ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 71
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی

    ارز دیجیتال یا رمزپایه

    ارز دیجیتال یا ارز های رمز پایه ( Crypto Currency) نمونه ای مشابه پول های رایج در دنیاست که بصورت کد های رمزگذاری شده تولید می شوند، ارز های دیجیتالی طبق منطق ریاضی ساخته می شوند و تعداد معینی از آنها در اختیار عموم قرار می گیرد، بطور مثال بزرگ ترین و نخستین ارز دیجیتال معتبر دنیا که بیت کوین نام دارد فقط 21 میلیون عدد است.
    نکته دیگر در مورد ارز های دیجیتال استخراج آنهاست، ارز های رمز پایه مانند طلا و الماس استخراج می شوند اما استخراج آنها با معادلات پیچیده ریاضی است و انجام این معادلات توسط دستگاه هایی بنام ماینر و یا کامپیوتر های قدرت مند صورت میگیرد، در حال حاضر به دلیل استقبال زیاد مردم از این نوع پول ها هزینه های استخراج آن نیز بسیار زیاد است و علت آن مصرف بالای برق و انرژی توسط ماینر هاست بطوریکه در برخی کشور ها مانند ایسلند از این دستگاه ها به عنوان بخاری برقی استفاده می شود! وهزینه برق مصرفی از استخراج کد ها یا همان ارز های رمز پایه تامین می شود.
    در ادامه توضیحات مفصل تری در رابطه با این نوع از ارز ها گرداوری نموده ایم که امیدواریم مورد پسند شما واقع شود.
    سوالات خود را در این مورد با ما درمیان بگذارید.

    نویسنده: اشکان مهین فلاح
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    ارز دیجیتال چیست

    ارز دیجیتال یک روش پرداخت است که فقط به فرم الکترونیکی وجود دارد، قابل لمس نیست و وجود فیزیکی ندارد. ارز دیجیتال می تواند بین عناوین و افراد به کمک فناوری هایی مانند کامپیوترها، تلفن های هوشمند و اینترنت منتقل شود. اگر چه این نوع ارز هم شباهت بسیاری به ارز فیزیکی دارد ولی پول دیجیتال انتقال های بدون مرز و البته بسیار سریع را برای افراد امکان پذیر می کند. از ارز دیجیتال می توان در خرید کالا و خدمات استفاده کرد ولی امکان محدود کردن استفاده از آن به مکان های خاص نیز وجود دارد. مثلا ارز پول دیجیتالی که فقط در یک شبکه بازی های رایانه ای قابل استفاده باشد و…
    ارز دیجیتال به نام های دیگری هم از جمله پول دیجیتال، پول مجازی نیز شناخته می شود و معادل انگلیسی آن Digital Currency است.
    اولین ارز رمزگذاری شده ای که به طور گسترده مورد استقبال قرار گرفت، بیت کوین بوده است که وابسته به بلاک چین است که در برابر خرابی های نقطه ای مقاوم است و مطمئن می شود تا رکورد ها دستکاری نشوند.

    در سال 1983 دانشمند کامپیوتر آمریکایی به نام David Chaum برای اولین بار ایده ارز دیجیتال را در تحقیقات خود ارائه کرد.



    https://pay98.net/blog/%D8%A7%D8%B1%...C%D8%B3%D8%AA/
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    کمی بیشتر درباره ارز دیجیتال

    ارز دیجیتال در حال حاضر تعداد کاربران محدودی دارد و چارچوب های قانونی استفاده از آن مانند چگونگی اعمال مالیات هنور در حال تکمیل شدن است. زیرساختی که قرار است از ارز دیجیتال به عنوان یک روش رایج برای انجام پرداخت پشتیبانی کند هنور در حال گسترش و احداث است.
    ارز های رمزگذاری شده (Cryptocurrencies) و ارزی های مجازی زیر مجموعه و دسته هایی از ارز دیجیتال هستند. از آنجایی که پرداخت ها به صورت مستقیم بین پرداخت کننده و دریافت کننده صورت می گیرد، در استفاده از ارز دیجیتال هزینه های مربوط به واسطه گری و طی مراحل نقل و انتقال مالی از بین می رود؛ همان هزینه هایی که در نقل و انتقالات مالی بین بانکی شاهد آن هستیم.
    در این روش همچنین نقل و انتقالات مالی بسیار ساده تر و با شفافیت بیشتر صورت می گیرد.
    استفاده از ارز های دیجیتال ویژگی های بسیاری از جمله امکان انجام به موقع و کم هزینه پرداخت، به همراه دارد .


    https://pay98.net/blog/%D8%A7%D8%B1%...C%D8%B3%D8%AA/
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    ویژگی های استفاده از ارز دیجیتال

    عدم امکان تقلب

    ارز های رمزگذاری شده دست مردم دیجیتال هستند و نمی توان آن ها را جعل کرد یا مثلا مانند استفاده از کردیت کارت ها امکان بازگشت دادن وجه پرداخت شده توسط پرداخت کننده وجود دارد، در استفاده از ارز های دیجیتالی چنین کاری ممکن نیست.
    انجام سریع نقل و انتقالات

    خرید اغلام فیزیکی واسطه هایی را به همراه دارد. مثلا تاخیر در انجام و هزینه های مربوط به پرداخت به اشخاص. با استفاده از ارز های دیجیتال این واسطه ها حذف می شوند و به همین ترتیب هم هزینه هایی که شخص انجام دهنده تراکنش می بایست برای آن ها پرداخت می کرد نیز از بین می رود.
    هزینه های کم تر برای انجام تراکنش

    معمولا در استفاده از ارز های دیجیتال هزینه ای برای انجام تراکنش از شما دریافت نمی شود چرا که ماینر ها یا استخراج کنندگان توسط شبکه پاداش خود را دریافت می کنند. اگر چه در استفاده از ارز دیجیتالی مانند بیت کوین هزینه ای برای انجام تراکنش دریافت نمی شود ولی بسیار معتقد هستند که در نهایت کاربرانی که از بیت کوین استفاده می کنند در نهایت می بایست از اشخاص و سرویس های سومی مانند Coinbase برای ساخت و نگهداری از کیفت پول بیت کوین استفاده کنند که شامل هزینه برای آن ها می شود. سرویس هایی مانند Coinbase کاری را انجام می دهند که PayPal برای پول های شما و کردیت کارت شما انجام می دهد؛ یعنی ارائه سیستم تبدیل ارز آنلاین برای بیت کوین که این خدمات شامل هزینه برای شما می شوند.
    عدم امکان سرقت هویت

    زمانی که شما مشخصات کارت اعتباری خود را به یک پذیرنده می دهید، در واقع به آن پذیرنده دسترسی مستقیمی به کارت اعتباری خود و سرمایه خود می دهید. کردیت کارت ها بر پایه ساز و کار “کشیدن” کار می کنند به این معنا که یک فروشگاه پرداختی را انجام می دهد و مقدار مورد نیازش برای انجام تراکنش را از حساب شما می کشد. ارز رمزگذاری شده از ساز و کار “فرستادن” استفاده می کند که این امکان را به صاحب حساب می دهد تا دقیقا همان میزان که می خواهد برای شخص پذیرنده پول بفرستد بدون این که نیاز باشد اطلاعات دیگری به او بدهد.
    دسترسی به همه

    تقریبا در حدود 2.2 میلیارد فرد وجود دارد که به اینترنت یا تلفن های موبایل دسترسی دارند که در حال حاضر به صرافی های سنتی برای تبدیل ارز دسترسی ندارند؛ این افراد نمونه هایی هستند که به شدت به بازار ارز دیجیتال نیازمند خواهند بود.
    سیستم M-PESA کنیا، یک سیستم انتقال پول بر پایه تلفن همراه است و سیستم مدیریت مالی به تازگی یک دستگاه بیت کوین را منتشر کرد که حالا یک سوم مردمان کنیا یک کیف پول بیت کوین دارند!
    نامتمرکز بودن

    کامپیوتر های شبکه جهانی از فناوری بلاک چین استفاده می کنند تا به صورت اشتراکی به مدیریت پایگاه داده ای از رکورد های مربوط به تراکنش های بیت کوین دست پیدا کنند. همین یعنی نامتمرکز بودن، بیت کوین که یک ارز دیجیتال است توسط شبکه اش مدیریت می شود و هیچ تایید کننده مرکزی در راس وجود ندارد تا تایید کند که شما تراکنشی انجام داده اید یا خیر.
    نامتمرکز بودن یعنی این که شبکه بر پایه ارتباط یک کاربر با یک کاربر دیگر است (نقطه به نقطه).
    شناخته شده در سطح جهانی

    از آنجایی که ارز های رمزگذاری شده تحت تاثیر نرخ تبدیل، نرخ های سود و هزینه های مربوط به تراکنش ها یا هر هزینه هایی که وابسته به کشور باید پرداخت شود، قرار نمی گیرد، در این صورت می تواند به صورت جهانی مورد استفاده قرار گیرد. همین موضوع می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه در انتقال پول بین کشور های مختلف شود. ارز های رمزگذاری شده در سطح جهانی کار می کنند و همین موضوع انجام تراکنش ها را ساده می کند.
    عدم امکان تصرف آن

    PayPal را که یک سیستم پرداخت جهانی است را در نظر بگیرید. اگر این کمپانی بنا به دلایلی تشخیص دهد که حساب بانکی شما مورد سو استفاده قرار گرفته است، این قدرت را دارد که بدون اطلاع به شما آن را مسدود کند و دارایی های شما را نیز از دسترس خارج کند.
    در چنین شرایطی این شما هستید که باید به دنبال این جریان باشید و پیگیری کنید تا بتوانید در نهایت به دارایی هایی که دسترسی پیدا کنید.
    در استفاده از ارز های رمزگذاری شده شما یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی دارید که آدرس ارز رمز گذاری شده شماست. هیچ کس نمی تواند دارایی شما را از دسترس شما خارج کند مگر این که خودتان آن را از دست بدهید یا کیف پول تحت وب شما آن را از دست بدهد.
    به هر حال ارز های دیجیتال هنوز راه درازی را پیش رو دارند تا بتوانند جایگاه محکم و گسترده ای پیدا کنند و جایگزین کارت های اعتباری و ارز های سنتی کشور ها شوند.
    واقعیت این است که بسیاری از مردم هنوز درباره ارز های دیجیتال بی اطلاع هستند. کاربران باید آموزش ببینند و تا بتوانند از ارز های دیجیتال در زندگی خود استفاده کنند. همچنین کسب و کار های مختلف هم می بایست روند استفاده از ارز های دیجیتال را برای مشتریان خود ساده تر کنند.


    https://pay98.net/blog/%D8%A7%D8%B1%...C%D8%B3%D8%AA/
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    معایب استفاده از ارز دیجیتال

    سردرگمی در استفاده از آن

    در سال 2014 یک صرافی بیت کوین به نام Mt. Gox ورشکسته شد و در حدود نیم میلیارد دلار بیت کوین را با خود برد. مشتریان به چشم خود دیدند که بخش بزرگی از درآمد آن ها یک شبه ناپدید شد و تا به امروز راز افت آن هنوز مشخص نشده است. در چنین حالتی دخالت پلیس غیر قابل اجتناب شد و Mark Karpeles مدیر عامل این صرافی مدتی را در زندان سپری کرد اگر چه بعد از مدتی آزاد شد.
    موقعیت هایی مانند این کم پیش نیامده اند و برخی از صرافی ها نیز مورد حملات هک و نفوذ قرار گرفته اند و از چنین اتفاقی ضرر هایی را متحمل شده اند.
    بیت کوین و ارز های مجازی پول واقعی نیستند و مانند بانک های سنتی هیچ مرجعی برای بیمه کردن سرمایه شما در این زمینه وجود ندارد؛ بنابراین بازگرداندن پول به سرقت رفته کار بسیار سخت و در بسیاری از مواقع غیر ممکن است.
    ارزی نه چندان ناشناس

    بسیاری می گویند که بیت کوین ارزی است که در استفاده از آن ناشناس می مانید. مشکل این جاست که بیت کوین به اندازه ای که گفته می شود واقعا ناشناس نیست. درست است که در فناوری بلاک چین رکورد های مربوط به تراکنش های شما بدون نامی از شماست این به آن معنا نیست که نمی توان رد ترامنش ها را به سمت شما دنبال کرد.
    خبر خوب این است که تاز زمانی که قوانین را زیر پا نگذارید مشکلی پیش نمی آید.
    در سال 2015 شخصی به نام Ross Ulbricht برای راه اندازی بازار سیاه آنلاینی به نام Silk Road حکم حبس ابد گرفت.
    مشتریان در این بازار سیاه می توانستند هر نوع کالای غیر قانونی از مواد مخدر گرفته تا سلاح گرم و سرد را از طریق ارز هایی مانند بیت کوین خرید و فروش کنند.
    در سال 2013 شخص راه انداز این بازار سیاه که برای مدت ها مورد پیگیری قرار گرفته بود توسط FBI دستگیر شد.
    ممکن است موقتی باشد

    یکی از ایراداتی که برخی به ارز های دیجیتالی مانند بیت کوین وارد می کنند این است که این ارز می تواند فقط برای یک دوره باقی بماند و احتمالا پس از گذشت مدتی کم کم از میان می رود و در این ماین افرادی که روی این ارز سرمایه گذاری کرده اند دچار مشکلات می شوند.
    البته باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که در حال حاضر بسیاری از کمپانی ها این امکان را می دهند تا شما از طریق بیت کوین بتوانید هزینه های خود را پرداخت کنید و حتی برخی دیگر امکان خرید کالا از این طریق را می دهند.

    https://pay98.net/blog/%D8%A7%D8%B1%...C%D8%B3%D8%AA/
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    ریسک هایی که در استفاده از ارز دیجیتال وجود دارد

    در حال حاضر ارز های دیجیتال توسط بانک ها پذیرفته نمی شوند و در نتیجه این نوع از ارز توسط افراد و سازمان ها هم مورد استقبال قرار نمی گیرد. همچنین ریسک هایی در استفاده از ارز دیجیتال مانند امنیت، نوسان قیمت ارز دیجیتال و شناسایی ذینفع پرداخت، وجود دارد. در بخش هایی خاصی نیز دلیل استفاده نکردن از ارز دیجیتال عدم امکان شناسایی شخص پرداخت کننده است که در این صورت نمی توان سرویس دهی را بر اساس پرداخت شخصی ناشناس انجام داد.


    https://pay98.net/blog/%D8%A7%D8%B1%...C%D8%B3%D8%AA/
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    نوسان بالای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

    با وجود رشد ارزش ارزهای دیجیتال بویژه بیت کوین در سال های اخیر، آنها نوسان های بالایی داشته اند؛ در نمونه اخیر در آخرین روزهای سال میلادی، بیت کوین به یکباره ۳۰ درصد ارزش خود را در بازارهای جهانی از دست داد که دلیل اصلی آن رشد حبابی قیمت آن در ماه های گذشته بود.

    پس از این که قیمت بیت‌کوین تا نزدیک ۲۰ هزار دلار اوج گرفت و متخصصان در مورد حبابی شدن آن هشدار دادند، سرمایه‌گذاران به فروش آن هجوم آوردند و قیمت آن به شدت افت کرد و جمعه گذشته (یکم دی) به ۱۱ هزار دلار رسید هرچند توانست خود را ترمیم کرده و به محدوده ۱۴ هزار دلار برسد.

    در مجموع قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته ۲۵ درصد افت کرد که این بزرگ ترین افت آن از اوایل سال ۲۰۱۳ است.
    همین رشد حبابی قیمت ارزهای دیجتال، نوسان زیاد و غیرقابل پیش بینی بودن آن، سرمایه گذاری در بیت کوین را به یک عرصه پرریسک تبدیل کرده و موجب شده است بانک مرکزی ایران نیز به مردم هشدار دهد تا زمان اعلام نظر این نهاد برای به رسمیت شناختن یا ممنوعیت ارزهای دیجیتال، مردم از سرمایه گذاری در این بخش پرهیز کنند.




    ارزهای دیجیتالی چیست؟
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    داد و ستدهای زیرپوستی در صرافی ها
    با وجود هشدار بانک مرکزی و اعلام ممنوعیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی های مجاز سراسر کشور، این نوع ارز در بازار ایران دست به دست می شود و به صورت خزنده در حال جذب منایع مردم است.


    «حمید مجتهدی» رییس کانون صرافان ایرانیان، در این باره می گوید: طبق دستورالعمل مربوط به صرافی‌ ها، صرافان مجاز به معامله ارزهای مجازی نیستند و بیت کوین و ارزهای مجازی در صرافی‌ ها معامله نمی‌ شود.





    پیگیری خبرنگار ایرنا از صرافی ها نیز گویای آن است که صرافان قدیمی و با تجربه به دلیل جدید بودن این عرصه، از ورود به آن هراس دارند اما صرافان جوان تر تمایل خود را از ورود به این عرصه پنهان نمی کنند؛ هرچند در گفت و گو با مراجعه کنندگان اعلام می کنند هنوز اجازه فعالیت رسمی در حوزه ارز دیجیتال را ندارند و منتظر نظر بانک مرکزی هستند.

    اینجاست که اعتماد دوسویه نقش اصلی را بازی می کند و معاملات به صورت زیرپوستی در حال انجام است؛ وجود صرافی های غیرمجاز در نظام پولی کشور نیز راه را برای انجام این معاملات خارج از نظارت بانک مرکزی فراهم می کند.

    بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی، تعداد صرافی های دارای مجوز در سراسر کشور ۶۰۷ مورد است اما ۴۰۰ صرافی هنوز به صورت غیرمجاز فعالند که پرونده آنها برای پلمپ به نیروی انتظامی ارسال شده است.

    ارزهای دیجیتالی چیست؟
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    خط و نشان بورس به کارگزاری های متخلف

    عرصه دیگر برای حضور فعالان حوزه ارز دیجیتال، کارگزاری های بورس است. یکی از رویدادهای مهمی که ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷ میلادی رخ داد، پذیرفته شدن معاملات آن در برخی بورس های دنیا بود که گامی مهم برای پذیرفته شدن آن برداشته شد.

    اکنون در دنیا شرکت هایی فعال شده اند که فرآیند استفاده از بیت کوین را برای خریدها تسهیل می کنند؛ از این رو رییس سازمان بورس، این هفته خرید فروش بیت کوین در کارگزاری ها را تخلف دانست و اعلام کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار در حال بررسی وضعیت بیت‌کوین برای ورود به اقتصاد کشور بوده و هنوز در این مورد به نتیجه نرسیده است.

    به گفته «شاپور محمدی»، هر ابزار مالی یا کالایی که بخواهد وارد بازار سرمایه ایران شود، باید از نظر نحوه عرضه و میزان کنترلی که بر آن اعمال می‌شود، مورد ارزیابی قرار گیرد؛ از این رو، سازمان بورس و اوراق بهادار شرایط این پول مجازی را در دست بررسی دارد و نتایج آن‌ را به شورای عالی بورس می‌رساند.

    وی گفت: یکی از مهم‌ترین نکات، خلق ارزشی است که هر ابزار مالی باید در اقتصاد داشته باشد تا مورد تایید سازمان قرار بگیرد. بنابراین اگر بیت‌کوین بر ارزش‌آفرینی متکی نباشد، ابهام داشته و مورد تایید نیست.




    http://www.sarpoosh.com/gold-currency/gold-news/gold-news961001780.html
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    راهی برای مقابله با سیطره آمریکا و تحریم ها

    با همه تهدیدهایی که از ناحیه ارز دیجیتال برای پولشویی و یا تامین مالی اعمال مجرمانه وجود دارد، بسیاری آن را ابزاری برای مقابله با پایان سیطره دلار آمریکا بر اقتصاد جهانی می دانند و بر این باورند، آمریکا با استفاده از ابزار دلار و امکان نظارت بر چرخه دلاری (یوترن) اقدام های یکجانبه خود را در حوزه تحریم کشورهای غیرهمسو با خود گسترش داده است و از این رو ارزهای دیجیتال می توانند این شرایط را تعدیل کنند.





    از این رو برخی در داخل ایران بر این باورند که با توجه به تحریم های دلاری ایران می توان از این ابزار برای مقابله با سیاست های یکجانبه گرایانه آمریکا در مقابله با تحریم ها بهره برد؛ رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقان این ایده است.

    «محمدرضا پورابراهیمی» به تازگی در نشستی با نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تعریف و ایجاد ارز دیجیتالی با برخی کشورها برای خارج شدن از سیطره دلار در معاملات تجاری کشورمان را خواستار شد.

    وی با یادآوری مشکل بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران در مراودات بانکی و نقل و انتقال پول با طرف های خارجی گفت: ارز دیجیتالی موضوعی است که می تواند در این مقطع کمک بزرگی برای رفع مشکلات بانکی باشد.
    معاون امور بین الملل بانک مرکزی نیز معتقد است برای پذیرش ارز دیجیتال باید محتاط بود و همه جوانب را در نظر گرفت.

    «غلامعلی کامیاب» در گفت و گویی با ایرنا تاکید کرد: هرچند که استفاده از ارزهای دیجیتال محاسنی برای اقتصاد ایران دارد و می تواند برخی مشکلات ناشی از تحریم های آمریکا را رفع کند اما باید مراقبت بود که منابع کشور به هدر نرود زیرا مشخص نیست که پشت ارزهای دیجیتال چه شخص یا کسانی قرار دارند.

    معاون فناوری های نوین بانک مرکزی نیز در این باره به ایرنا گفت: اولویت ما در استفاده از ارزهای دیجیتال این است که استفاده از این ابزار محملی برای پولشویی و تامین مالی تروریسیم نباشد و تطبیق با مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در اولویت ماست.

    «ناصر حکیمی» تاکید کرد یکی از رویکردهای بانک مرکزی در تدوین سند ارز دیجیتال این است که به هیچ عنوان شبکه بانکی خود را در مظان اتهام پولشویی قرار ندهد و سلامت نظام بانکی و پولی کشور برای ما اولویت دارد.
    وی گفت: تا زمانی که بانک مرکزی موضع خود را اعلام نکند، بانک ها نمی توانند به حوزه ارز دیجیتال ورود کنند و با آنها برخورد می شود.

    معاون بانک مرکزی، مهمترین چالش ارزهای دیجیتال را رصد ناپذیری آن دانست و گفت: این نوع ارزها ذاتاً رصد پذیر نیست و اینکه چطور می توانیم آن را با مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تطبیق دهیم، مشکل اصلی است که باید حل کرد.




    ارزهای دیجیتالی چیست؟
+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 71

موضوعات مشابه

  1. ارز دیجیتال استریمر دیتا کوین Streamr DATAcoin-DATA
    توسط Sina homaei در انجمن ارز های دیجیتال
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/05/10, 18:38
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/23, 15:02
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/03, 08:02

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش