در فوریه 2014(بهمن1392)، به بررسی وضعیت معامله های بیت کوین و قوانین مربوط به آن در بیش از 40 کشور پرداخته است. از بین کشورهای مورد بررسی، تنها چند کشور از جمله چین و برزیل مقررات مشخصی در مورد استفاده از بیت کوین دارند و سایر کشورها یا معاملات بیت کوین را غیرقانونی اعلام و یا مسکوت گذاشته اند.

    چالش های امنیتی: همانگونه که ذکر شد پول های مجازی ماهیت فیزیکی نداشته و روی رایانه شخصی ذخیره می شوند؛ لذا این امکان وجود دارد که با دزدیده شدن کامپیوتر یا هارد دیسک، بیت کوین ها از دست برود و یا توسط هکرها دزدیده شود و از این جهت امنیت پایینی دارد.

    تهدیدهای اقتصادی: بیت کوین برخلاف سایر وجوه رایج توسط یک نهاد مشخص ایجاد و نظارت نمی شود به عبارت دیگر؛ بدون وجود مقام پولی عمل می کند و بسط آن توسط الگوریتم های هوشمندانه کنترل می شود.

    فقدان تمرکز بیت کوین و وابستگی آن به شبکه غیرمتمرکز امکان نظارت و کنترل روی آنرا بسیار دشوار می کند و قابلیت اطمینان این پول را برای کسانی که می خواهند از آن استفاده کنند به شدت کاهش می دهد و از این نظر بیت کوین و سایر پول های مجازی به عنوان یک شیوه پرداخت به طور عمده به منظور تبادلات مالی و معاملات غیرقانونی و مجرمانه نظیر مواد مخدر و قاچاق و فرار از پرداخت مالیات و پولشویی مورد استفاده قرار می گیرد.

    از سوی دیگر؛ ویژگی های ذکر شده پول مجازی و به ویژه قابلیت فقدان امکان نظارت، کنترل و رهگیری از یک جنبه دیگر می تواند تسلط کشورهای حاکم بر نظام های پرداخت بین المللی را که بعضا سو استفاده از قدرت مسلط را به دنبال دارد، تضعیف نماید.( خبرگزاری جمهوری اسلامی)


    همه چیز درباره پول مجازی و بیت کوین (+ دانلود اینفوگراف)
  7. #47
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    چه زمانی دیگر هیچ بیت کوینی برای استخراج وجود نخواهد داشت؟

    ممکن است تا به حال به عدد ۲۱ میلیونی بیت کوین فکر نکرده باشید. شاید هم این فکر ذهن شما را مشغول کرده باشد که پس از استخراج بیت کوین‌ها، آینده نخستین ارز رمزپایه جهان چه می‌شود؟ به هر صورت، هم اکنون ۱۷ میلیون بیت کوین استخراج شده؛ این رقم یعنی بیش از ۸۰ درصد بیت کوین‌ها در طی ۹ سال استخراج شده است. با این حال تعجب خواهید کرد اگر بدانید که تقریبا هیچ یک از مردم حال حاضر، روزی که هیچ بیت کوینی برای استخراج وجود نداشته باشد را به چشم نخواهد دید!
    پروتکل بلاک چین بیت کوین باعث می‌شود که “سختی” استخراج بیت کوین در طول زمان افزایش یابد. این سخن به این معنی است که توان محاسباتی بیشتری برای استخراج بیت کوین لازم است.
    از سوی دیگر، همچنان که هر روز به استخراج کنندگان بیت کوین افزوده می‌شود، پاداش استخراج هم کمتر می‌شود. پس از استخراج هر ۲۱۰ هزار بلوک جدید، پاداش استخراج بلوک به “نصف” کاهش می‌یابد. در حال حاضر، استخراج هر بلوک بیت کوین، پاداش ۱۲٫۵ بیت کوینی دارد. به گفته سایت “BitcoinBlockHalf”، تاریخ بعدی که پاداش بیت کوین نصف می‌شود، ماه می ۲۰۲۰ خواهد بود و پاداش استخراج، ۶٫۲۵ بیت کوین می‌شود. فرض کنیم که هیچ تغییری در پروتکل فعلی بیت کوین رخ ندهد. در این صورت، روزی که همه بیت کوین‌ها استخراج می‌شود، ۱۲۲ سال دیگر (یعنی سال ۲۱۴۰ میلادی) خواهد بود. در حالی که در طی ۹ سال، ۸۰ درصد بیت کوین استخراج شده است، ۲۰ درصد باقی مانده بیش از ۱۰۰ سال زمان برای استخراج نیاز دارد .


    https://mrcoin.ir/blog/tag/%D8%A7%D8...A7%DB%8C%D9%87
  8. #48
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    کدام ارز دیجیتالی مناسب سرمایه‌گذاری است؟





    بسیاری از افراد هنوز احساس می‌کنند باید میان بیت کوین یا اتریوم یکی را انتخاب کنند، زیرا یکی از آن‌ها «باید» بهتر از دیگری باشد
    به گزارش بانکینا، با توجه به هیاهوی دنیای ارزهای رمزپایه پرسش‌های جالبی در این زمینه مطرح شده‌ است. بسیاری از افراد هنوز احساس می‌کنند باید میان بیت کوین یا اتریوم یکی را انتخاب کنند، زیرا یکی از آن‌ها «باید» بهتر از دیگری باشد؛ اما جنبه‌هایی در هر یک از این دو ارز رمزپایه وجود دارند که می‌تواند یکی از این ارزهای رمزپایه را «بهتر از» رقیب جلوه دهد.





    کدام ارز دیجیتالی مناسب سرمایه‌گذاری است؟ | بانکینا
  9. #49
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    چه تفاوتی میان ارز دیجیتال و ارز رمزپایه وجود دارد؟

    با وجود اینکه ارز رمزپایه نوعی ارز دیجیتال است، اما تفاوت‌هایی اساسی بین آنها وجود دارد.
    تفاوت‌های ساختاری

    ارزهای دیجیتال متمرکز هستند و مدیریت شبکه و تراکنش‌ّهای صورت گرفته در آن توسط مجموعه‌ای از افراد و رایانه‌ها صورت می‌گیرد. در مقابل، ارز رمزپایه ساختاری غیرمتمرکز دارد و مقررات آن توسط اکثریت جمعیت کاربران صورت می‌گیرد.
    محرمانه ماندن هویت کاربر

    ارزهای دیجیتال هویت کاربران را دریافت می‌کنند. باید تصویری از خود و نیز برخی مدارک رسمی نظیر تصویر گذرنامه را برای استفاده از این نوع ارزها در اختیار سامانه آن قرار دهید. در مقابل، خرید، پس‌انداز و هر نوع عملیات دیگر با ارز رمزپایه نیازی به این موارد ندارد. البته این طور نیست که ارز رمزپایه بتوانند هویت کاربر را کاملا محرمانه نگاه دارد. با وجود اینکه نشانی عمومی کیف پول کاربر فاقد اطلاعاتی نظیر نام، نشانی و غیره است، تراکنش صورت گرفته ثبت می‌شود و نشانی عمومی فرستنده و گیرنده ارز رمزپایه در معرض دید همگان قرار می‌گیرد. به همین دلیل همه تراکنش‌های صورت گرفته قابل پیگیری خواهند بود.
    شفافیت

    ارز دیجیتال شفافیت ندارد. نمی‌توانید از فرآیند انتقال پول به حساب مورد نظرتان ۱۰۰ درصد آگاه شوید، زیرا فرآیند انتقال پول با ارز دیجیتال محرمانه است. اما ارز رمزپایه این گونه نیست و از آنجا که همه اطلاعات بر روی بلاک چین ثبت می‌شود، همه کاربران شبکه می‌توانند جزییات همه تراکنش‌ها را مشاهده کنند.
    باطل اعلام کردن تراکنش

    از آنجا که ارز دیجیتال توسط یک مرکز مشخص مدیریت می‌شود، در صورت تقاضای یک کاربر و یا مقامات رسمی و ارایه دلایلی نظیر کلاهبرداری یا پولشویی، امکان ملغی کردن تراکنش صورت گرفته و یا مسدود کردن حساب فرد خاطی وجود دارد. اما از آنجا که ارز رمزپایه توسط جمعیتی از کاربران هدایت می‌شود، احتمال اینکه آنها اجازه دستکاری بلاک چین را بدهند بسیار پایین است.
    جنبه‌های قانونی

    بیشتر کشورها از چهارچوبی قانونی و تعریف شده برای ارز دیجیتال برخوردارند که برای نمونه می‌توان به مصوبه ۲۰۰۹/۱۱۰/EC اتحادیه اروپا و یا Article 4A of the Uniform Commercial Code در ایالات متحده اشاره کرد. با این وجود، رویکرد کشورهای مختلف نسبت به ارز رمزپایه در بسیاری موارد نامشخص و حتی گاهی متناقض است.


    https://virgool.io/@arznegar/digital...y-rwymytpxewmh
  10. #50
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    مبادلات مالی با ارزهای رمزپایه




    مبادلات ارزهای رمزپایه مانند پول در یک حساب بانکی سنتی است، با این نفاوت که در مبادلات ارزهای رمزپایه، یک تراکنش می‌تواند تحت شرایط خاصی تغییر کند. غیر متمرکز بودن ارزهای رمزپایه باعث می‌شود که کنترل معاملات آنها به‌ جای یک نفر یا یک شرکت، توسط شبکه‌ای از کامپیوترها انجام شود. هرکدام از تراکنش‌های مالی در فضایی به نام بلاک چین (blockchain) یا زنجیره بلوک‌ها ذخیره می‌شود که دسترسی به آن برای تمام مالکان بلاک‌چین آزاد است. ارز رمزپایه شامل صدها نوع مختلف از ارزهای دیجیتال است و تمام کریستوگرام‌ها با تکنولوژی بلاک چین اجرا می‌شوند. هر تراکنش بوسیله کلیدهای اختصاصی انجام می‌شود و وقتی شخصی تراکنشی روی مقدار مشخصی ارز رمزپایه انجام می‌دهد، تمام افراد موجود در شبکه از این نقل و انتقال آگاه خواهند شد. این موضوع چگونگی کار کردن تکنولوژی peer to peer را نشان می‌دهد. پس از انجام تراکنش، یک معامله تایید شده با قراردادها، داده‌ها و سایر پرونده‌ها به سرانجام می‌رسد و یک بلوک جدید از داده‌ها در دفتر کل به وجود می‌آید و به بلاک چین اضافه می‌گرد. بلاک چین تشکیل شده دائمی است و هیچ عاملی نمی‌تواند آن را تغییر دهد و در پایان معامله روی رایانه، گوشی هوشمند یا تبلت قابل مشاهده است.


    ارز رمزپایه، مبادلات و ویژگی های آن – ir-xe
+ پاسخ به موضوع
صفحه 5 از 8 نخست ... 34567 ... آخرین
نمایش نتایج: از 41 به 50 از 71

موضوعات مشابه

  1. ارز دیجیتال استریمر دیتا کوین Streamr DATAcoin-DATA
    توسط Sina homaei در انجمن ارز های دیجیتال
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/05/10, 18:38
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/23, 15:02
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/03, 08:02

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش