مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: بازنشستگان وسالمندان به طور میانگین ،سالانه بیش از ١١ بار برای دریافت خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی به مراکز درمانی مراجعه می کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر داود علیمحمدی در دومین جلسه کمیته بیمه و درمان گفت: با افزایش سن افراد، میزان نیازهای درمانی بازنشستگان وسالمندان در سطح تخصصی تر افزایش می یابد.
وی در جلسه ای که نمایندگان مجامع کارگری و بازنشستگی، مدیر کل تامین اجتماعی و روسای مراکز درمانی استان قم حضور داشتند ، اظهار داشت: اغلب کارگران بعد از بازنشسته شدن با توجه به افزایش نیازهای درمانی با چالش های جدیدی در زندگی روبرو می شوند.
دکتر علیمحمدی گفت: هر چند بیش از ٧٠ درصد منابع درمانی تامین اجتماعی در بخش درمان غیر مستقیم در خدمت بیمه شدگان و بازنشستگان است، به طوری که برای دریافت خدمت بستری در مراکز دولتی ،٩٠ درصد هزینه ها، توسط تامین اجتماعی پوشش داده می شود.
وی افزود: از آن جایی که بازنشستگان مایل به دریافت خدمات درمانی در مراکز درمانی تامین اجتماعی هستند ، تلاش می کنیم تا حدودی نیاز های درمانی آنان را مرتفع نماییم .
دکتر علیمحمدی با اشاره به ارائه خدمت به ٢ میلیون بار مراجعه در ٤ مرکز درمانی تامین اجتماعی استان قم گفت: با توجه به حجم بالای مراجعین که اغلب از طریق سیستم پذیرش تلفنی در مراکز درمانی استان پذیرش می شود، با هماهنگی روسای مراکز ، تعدادی از نوبت های درمانی در راستای تکریم مراجعین سالمند ،به آنان اختصاص یافته است.
مدیر کل تامین اجتماعی قم:
طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب برای حمایت از بخش تولید اجرا شده است
مدیر کل تامین اجتماعی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مدیریت منابع ومصارف در سازمان تامین اجتماعی گفت: رونق تولید و کاهش بیکاری و افزایش درآمد کارخانجات تاثیر مثبتی بر افزایش درآمد سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمت بیشتر دارد لذا اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب برای حمایت از تولید در سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" در دستور کار قراردارد.
سید مجتبی موسوی با تاکید بر اینکه همه اجزای جامعه زنجیروار به یکدیگر متصل هستند اظهار داشت: تمام مساعدت لازم برای رونق اقتصادی و ادامه روند تولید کارخانجات و صنایع از سوی تامین اجتماعی در حال انجام است، ولی خیلی از سازمان ها در استان هنوز دیون وبدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده اند که این رقم در سال گذشته بیش از ٩٦ میلیارد تومان است.
در ادامه این جلسه نمایندگان تشکل های کارگری و بازنشستگی علاوه بر بیان نظرات و مشکلات خود، آمادگی خود را برای همکاری در رفع مشکلات حوزه تامین اجتماعی در استان قم اعلام کردند.


http://www.tamin.ir/News/Item/30372/2/30372.html