ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 8 نخست 1234 ... آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 71
  1. #11
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    ارزهای دیجیتال مشهور

    بیت کوین: بیت کوین اولین و محبوب ترین ارزدیجیتال است. بیت کوین توسط فردی (یا افرادی) ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ عرضه شد. ارزش کل بازار بیت کوین اکنون بیش از ۷۰ میلیارد دلار است.

    اتریوم: در سال ۲۰۱۵ توسعه یافته است، اتریوم بلاک چین مخصوص خود را دارد به همین دلیل به آن بلاک چین دوم هم گفته می شود. اتریوم فقط یک روش پرداخت نیست. روی بلاک چین اتریوم، قرارداد های هوشمند غیرمتمرکز اجرا می شود. بیش از ۹۰ درصد توکن های موجود روی پلتفرم اتریوم فعالیت می کنند.

    ریپل: ریپل یکی دیگر از پلتفرم های غیرمتمرکز مشهور است. ریپل در سال ۲۰۱۲ با هدف ایجاد ظرفیت تراکنش های بالا عرضه شد.

    لایت کوین: این ارز با تغییراتی در بیت کوین مانند انجام سریع تر تراکنش ها و استخراج راحت تر، در سال ۲۰۱۳ عرضه شد.



    https://arzdigital.com/what-is-cryptocurrency/
  2. #12
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    دلایل محبوبیت ارز دیجیتال

    ارزهای دیجیتال به دلایل زیادی بین کاربران محبوبیت پیدا کرده‌اند که موارد زیر را می‌توان به عنوان برخی از دلایل محبوبیت آنها ذکر کرد :
    ۱- امنیت و ناشناس بودن.
    ۲- تقلب درتراکنش های ارزهای دیجیتال هیچ جایگاهی ندارد.
    ۳- کسی مالک آن ها نیست.
    ۴- حذف واسطه ها به دلیل غیر متمرکز بودن.
    ۵- عدم نیاز به مدارک برای استفاده.
    ۶- استخراج برای همه امکانپذیر است و همه می توانند با سخت افزار مناسب از آن کسب درآمد کنند.
    در حال حاظر ارزهای دیجیتال زیادی معرفی و عرضه شده اند. اما همچنان اولین ارز دیجیتالی بیت کوین ، معروف‌ترین ارز دیجیتال غیر متمرکز است که در سکوی نخست دنیای ارزهای دیجیتال ایستاده است.


    https://tehranminer.com/%D8%A7%D8%B1...-%DA%86%D9%87/
  3. #13
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    ارز رمزپایه چیست؟

    ارز رمزپایه (Cryptocurrency) که گاهی ارز رمزگذاری شده و ارز رمزی نیز نامیده می‌شود، نوعی ارز دیجیتال است. ارز رمزپایه نوعی دارایی است که از آن به عنوان ابزاری برای تبادلات استفاده می‌شود. این نوع ارز از امنیت بالایی برخوردار است، زیرا به صورت رمزنگاری شده ذخیره و تبادل می‌شود. تبادل این نوع ارز بر اساس یک سری الگوریتم و پروتکل خاص صورت می‌گیرد و به همین دلیل، هیچ واسطه و شخص سومی نمی‌تواند در این مسیر اختلال ایجاد کند. دانش رمزنگاری ترکیبی از چندین حوزه مختلف در دانش است که البته اساس آن نیز بر ریاضی استوار است. ارز رمزپایه از بلاک چین و دفتر کل غیرمتمرکز استفاده می‌کند. این فناوری سبب می‌شود هیچ فرد یا نهادی نتواند شبکه را به خواست خود اداره کرده یا تغییر دهد. در واقع حفاظت از شبکه بر دوش تک تک کاربران قرار دارد.


    https://arznegar.com/digital-currenc...ryptocurrency/
  4. #14
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    تفاوت ارز دیجیتال و ارز رمزپایه

    با وجود اینکه ارز رمزپایه نوعی ارز دیجیتال است، اما تفاوت‌هایی اساسی بین آنها وجود دارد.
    تفاوت‌های ساختاری

    ارزهای دیجیتال متمرکز هستند و مدیریت شبکه و تراکنش‌ّهای صورت گرفته در آن توسط مجموعه‌ای از افراد و رایانه‌ها صورت می‌گیرد. در مقابل، ارز رمزپایه ساختاری غیرمتمرکز دارد و مقررات آن توسط اکثریت جمعیت کاربران صورت می‌گیرد.
    محرمانه ماندن هویت کاربر

    ارزهای دیجیتال هویت کاربران را دریافت می‌کنند. باید تصویری از خود و نیز برخی مدارک رسمی نظیر تصویر گذرنامه را برای استفاده از این نوع ارزها در اختیار سامانه آن قرار دهید. در مقابل، خرید، پس‌انداز و هر نوع عملیات دیگر با ارز رمزپایه نیازی به این موارد ندارد. البته این طور نیست که ارز رمزپایه بتوانند هویت کاربر را کاملا محرمانه نگاه دارد. با وجود اینکه نشانی عمومی کیف پول کاربر فاقد اطلاعاتی نظیر نام، نشانی و غیره است، تراکنش صورت گرفته ثبت می‌شود و نشانی عمومی فرستنده و گیرنده ارز رمزپایه در معرض دید همگان قرار می‌گیرد. به همین دلیل همه تراکنش‌های صورت گرفته قابل پیگیری خواهند بود.
    شفافیت

    ارز دیجیتال شفافیت ندارد. نمی‌توانید از فرآیند انتقال پول به حساب مورد نظرتان ۱۰۰ درصد آگاه شوید، زیرا فرآیند انتقال پول با ارز دیجیتال محرمانه است. اما ارز رمزپایه این گونه نیست و از آنجا که همه اطلاعات بر روی بلاک چین ثبت می‌شود، همه کاربران شبکه می‌توانند جزییات همه تراکنش‌ها را مشاهده کنند.
    باطل اعلام کردن تراکنش

    از آنجا که ارز دیجیتال توسط یک مرکز مشخص مدیریت می‌شود، در صورت تقاضای یک کاربر و یا مقامات رسمی و ارایه دلایلی نظیر کلاهبرداری یا پولشویی، امکان ملغی کردن تراکنش صورت گرفته و یا مسدود کردن حساب فرد خاطی وجود دارد. اما از آنجا که ارز رمزپایه توسط جمعیتی از کاربران هدایت می‌شود، احتمال اینکه آنها اجازه دستکاری بلاک چین را بدهند بسیار پایین است.
    جنبه‌های قانونی

    بیشتر کشورها از چهارچوبی قانونی و تعریف شده برای ارز دیجیتال برخوردارند که برای نمونه می‌توان به مصوبه ۲۰۰۹/۱۱۰/EC اتحادیه اروپا و یا Article 4A of the Uniform Commercial Code در ایالات متحده اشاره کرد. با این وجود، رویکرد کشورهای مختلف نسبت به ارز رمزپایه در بسیاری موارد نامشخص و حتی گاهی متناقض است.




    https://arznegar.com/digital-currenc...ryptocurrency/
  5. #15
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    انواع ارز دیجیتال معروف ( بیش از 3000 ارز دیجیتال در دنیا وجود دارد )


    انواع ارز دیجیتال

    شاید نام بیت کوین یا اتریوم بیش از همه به گوش شما خورده باشد اما ارزهای دیجیتال بسیار متنوع ترند و تعداد آنها به بیش از 100 نوع می رسد که در زیر به 10 مورد از آنها اشاره می کنیم:
    بیت کوین Bitcoin
    اتریوم Ethereum
    لایت کوین Litecoin
    بلک کوین Blackcoin
    مید سیف Maidsafe
    سایا کوین Siacoin
    دش Dash
    یوتا IOTA
    مونرو Monero
    ریپل Ripple



    ارز دیجیتال یا رمزپایه چیست؟
  6. #16
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    فعلا ارز رمزپایه نخرید!

    تحلیلگر وال استریت حامی بیت کوین : با وجود رشد ثابت اخیر، فعلا ارز رمزپایه نخرید!

    در طی مصاحبه ای با سی ان بی سی دو روز پیش نیک کُلاس، اولین تحلیلگر کارگزاری وال استریت که به طور گسترده بیت کوین را تحت پوشش قرار می دهد، از سرمایه گذاران درخواست کرد پیش از این که وارد بازار ارز رمزپایه شوند، حتی با وجود رشد ثابت اخیر در بازار دوباره فکر کنند.

    کُلاس در بین متخصصان وال استریت با نزدیک به 14 سال نویسندگی برای برنامه Morning Markets Briefing شرکت Convergex، محبوبیت زیادی به دست آورده است. او این ایده را که پس از سقوط اوایل سال بازار و پس از آن رشد دوباره، حالا فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران است تا وارد عرصه شوند را رد کرد :
    خیلی از مردم می پرسند که آیا حالا وقت مناسبی برای خرید است و پاسخ کوتاه آن بنا به دو دلیل اصلی، خیر است. دلیل اول آن این است که این اولین باری نیست که مردم به شکلی افزایشی به خرید بیت کوین علاقه نشان می دهند… و مانند هر فناوری تازه ای نیاز به متقاضیان جدیدی دارید تا وارد شوند و ارزش آن را بیشتر کنند. از نظر جستجو در گوگل اگر در نظر بگیریم هنوز علاقه چشمگیری به آن دیده نمی شود.
    کُلاس همچنین گفت که درباره این نگران است که تعداد والت هایی که به تازگی ایجاد شده است رشد کندی دارد و در ماه گذشته فقط 2.2 درصد کاربر جدید برای خرید ارز رمزپایه کیف پول بیت کوین ایجاد کرده اند که در مقایسه با رشد ماهانه 5 تا 7 درصدی که در سال گذشته ثبت شده، کم است.

    زمانی که پرسیده شد که آیا رشد سال گذشته بازار آیا شاهدی بر حبابی بودن بیت کوین بود یا خیر، کُلاس پاسخ داد :
    به طور مشخص در نگاهی به گذشته البته که حبابی پیرامون فناوری قرارداد خرید و فروش (Future) که در ماه دسامبر ارائه شد، وجود داشت … از سال 2013 [من بیت کوین را پوشش دادم] اساسا به ساختار این فناوری و داستان آن باور دارم ولی بی شک این فناوری نوسان قیمت بسیار زیادی را تجربه می کند و می بینیم که حتی ماه گذشته نیز رشد چشمگیری داشته است.
    لحن محتاطانه کُلاس در مورد این که آیا پذیرش گسترده می تواند به یک واقعیت در هر زمان تبدیل شوند یا خیر، بحث های خود را جدا از دیگر دیدگاه های سرمایه گذاری انتقادی، که اغلب به نظر می رسد نا امید کننده است، را جدا می کند.


    https://pay98.net/blog/%d9%be%db%8c%...%d9%84-%d8%a7/
  7. #17
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    رشد خیلی خوب ارزهای دیجیتال





    دلیل علاقه سرمایه‌گذاران به ارز دیجیتال چیست ؟ یکی از بهترین دلایل علاقه‌مندی سرمایه‌گذارها، افزایش قیمت خیلی خوب بیت کوین است. رسانه‌ها می‌گویند اگر سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۰ چند بیت کوین خریداری می‌کرد، بعد از ۷ سال شاهد رشد شگفت‌انگیز آن بود. اگر در سال ۲۰۱۰ فقط ۵ دلار بیت کوین خریداری می‌کردید تا ۲۰۱۷ ارزش بیت کوین‌های شما به ۴٫۴ میلیون دلار رسیده بود. ارزهای دیجیتال از آن زمان به طور کلی شاهد رشد بوده‌اند.


    https://payment24.ir/blog/what-is-cryptocurrency/
  8. #18
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    اصول رمزنگاری ارز دیجیتال چیست ؟




    رمزنگاری یعنی پوشش اطلاعات، تا پیام‌ها بتواند بین فرستنده و دریافت کننده به صورت امن رد و بدل شوند. ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین از پروتکل‌های رمزنگاری استفاده می‌کنند که قوانین خاصی دارند و اجازه تبادل امن اطلاعات را می‌دهند.
    وقتی در مورد ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنیم، رمزنگاری در محل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک نمونه خوب استفاده از این پروتکل‌ها ایجاد بلاک‌ها در بلاک چین این نوع ارزها است.





    https://payment24.ir/blog/what-is-cryptocurrency/
  9. #19
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    بیت کوین (Bitcoin)


    بیت کوین نخستین پول رمزنگاری شده‌ای است که در دنیا ایجاد شده است. هنوز مشخص نیست چه کسی این ارز دیجیتال را برای اولین بار خلق کرده است، زیرا ارز رمزنگاری شده در اساس بر مبنای مخفی نگه داشتن هویت کاربران عمل می‌کند. با این وجود، بیت کوین برای اولین بار در مقاله‌ای که توسط یک برنامه نویس با اسم (احتمالا مستعار) ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) منتشر شد، به جهانیان معرفی شد. با این وجود هنوز مشخص نیست که ساتوشی ناکاموتو کیست.

    از آنجا که بیت‌ کوین نخستین ارز دیجیتال دنیا بود، سایر ارزهای دیجیتال ایجاد شده پس از آن را آلت کوین (Altcoin) یا «سکه جایگزین» نامیدند. لایت کوین (Litecoin)، پیرکوین (Peercoin)، فذرکوین (Feathercoin) و اتریوم (Etherum) و صدها سکه دیگر همگی ارزهای دیجیتالی هستند که «آلت کوین» نامیده می‌شوند.
    برای نگهداری از بیت کوین باید از ابزاری که اصطلاحا کیف پول (wallet) بیت کوین نام دارد استفاده کرد. کیف پول می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد. بیت کوین را به صورت آفلاین و به صورت سخت‌افزاری ذخیره کرد که آن را «ذخیره سرد» (Cold Storage) می‌نامند. به این ترتیب می‌توان بیت کوین را از گزند سواستفاده و هک‌های احتمالی حفظ کرد. لجر نانو اس (Ledger Nano S) یکی کیف پول محبوب بیت کوین است که از شیوه ذخیره سرد (آفلاین) استفاده می‌کند. در مقابل، اگر ارز دیجیتال در اینترنت ذخیره شود، از اصطلاح «ذخیره گرم» (hot storage) استفاده می‌شود. با این شیوه، دسترسی به بیت‌کوین یا هر نوع ارز دیجیتال از هر نقطه‌ای امکان‌پذیر است، ولی احتمال به سرقت رفتن آن نیز بالا خواهد بود.
    البته «ذخیره سرد» هم معایبی به همراه دارد. اگر کاربر نتواند به سخت‌افزار دسترسی داشته باشد (مثلا آن را گم کند)، ارز دیجیتال ذخیره شده در آن برای همیشه از بین می‌رود. تخمین زده می‌شود که تاکنون حدود ۳۰ میلیارد دلار بیت کوین توسط ماینرها و سرمایه‌گذاران گم شده باشد. با این وجود، بیت کوین هنوز هم محبوب‌ترین ارز دیجیتال باقی مانده است.





    https://arznegar.com/what-is-bitcoin/
  10. #20
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    چرا بیت کوین این قدر بحث‌برانگیز شده است؟

    موارد مختلفی دست به دست هم داده‌اند تا سروصدای زیادی در رسانه‌ها درباره بیت کوین راه بیفتد. از سال ۲۰۱۱ تبهکاران زیادی به خرید تعداد بالایی بیت کوین روی آورند، زیرا به وسیله این ارز رمزنگاری شده می‌توانستند حجم زیادی از پول را به دور از چشم نهادهای قانونی جابه‌جا کنند. به این ترتیب بود که قیمت بیت‌ کوین در آن سال‌ها به شدت بالا رفت.
    کلاهبرداری نیز امری رایج در دنیای ارزهای رمزنگاری شده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران تازه‌کار و یا حریص تاکنون قربانی کلاهبرداران در این حوزه شده‌اند.
    اما شاید اصلی‌ترین دلیل بحث‌برانگیز بودن بیت کوین و آلت کوین‌ ها این باشد که به خاطر ماهیت غیرمتمرکز خود، قدرت را از دست بانک‌های مرکزی و دولت‌ها می‌گیرند.
    هیچ نهاد یا سازمانی نمی‌تواند حساب بیت‌کوینی یک نفر را مسدود کند. امکان نظارت ماموران مالیاتی بر نقل و انتقال بیت‌کوینی وجود ندارد. همچنین برای تبادل بیت‌کوین نیاز به بانک و یا هیچ واسطه و شخص ثالثی نیست. در واقع بیت‌کوین را می‌توان همانند قطعات طلایی دانست که در دوره غرب وحشی توسط افراد کشف می‌شد و پلیس محلی و یا نهادهای مالی هیچ نظارتی بر آن نداشتند.


    https://arznegar.com/what-is-bitcoin/
+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 8 نخست 1234 ... آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 71

موضوعات مشابه

  1. ارز دیجیتال استریمر دیتا کوین Streamr DATAcoin-DATA
    توسط Sina homaei در انجمن ارز های دیجیتال
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/05/10, 18:38
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/23, 15:02
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/03, 08:02

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش